Chapter 1

13.2K 144 4
                                    

Becky pov

****
Aku menahan debar sambil menunggu temu duga menjadi PA.Apalah nasibku ini walaupun mempunyai degree dalam bidang fesyen namun tidak memperolehi pekerjaan sesuai dengan kelulusanku itu agak sukar.Menyebabkn aku mencuba nasib menjadi pembantu peribadi kepada seorang CEO yang aku kenali hanya pada nama.

"Freen Salocha Chamkimha hurmmm..Tengok nama macam peerrrhhhhhhh juga orangnya ni,Fikirku nakal.
"Rebecca Patricia Armstrong"Aku tersentak bila namaku diseru menandakan giliranku sudah tiba.

Debar didada semakin kemuncak apabila aku melangkah masuk ke dalam bilik mesyuarat yang serba mewah itu.

"Rebecca Patricia Armstrong"?? aku disoal lagi oleh salah seorang daripada tiga pegawai yang berada dihadapanku.Aku cuma mengangguk kecik.

Aku menahan gelora didada apabila mendapati sepasang mata daripada salah seorang pegawai itu memandangku tajam,Aku resah Dan hanya menundukkan wajahku tidak berani memandang mata itu.

Setelah aku diperkenalkan bahawa CEO disini adalah wanita yang memandangku tajam itu tadi barulah aku tahu rupanya itulah Freen Salocha Chamkimha.

Cantik orangnya,kulitnya nak kata putih tak tapi blh dikatanya sedap mata memandang,tinggi,rambutnya tsusun rapi hitam pekat,bibir penuh dengan kemerahan,yang paling menawan mata bundarnya yang comel.😍😍

Paling mengejutka,aku diterima sebagai PA bos a.k.a Freen Salocha Chamkimha tanpa menyoal aku terlebih dahulu.Malah aku diterima serta merta Dan terus menandatangani kontrak.Lantas calon yang tidak sempat di temu duga disuruh balik kerana PA telah dijumpai tak bukan tak lain AKU REBECCA PATRICIA AMSTRONG,bangganya aku🥰

Sungguh aku hairan,Namun aku sangat bersyukur kerana telah mendapat pekerjaan setelah hampir setahun aku menaman anggur dirumah.

"Cik Rebecca Patricia"??

"Ya saya" aku menyahut setelah memandang gadis manis yang myeru namaku.

"Cik,sila ikut saya,"pintanya lalu melangkah.Aku cuma membuntutinya seperti yang dpinta.

Sampai satu ruangan aku melihat tanda nama yang terpampar dipintu besar bilik hadapanku.Freen Salocha Chamkimha CEO of FS holding.

Barulah aku mengerti kemana langkahku ini ingin menghala.Aku lihat gadis dihadapanku ini mengetuk pintu bilik dan setelah mendapat kebenaran dia membuka lantas menjemput aku masuk.

Aku terpingga pingga lantas masuk ke dalam ruangan seperti yang dipinta.Mataku terpegun melihat kemewahan susun atur didalam ruangan bilik itu.Ohh indahnya kalau aku empunya bilik ini,Ciss!! Sempat aku berangan.🤣🤣

Namun anganku tak sempat nak sama tinggi dengan angan angan mat jenin😂saat mata bertaut pada sepasang mata tajam merenung dikerusi mewah itu.Aku gugup.Entah terasa tak cukup nafas bila melihat mata memukau itu.

"Bos,this is that girl,"suara gadis manis itu tadi memecah kegugupanku lantas aku mencuba memberi senyuman paling manis kukira.

"Okey,You may go Nam,"senyumanku tidak dibalas malah matanya tidak berganjak Dari mukaku walaupun bercakap dengan gadis yang brnama Nam itu.

Aku cuma melihat Nam mengangguk lantas berlalu pergi meninggalkn aku dan 'BOS' diruangan mewah itu.Kegugupanku yang beransur hilang kini muncul kembali malah bertambah kekok melihat pandangan yang tak lari dari menatap wajahku.

Aiishhhh..dah kenapa dengan dia ni?? Apa pelik sangat muka aku ni.Rasa tadi elok je taklah over sangat aku makeup kot cuma aku makeup tipis² je tak pucat sgt tapi yang BOS aku ni duk tenung muka aku ni dah macam muka aku ni hidung senget kenapa???

PLEASE TOUCH ME Where stories live. Discover now