Başlamadan önce bölüm hakkındaki tahminleriniz?
~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~
Yeni yıl başlamıştı. Öğrenciler kendi binalarının masalarına oturmuş -harry hariç- birinci sınıfların bina seçimlerinin başlamasını bekliyorlardı.
"Slytherin öğrencilerini kendi tarafına çekmeye çalışman ne kadar güzel Harry." Harry gözlerini birinci sınıfların üzerinden çekip yanındaki koyu sarı saçlı kıza çevirdi ve gülümsedi.
Harry sonunda kendi düşüncelerine sahip orduyu ve düzeni kurmak için çalışmalara başlamış, bunun için okuldaki öğrencilerle daha çok sohbet etmeye başlamıştı. Kız kendisi gibi 3. Sınıf öğrencisiydi ve kendi binasında oldukça sözü geçen, sevilen biriydi. Bu sebeple Harry tatilde onunla konuşmaya başlamıştı.
"Öyle, onlar gerçekten güçlü ve bilgeliler. Düşman olmak istemem. Yan yana savaşmak herkes açısından daha iyi olacaktır."
Cümlesinin sonlarına doğru yanındaki bedenden ilgisini kaybederek tekrardan 1. Sınıf öğrencilerine döndü. Orada ne aradığını dair bir fikri yoktu ama içinden gelen bir dürtü durmadan oraya bakmasını söylüyordu. Ve sanki sonunda aradığını bulmuş gibi bir bedenin üzerinde durdu gözleri. Uzun uzun çocuğu süzüyor ve onunla ilgili birşeyler düşünüyordu. Bir süre sonra çocuğunda gözleri kendisiyle buluştuğunda bir süre bakıştılar. Çocuk tekrardan önüne döndüğünde Harry hala çocuğu inceliyordu.
Yanındaki kız Harry'nin ilgisinin üzerinden çekilmesi ile onun baktığı yere bakmış ve onun gibi küçük çocuğu incelemeye başladı.
"Ne düşünüyorsun Harry?" Carmen Meraklı çıkan sesiyle sorduğunda Harry gözlerini çocuktan çekmeden kafasını hafifçe yanındaki bedene döndürdü.
"Hogwarts gazetesi çıkarsak nasıl olurdu Carmen?" Gözleri hâlâ gördüğü herşeyin fotoğrafını çeken küçük çocuktayken mırıldanarak sormuştu.
Carmen bir süre sessiz kalmış bir süre sonra önüne gelen saçlarını kulağının arkasına sıkıştırarak konuşmaya başladı.
"Güzel olabilir." Carmen onu onayladığını belirten şekilde mırıldandığında bakışlarını Slytherin masasında sohbet eden arkadaşlarına çevirip gülümseyerek önüne döndü.
O sırada okul müdürü Albus Dumbledore ortak salonda bulunan -büyüyle yapılmış- sahneye çıkmış ve bir süre konuşma yapıp geri çekilmiş, yerini Minerva McGonagall'a ve seçmen şapkaya bırakmıştı.
Kadın elindeki listedeki isimleri okumaya başladığı vakit her bina kendi binasına gelen çocukla büyük bir alkış koparıyordu. Harry ilgiyle birinci sınıfları izliyordu.
İzlendiğini hissettiğinde tekrardan kalabalığa çevirdi gözlerini, kamerasını kendisine doğrultan çocuğu görünce bir süre çocuğu süzmüş, ardından gülümseyerek hafifçe sağ kolunu kaldırmış ve el sallamıştı. Kameranın flaşı saniyelik olarak patladığında tekrardan bakışlarını ve ilgisini seçmen şapkaya çevirmişti.
~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~
Neredeyse tüm çocukların binaları seçilmiş, binaları seçilen çocuklar masalarına oturmuş ilgiyle etrafı inceliyorlardı.
Harry ise birkaç dakika önce çevresinden soyutlanarak kendi düşünceleri arasına dalmış, bir düşünceden başka bir düşünceye yolculuk yapıyordu.
Bazen zihin bariyerini zorlandığını hissettiğinde bakışlarını okul müdürüne çeviriyor bir süre onu inceleyip tekrar önüne dönüyordu. Son konuşmalarının üzerinden uzun bir süre geçmişti. Harry o zamandan beri kendini geliştirmeye ve kurduğu meclis¹ ile ilgilenmeye adamıştı.