Chapter 14

2.9K 99 8
                                    

Becky mendail nombor phone Freen tapi hanya deringan,Becky mengeluh berat.Pagi tadi Freen janji nak lunch sama tapi sekarang dah masa lunch.

"Becky jom lunch," Ajak Nam

"Hmmm saya tunggu Freen nak lunch sama," Balas Becky memandang bilik Freen.

"Ehh Freen ada kerja kat luar,dia tak balik office lepasni,freen tak bagitahu awak ke?

"Alahh saya lupa Nam," Becky pura² menepuk dahinya padahal Freen tak bagi tahu dia pun.

"Sudahla jom lunch," Nam menarik tangan Becky.

Becky hanya mengikut langkah Nam,dia kecewa dengan Freen.

*****
  *Sayang*
Heii sayang dah lunch? Saya keluar dengan irin lepas balik kerja nanti.

Becky menghantar chat kepada Freen.Dia mengeluh berat bila tiada balasan dari Freen.

******

Jam sudah menunjuk pukul530ptg,Becky mengemas barangnya,bsedia untuk balik, Freen masih tak membalas mesejnya.

"Becky dah siap ke? Jom balik" Ajak Nam.

"Awak balikla dulu Nam,saya tunggu Irin datang ambik,"Balas Becky tersenyum manis.

"Okey hati² balik okey,saya balik dulu," Nam melangkah pergi meninggalkan Becky.

Becky melangkah masuk ke dalam perut lif, Becky masih membelek² phone miliknya.Dia mengeluh berat masih tiada balasan dari Freen.

"Hey beb sini," Irin melambai ke arah Becky.

Becky yang baru keluar dari perut lif melangkah ke arah Irin.

"Hey beb,lama tunggu? Tanya Becky,mereka berpelukkan.

"Tak lama,jom shopping yeaaahhh," Irin bersorak gembira.Becky hanya senyum.

Mereka sampai ke shopping mall,Irin dan becky melangkah masuk ke dalam mall.Irin bahagia dapat shopping tapi becky masih meniti phone miliknya.

"Hey beb sinila,tengok ni cantik tak?? Irin memanggil Becky dengan menayang dress didepan Becky.

"Okey cantik," balas Becky.

"Beb kau ni kenapa? Dari tadi tengok phone?? Irin mendekati Becky.

"Takda apa,dah habis beli ke? Jom balik," Ajak Becky.

'Heiii jom makan dulu,aku lapar," Kata Irin manja merangkul lengan Becky.

"Okey jom," Mereka melangkah untuk ke restaurant western tapi..

"Ehh becbec tu Freen kan? Soal Irin menunjuk ke arah Freen yang sedang bmesraan bsama seorang gadis.

"Siapa gadis bsama dia tu? Irin myoal Becky.

Becky memandang kecewa Freen.Freen curang!!!

Freen dengan bahagia merangkul lengan gadis tu,Freen mengucup pipi gadis itu.Becky menahan sebak didada.

"Becbec kau okey? Irin menyentuh bahu Becky lembut.

Becky menyapu airmatanya pelahan.Dia terluka dengan Freen.

Makin terluka hati Becky saat melihat Freen dan gadis itu tanpa segan silu berciuman mesra.

"Becbec," Irin menggengam tangan Becky.

"Aku okey Irin," Kata Becky sayu.

"Jom kita tegur dia," Irin marah dengan Freen.

Belum sempat Becky menahan langkah kaki Irin,Irin sudah menghampiri Freen.

PLEASE TOUCH ME Where stories live. Discover now