nil öztürk"nil, kaç tane şınav-mekik çekiyorsun?" dedi sınıf başkanı aşkın. "mekik 30, şınav 60" dedim. alayla güldü. "hadi ama nil, gerçek değeri sordum." dedi. ben de aynı alaylıkla "gerçeği söyledim aşkın." dedim. aşkın daha fazla üstülemedi ve yanımdan ayrıldı.
ben de okuduğum kitaba geri döndüm.
-
'biri bir keresinde bana kötü insan diye bir şeyin olmadığını söylemişti. hepimiz sadece bazen kötü şeyler yapan insanlarız.'
"nil?" kaldığım yere ayraç koyup bora'ya baktım. "efendim?" dedim bıkkınca. "60 şınav yazdırmışsın." dedi sorgularcasına. "ee, ne var bunda?" diye sordum.
"iddiaya girelim." dedi. alayla gülüp, "ne iddiası?" diye sordum. "ben de 60 şınav çekerim. ikimiz de aynı anda şınav çekmeye başlayacağız, kim kazanırsa kaybeden kişi ona yemek ısmarlar." dedi.
"oooo boraaaa!!" dedi aşkın'ın tayfası da.
beni hafife alıyorlardı.
"tamam." dedim sadece ve kitabımı sıramın gözüne yerleştirip ayağa kalktım.
ders boştu ve beş dakikaya öğle tenefüsü olacaktı. bora'nın arkadaşları bora'ya tezahürat yapıyordu.
o sırada diğerleri ise sıraları birbirine yakınlaştırdı. öğretmenler masasıyla sıralar arasında büyük bir mesafe oluştu.
"aşkın, deniz, ümit; bora'nın şınavlarını sayacak. arda, rüya, zehra ise nil'in şınavlarını sayacak. 3'den geriye sayıyoruz.
3
2
1!"şınavımı çekmeye başladım.
babam askerdi. çocukluğumdan beri onunla şınav çekme yarışı yapardık ve bu konuda kendime baya güveniyordum. arada bir sınıftan birileri çıkıp giriyordu.
"noluyor?" dedi tanıdık bir ses. "bora'yla nil iddiaya girdiler. en çok şınav çeken kazanıyor." dedi volkan.
"HADİ BORAAAAA BASTIR BORAAAA!!!"
alayla gülümsedim.
"HAYDİ BORA HAYDİ BORA HAYDİİİİ!!!! TAM ZA-" aşkın'ın lafını kesen başka birisiydi.
"aşkın az sus da konsantrasyonlarını bozma." dedi. "of aksel!" dedi aşkın da.
aşkın'a gerçekten katlanamıyordum. cırtlak bir sesi vardı. bence bora'dan hoşlanıyordu.
aslında, anonimin bora olduğunu düşünüyorum. son zamanlarda benimle gereksiz diyaloglara girmeye başlamıştı.
ben bunları düşünürken bora pes etti.
"64 ŞINAV BORİŞŞ!" dedi aşkın ve bora'ya sarıldı. "bitirebilirsin nil." dedi aksel.
"kaç oldu?" diye sordum hâlâ şınav çekerken. rüya "74" dedi.
"80'de bırakırım." dedim.
aksel şaşkınlıkla beni izliyordu. 80'de kendimi bıraktım.
aksel bana suyunu uzattı. hiç umursamadan içtim.
"tebrikler." dedi. tebessüm ettim. bora ise şaşkınca bana bakıyordu. "sen neymişsin be nil?" dedi. kahkaha attım. "bu da sana ders olsun boracığım." dedim ve sınıftan ayrıldım.
bu iddia mevzusu sakız gibi uzayacak he
anonim sizce kim???
2.10.23'
ŞİMDİ OKUDUĞUN
her gece|texting
Short Storytamamlandı. nil öztürk lise üçüncü sınıf öğrencisiydi. okulda her ders kitap okurdu. nil'in çevresi geniş değildi. az buz arkadaşları vardı ve bu ona yetiyordu. o minik çevresiyle mutluydu. ta ki bilinmeyen bir numaradan aşk itirafı gelene kadar. ...