Tujuh

331 30 17
                                    

"Hi Chan! How are you?" Kedengaran suara Jeonghan bergema di balik layar panggilan telefon yang dibuat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Hi Chan! How are you?" Kedengaran suara Jeonghan bergema di balik layar panggilan telefon yang dibuat.

Chan membalas lambaian mesra Jeonghan dengan sedikit gugup. Dia tidak boleh memaparkan wajah cuaknya di hadapan Jeonghan. Dia sangat mengetahui Jeonghan, jejaka itu sangat mudah membaca riak seseorang.

"Hi hyung, I'm good! Hyung pula macam mana?" senyuman manis dipaparkan Chan ketika menyoal soalan itu.

"Stressing about company as usual. Mana Mingyu dengan Seungkwan?" tanya Jeonghan.

Wonwoo memandang Seungcheol sebelum membisikkan sesuatu di microphone di hadapannya. Dia kembali menatap televisyen di hadapannya yang terpapar wajah jelas Jeonghan yang sedang berbual mesra dengan Chan.

"Diorang keluar dengan kawan-kawan diorang, hyung. Iyalah siapa Chan kat sini. Lagipun bilik kitorang asing, takde yang dapat sama," jelas Chan sambil membuat muka merajuknya.

Gelak Jeonghan menguasai ruang tamu milik apartmen Seungcheol. Meskipun gelakan Jeonghan kedengaran indah, namun Wonwoo dan jejaka yang menetap di rumah itu meringis menatap wajah serius Seungcheol.

Mereka memandang Chan yang juga sebenarnya gugup saat menangkap wajah yang dipaparkan Seungcheol sekilas melalui ekor matanya.

"Who is tha- Oh Chan, hiii!"

Oh fuck.

Ketiga-tiga lelaki di sekitar Seungcheol mengeluarkan berbakul sumpahan saat wajah Jisoo terpapar di skrin telefon Chan. Mereka melirik ke arah Seungcheol yang tidak langsung berubah wajah namun melihat rahang Seungcheol mengeras membuatkan mereka tahu Seungcheol cuba menahan sesuatu di dalam dirinya.

"Hi Soo hyung!" balas Chan ceria.

"Oh my god, rindunya hyung dengan adik kesayangan hyung ni. Macam mana hidup dekat universiti, Chan?" tanya Jisoo bersama senyuman nyorong nya.

Chan tersenyum kelat. 'Universiti tu pun dah tak tahu aku ni hidup ke tak, hyung.'

"So far, good. Baru nak mula berkenalan dengan subjek course. Assignment tak muncul lagi, gladly hehe..."

Dapat mereka lihat Jeonghan dan Joshua tersenyum mendengar balasan Chan di skrin di hadapan mereka.

"Hyung pula macam mana?"

Wonwoo dan lelaki di sebelahnya membulatkan mata mendengar soalan Chan. Bodoh ke apa mamat ni?

"Haha I'm good, Chan-"

"Tch." Kedengaran suara samar-samar seseorang berdecih di balik layar.

"-susah juga nak uruskan syarikat besar ni, lagi-lagi yang induk. Memang kena bebel dengan mama itu ini sebab banyak benda nak belajar. Maklumlah, hyung ni bukan budak bisnes, karang dibuat bukan-bukan, bankcrupt syarikat tu hahahaha..." cerita Jisoo santai.

His Revenge •C.SC•Where stories live. Discover now