Dua Belas

83 12 4
                                    

Semua memasuki bilik Seungcheol dan rakan sebiliknya selepas perjumpaan mereka dengan banduan Hong

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Semua memasuki bilik Seungcheol dan rakan sebiliknya selepas perjumpaan mereka dengan banduan Hong. Mereka memerhatikan Seungcheol yang masih bersenandung gembira sehingga jejaka bermarga Choi itu duduk di atas katil.

"Say Cheol hyung, you got what you want, aren't you?" tanya Wonwoo tidak sabar.

Seungcheol memandang Wonwoo sebelum tergelak dan mengangguk.

"Yea, I got my fucking answers," balas Seungcheol santai.

"It is Jisoo aren't it?" Sekali lagi Seungcheol mengangguk. Mulutnya masih bersiul senang mendengar pertanyaan jejaka itu.

"Hyung... aku tak faham..." Semua memandang wajah Chan yang tersangat keliru. Ketiga mereka tidak dapat menahan ketawa melihat wajah Chan yang kebingungan semenjak mereka selesai bersoal siasat dengan ayah Jisoo.

"Macam ni, Chan. Kau ingat tak yang Hong tu cakap pasal scandal dia mati bunuh diri?" Chan mengangguk. Mana mungkin dia lupa maklumat yang baru dia dapat sekelip mata. Dia seorang pengingat, jadi dia ingat segala perbualan mereka sebentar tadi. Cuma, dia bingung dengan maklumat yang diberitahu dengan mood ceria Seungcheol. Like, apa kaitan?

"Cheol hyung suspek yang kes tu bukan bunuh diri, but a murder case. Scandal Hong tu kena bunuh dengan Jisoo. An eight year old Hong Jisoo," jelas Wonwoo.

"What?"

"Yep. Dan aku rasa watak lain Jisoo tu dah wujud sejak tu cuma dia belum diagnosed lagi, like of course, he's a child. No one suspected about that. Tapi, lepas dia masuk Adoption Central dan diambil oleh Wen, watak dia yang lain menghilang sebab dijaga dengan kasih sayang. Sampailah dia trigger bila ada perempuan mengaku mengandungkan anak dia," sambung Seungcheol lagi.

Chan menganga terkejut. It is not... possible.

Chan pernah mencari maklumat tentang D.I.D suatu ketika dahulu dan dia jumpa banyak maklumat bahawa penyakit itu boleh berlaku seawal enam tahun. Jadi, apa yang disimpulkan oleh Seungcheol dan yang lain tidak mustahil.

It's just... kid Jisoo was clever as fuck.

Macam mana dia boleh plan kes pembunuhan tanpa disyaki dan meninggalkan jejak. Atau pun, sebabkan dia budak, tak ada seorang pun percaya dia yang bunuh scandal Hong itu.

"Kid Jisoo was so clever." Chan, Seungcheol dan Wonwoo mengangguk menyetujui kata-kata jejaka yang lagi tadi mendiamkan diri.

"M -macam mana penyakit dia boleh muncul?" Chan ada mengagak satu kemungkinan. Namun, dia memerlukan kepastian dari abang-abangnya.

Ketiga mereka berpandangan sesama sendiri.

"Trauma, of course. Jisoo saw everything. Ayah dia ada scandal, mak dia kena belasah, dia kena belasah, mak dia kena bunuh, ayah dia dan scandal tu sorokkan mayat mak dia, Jisoo nampak semua tu. Benda tu tinggalkan kesan dekat Jisoo. Especially when he saw his mom got killed but he couldn't do anything about that."

"Sebab scandal ayahnya juga, Jisoo benci semua pelacur atau perempuan murahan. Sebabtu, wanita-wanita yang watak lain dia bunuh semua adalah yang tawarkan diri kat dia. Walaupun mereka tak bersalah."

"Apa yang boleh aku simpulkan dari cerita ayah dia, Jisoo anonymously telefon pihak polis dan cakap ada orang buat jenayah... yada-yada macamtu. Lepas kes ayah dia selesai, dia balas dendam dekat scandal ayahn- Chan, are you okay?"

Chan mengangguk mendengar pertanyaan risau dari Seungcheol. Dia memicit kepalanya pening.

Jawapan panjang lebar yang diberikan oleh ketiga-tiga abangnya secara bergilir itu membuatkan dia berputar. Dia faham apa yang dijelaskan, cuma maklumat untuk dihadam itu terlalu banyak.

"That's a lot to take but yeah, I got that."

Suasana sepi seketika sebelum Seungcheol kembali membuka mulut.

"Now Chan, do you know what you should do?"

Kaca di hadapannya yang memantulkan wajah kosong dirinya dipandang tanpa bersuara. Goresan nama-nama yang tercatat di bekas itu membuatkan dia terngiang kembali kenangan manis bersama mereka.

Mingyu dan Seungkwan adalah rakan yang baik buatnya. He can't lie about that.

Cuma, dia juga mengerti mengapa Seungcheol buat begini. Walaupun dia tidak rapat dengan Seungcheol sewaktu dahulu, dia tidak boleh menipu bahawa dirinya jatuh kesian dengan apa yang dihadapi oleh jejaka marga Choi itu.

Bila dia tahu Seungcheol hidup, dia bersyukur. Dia bersyukur jejaka itu diberi kesempatan untuk hidup. Untuk membalas dendam.

"Jun hyung?"

Junhui tersentak dari lamunannya. Dia memandang jejaka yang berada di muka pintu bilik pemakaman itu. Dia tersenyum kecil.

"Five minutes."

Lelaki itu tidak membantah. Dia menunggu Junhui yang masih menatap ke bekas abu milik Seungkwan dan Mingyu.

"Maaf." Satu patah yang memberi beribu maksud. Satu maaf yang mempunyai kiasan di sebaliknya.

There's a lot he wanted to say, but he can't. Banyak benda lagi yang harus dia selesaikan dari berlama-lama di hadapan makam Mingyu dan Seungkwan.

Banyak benda yang dia kena selesaikan terutama selepas dia menghilang tanpa khabar dari dua abang angkatnya. Banyak benda yang dia perlu perjelaskan alasan mengapa dia menghilang dari dua sahabatnya.

Telefon yang telah dimatikan kembali dia hidupkan. Melihat pelbagai panggilan terlepas dan bertubi-tubi dentingan pemberitahuan masuk ke telinganya.

Satu ayat yang dia dapat menangkap di indera matanya membuatkan senyuman tanpa maksud muncul.

'Wen Junhui, where are you?'

Where am I? Mereka tanya soalan macam ni sedangkan mereka sendiri tahu apa yang aku cari selama ni?

A fucking answer.

There where he's going to.

Mencari jawapan mengapa semua ini bermula.

Dan dia sudah menjumpainya.

















cepat sangat ke storyline dia? kalau cepat sangat bagitau tau! if rasa mcm ada byk tertinggal pum bagitau! any confusion boleh komen di sini hehe :>

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 23 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

His Revenge •C.SC•Where stories live. Discover now