𝗦𝗲𝗹𝗲𝗽𝗮𝘀 2 𝗵𝗮𝗿𝗶 𝗵𝗮𝗻𝗮 𝗺𝗲𝗿𝗮𝘀𝗮𝗸𝗮𝗻 𝗱𝗲𝗯𝗮𝗿𝗮𝗻 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝗺𝗲𝗻𝗴𝗴𝗮𝘁𝗮𝗸𝗮𝗻 𝗵𝗮𝗻𝗮 𝗻𝗶𝗸𝗮𝗵 𝗵𝗮𝗿𝗶𝗻𝗶 𝗱𝗮𝗻 𝗯𝘂𝗸𝗮𝗻 𝗱𝗲𝗯𝗮𝗿𝗮𝗻 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝗯𝗶𝗮𝘀𝗮 𝘀𝗲𝗯𝗲𝗹𝘂𝗺 𝘁𝘂𝗻𝗮𝗻𝗴 𝘁𝗮𝗽𝗶 𝗹𝘂𝗮𝗿 𝗯𝗶𝗮𝘀𝗮 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝗵𝗮𝗻𝗮 𝗿𝗮𝘀𝗮𝗸𝗮𝗻.
'𝗬𝗮 𝗮𝗹𝗹𝗮𝗵 𝗵𝗮𝘁𝗶 𝗮𝗸𝘂𝘂 𝘀𝗲𝗺𝗮𝗰𝗮𝗺 𝗱𝗲𝗯𝗮𝗿𝗮𝗻 𝗱𝗶𝗮 𝗯𝘂𝗸𝗮𝗻 𝗺𝗮𝗰𝗮𝗺 𝗵𝗮𝗿𝗶 𝗯𝗶𝗮𝘀𝗮 𝗻𝗶'𝗸𝗮𝘁𝗮 𝗵𝗮𝗻𝗮 𝗱𝗮𝗹𝗮𝗺 𝗵𝗮𝘁𝗶 𝗺𝗲𝗿𝗮𝘀𝗮 𝗷𝗮𝗻𝘁𝘂𝗻𝗴 𝗻𝘆𝗮 𝗯𝘂𝗸𝗮𝗻 𝘀𝗲𝗯𝗮𝗿𝗮𝗻𝗴 𝗸𝗲𝗹𝗮𝗻𝗴 𝗯𝗲𝗿𝗱𝗲𝗴𝘂𝗽 .
𝗛𝗮𝗻𝗮 𝗯𝗮𝗻𝗴𝘂𝗻 𝗺𝗲𝗺𝗯𝗲𝗿𝘀𝗶𝗵𝗸𝗮𝗻 𝗱𝗶𝗿𝗶 𝘀𝗲𝘁𝗲𝗹𝗮𝗵 𝗺𝗲𝗺𝗯𝗲𝗿𝘀𝗶𝗵𝗸𝗮𝗻 𝗱𝗶𝗿𝗶 𝗵𝗮𝗻𝗮 𝗺𝗲𝗺𝗮𝗸𝗮𝗶 𝗯𝗮𝗷𝘂 𝗱𝗮𝗻 𝘀𝗼𝗹𝗮𝘁 𝘀𝘂𝗯𝘂𝗵 𝗱𝗮𝗻 𝗵𝗮𝗻𝗮 𝗯𝗲𝗿𝘀𝘂𝗷𝘂𝗱 𝗹𝗮𝗺𝗮 𝗺𝗲𝗹𝗲𝗽𝗮𝘀𝗸𝗮𝗻 𝘀𝗲𝗴𝗮𝗹𝗮𝗻𝘆𝗮 𝗱𝗶 𝗵𝗮𝘁𝗶 𝘀𝗲𝗯𝗲𝗹𝘂𝗺 𝗱𝗶𝗮 𝗷𝗮𝗱𝗶 𝗶𝘀𝘁𝗲𝗿𝗶 𝗲𝘀𝗵𝗮𝗮𝗹 .
𝗛𝗮𝗻𝗮 𝗯𝗮𝗻𝗴𝘂𝗻 𝗱𝗮𝗻 𝗺𝗲𝗺𝗯𝗮𝗰𝗮 𝗮𝗹𝗾𝘂𝗿𝗮𝗮𝗻 3 𝗮𝘁𝗮𝘂 5 𝗺𝘂𝗸𝗮 𝘀𝘂𝗿𝗮𝘁 𝗵𝗮𝗻𝗮 𝗮𝗸𝗮𝗻 𝗯𝗮𝗰𝗮 𝗱𝗮𝗻 𝗵𝗮𝗻𝗮 𝗺𝗲𝗻𝗰𝗶𝘂𝗺 𝗮𝗹𝗾𝘂𝗿𝗮𝗮𝗻 𝘁𝗶𝗴𝗮 𝗸𝗮𝗹𝗶 𝗱𝗮𝗻 𝗱𝗶𝗹𝗲𝘁𝗮𝗸𝗸𝗮𝗻 𝗱𝗶 𝘁𝗲𝗽𝗶 𝗻𝘆𝗮 .
"𝗛𝗶𝘆𝗮 ,𝗯𝗮𝗻𝗴𝘂𝗻𝗻 𝗺𝗮𝗻𝗱𝗶𝗶 𝗻𝗮𝗻𝘁𝗶 𝗸𝗮𝗻𝗴 𝗹𝗮𝗺𝗯𝗮𝘁 𝗸𝗮𝘂 𝗻𝗮𝗸 𝗯𝗲𝗿𝘀𝗶𝗮𝗽"𝗸𝗮𝘁𝗮 𝗵𝗮𝗻𝗮 𝗺𝗲𝗻𝗴𝗲𝗷𝘂𝘁𝗸𝗮𝗻 𝗵𝗶𝘆𝗮 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝘁𝗶𝗱𝗼 𝗮𝘆𝗮𝗺 ,𝗵𝗮𝗻𝗮 𝘁𝗮𝗵𝘂 𝗵𝗶𝘆𝗮 𝗺𝗲𝗻𝗱𝗲𝗻𝗴𝗮𝗿𝗻𝘆𝗮 𝗺𝗲𝗻𝗮𝗻𝗴𝗶𝘀𝘀 𝘁𝗮𝗽𝗶 𝘀𝗮𝗷𝗲 𝗽𝘂𝗿𝗮 -𝗽𝘂𝗿𝗮 𝘁𝗶𝗱𝗼 𝗯𝗮𝗹𝗶𝗸.
𝗛𝗶𝘆𝗮 𝗯𝗮𝗻𝗴𝘂𝗻 𝗱𝗮𝗻 𝗺𝗲𝗺𝗲𝗹𝘂𝗸 𝗵𝗮𝗻𝗮 𝘀𝗲𝗸𝗲𝗷𝗮𝗽 𝗱𝗮𝗻 𝘁𝗲𝗿𝘂𝘀 𝗯𝗲𝗿𝗹𝗮𝗹𝘂 𝗸𝗲 𝗯𝗶𝗹𝗶𝗸 𝗮𝗶𝗿 𝘂𝗻𝘁𝘂𝗸 𝗯𝗲𝗿𝘀𝗶𝗵𝗸𝗮𝗻 𝗱𝗶𝗿𝗶,𝗵𝗮𝗻𝗮 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝗺𝗲𝗹𝗶𝗵𝗮𝘁 𝗵𝗮𝗻𝘆𝗮 𝗴𝗲𝗹𝗲𝗻𝗴𝗸𝗮𝗻 𝗸𝗲𝗽𝗮𝗹𝗮 𝗷𝗲.
𝗦𝗲𝗺𝗲𝗻𝘁𝗮𝗿𝗮 𝘀𝘆𝗮𝗳𝘁 𝗺𝗮𝘀𝗶𝗵 𝘁𝗶𝗱𝗼 𝗹𝗲𝗽𝗮𝘀 𝘀𝗼𝗹𝗮𝘁 𝘀𝘂𝗯𝘂𝗵 𝘁𝗮𝗱𝗶 ,𝗺𝘂𝗺𝘆 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝗺𝗲𝗹𝗶𝗵𝗮𝘁 𝗮𝗻𝗮𝗸 𝗻𝘆𝗮 𝘁𝗶𝗱𝗼 𝗵𝗮𝗻𝘆𝗮 𝗴𝗲𝗹𝗲𝗻𝗴𝗸𝗮𝗻 𝗸𝗲𝗽𝗮𝗹𝗮 𝗷𝗲 .
"𝗘𝗶𝘀𝗵𝗵 𝗯𝘂𝗱𝗮𝗸𝗸 𝗻𝗶𝗶 𝗯𝗼𝗹𝗲𝗵 𝘁𝗶𝗱𝗼 𝗽𝘂𝗹𝗮𝗸𝗸 ,𝗷𝗮𝗻𝗴𝗮𝗻 𝘁𝗲𝗿𝗹𝗮𝗷𝗮𝗸 𝘀𝘂𝗱𝗮𝗵𝗵 "𝗸𝗮𝘁𝗮 𝗺𝘂𝗺𝘆 𝗺𝗲𝗻𝘂𝘁𝘂𝗽 𝗽𝗶𝗻𝘁𝘂 𝗯𝗶𝗮𝗿 𝗮𝗻𝗮𝗸 𝗻𝘆𝗮 𝗿𝗲𝗵𝗮𝘁 .
𝗧𝗲𝗽𝗮𝘁 𝗽𝘂𝗸𝘂𝗹 10 𝗽𝗮𝗴𝗶 𝗲𝘀𝗵𝗮𝗮𝗹 𝗺𝘂𝗹𝗮 𝗸𝗲𝗱𝗲𝗻𝗴𝗮𝗿𝗮𝗻 𝗱𝗮𝗻 𝘁𝗲𝗿𝘂𝘀 𝗯𝗮𝗻𝗴𝘂𝗻 𝘂𝗻𝘁𝘂𝗸 𝗯𝗲𝗿𝘀𝗶𝗮𝗽 𝗺𝗮𝗻𝗮𝗸𝗮𝗹𝗮𝗵 𝗵𝗮𝗻𝗮 𝗺𝗮𝘀𝗶𝗵 𝗺𝗲𝗺𝗮𝗸𝗮𝗶 𝗺𝗲𝗺𝗮𝗸𝗮𝗶 𝘁𝘂𝗱𝘂𝗻𝗴 𝗱𝗮𝗻 𝗯𝗲𝗿𝗸𝗵𝘂𝗹𝗱𝗮𝗵 𝘀𝗮𝗺𝗽𝗮𝗶 𝗯𝘂𝗻𝘆𝗶 𝗳𝗼𝗻 𝗵𝗮𝗻𝗮 𝗯𝗲𝗿𝗯𝘂𝗻𝘆𝗶𝗶 .
YOU ARE READING
𝐏𝐄𝐌𝐈𝐋𝐈𝐊 𝐇𝐀𝐓𝐈 𝐑𝐀𝐈𝐇𝐀𝐍𝐀 (𝗖)
Não Ficção(Ranking 1 adik -beradik ) 𝗥𝗮𝗶𝗵𝗮𝗻𝗮 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝗯𝗮𝗿𝘂 𝗯𝗮𝗹𝗶𝗸 𝗱𝗮𝗿𝗶 𝗹𝗼𝗻𝗱𝗼𝗻 𝗺𝗲𝗻𝗱𝗮𝗽𝗮𝘁 𝗯𝗲𝗿𝗶𝘁𝗮 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝗺𝗲𝗻𝗴𝗲𝗰𝗲𝘄𝗮𝗸𝗮𝗻 𝗱𝗶𝗿𝗶𝗻𝘆𝗮 . "𝗠..𝗺𝗮..𝗺𝗮 𝗯𝗶𝗮𝗿 𝗯𝗲𝘁𝘂𝗹 𝗸𝗮𝗸𝗮𝗸 𝗯𝗮𝗿𝘂 𝗷𝗲 𝗯𝗮𝗹𝗶𝗸 𝗺...