𝗛𝗮𝗻𝗮 𝗽𝗲𝗿𝗮𝘀𝗮𝗻 𝗯𝗮𝗽𝗲 𝗵𝗮𝗿𝗶 𝗻𝗶 𝗲𝘀𝗵𝗮𝗮𝗻 𝗯𝗮𝗹𝗶𝗸 𝗹𝗲𝘄𝗮𝘁 𝘁𝗮𝗽𝗶 𝗵𝗮𝗻𝗮 𝗱𝗮𝗽𝗮𝘁 𝘀𝘂𝗮𝗺𝗶 𝗯𝗮𝗻𝘆𝗮𝗸 𝗺𝗲𝗲𝘁𝗶𝗻𝗴 𝗯𝗲𝗴𝗶𝘁𝘂 𝗷𝘂𝗴𝗮 𝗱𝗲𝗻𝗴𝗮𝗻 𝗵𝗮𝗻𝗮 𝘁𝗲𝗿𝗽𝗮𝗸𝘀𝗮 𝗸𝗲𝗹𝘂𝗮𝗿 𝗷𝘂𝗺𝗽𝗮 𝗰𝗹𝗶𝗲𝗻𝘁 𝘀𝗲𝗵𝗶𝗻𝗴𝗴𝗮 𝘀𝗲𝗹𝗲𝘀𝗮𝗶 𝗯𝗲𝗿𝗯𝗶𝗻𝗰𝗮𝗻𝗴 .
'𝗛𝗮𝗶𝗵𝗵 𝘁𝗮𝗸 𝗯𝗲𝘀𝘁 𝗹𝗮𝗵 𝗺𝗮𝗰𝗮𝗺 𝗻𝗶 ,𝗺𝗮𝗰𝗮𝗺 𝗯𝗲𝗿𝗽𝗶𝘀𝗮𝗵 𝗯𝘂𝗮𝘁 𝗵𝗮𝗹 𝗺𝗮𝘀𝗶𝗻𝗴 - 𝗺𝗮𝘀𝗶𝗻𝗴'𝗸𝗮𝘁𝗮 𝗵𝗮𝗻𝗮 𝗱𝗮𝗹𝗮𝗺 𝗵𝗮𝘁𝗶 𝗯𝗶𝗹𝗮 𝗲𝘀𝗵𝗮𝗮𝗹 𝘁𝗮𝗸 𝗺𝗲𝗹𝗮𝘆𝗮𝗻 𝗻𝘆𝗮 𝘀𝗲𝗽𝗲𝗿𝘁𝗶 𝗺𝘂𝗹𝗮 - 𝗺𝘂𝗹𝗮 𝗸𝗵𝗮𝘄𝗶𝗻 .
"𝗣𝗲𝗿𝗴𝗶 𝗼𝗳𝗳𝗶𝗰𝗲 𝘀𝘂𝗮𝗺𝗶 𝘀𝗮𝘆𝗮 "𝗸𝗮𝘁𝗮 𝗵𝗮𝗻𝗮 𝗽𝗮𝗱𝗮 𝗯𝗼𝗱𝘆𝗴𝘂𝗮𝗿𝗱 𝗻𝘆𝗮 𝗸𝗲 𝗮𝗿𝗮𝗵 𝘀𝘆𝗮𝗿𝗶𝗸𝗮𝘁 𝘀𝘂𝗮𝗺𝗶 𝗻𝘆𝗮.
𝗦𝗲𝘁𝗲𝗹𝗮𝗵 𝘀𝗮𝗺𝗽𝗮𝗶 𝗵𝗮𝗻𝗮 𝗸𝗲𝗹𝘂𝗮𝗿 𝘁𝗮𝗽𝗶 𝗯𝗲𝗹𝘂𝗺 𝗵𝗮𝗻𝗮 𝘀𝗲𝗺𝗽𝗮𝘁 𝗷𝗲𝗷𝗮𝗸 𝗸𝗮𝗸𝗶 𝗱𝗮𝗿𝗶 𝗸𝗲𝗿𝗲𝘁𝗮 𝗵𝗮𝗻𝗮 𝘁𝗲𝗿𝗻𝗮𝗺𝗽𝗮𝗸 𝘀𝘂𝗮𝗺𝗶 𝗻𝘆𝗮 𝗯𝗲𝗿𝘀𝗮𝗺𝗮 𝗽𝗲𝗿𝗲𝗺𝗽𝘂𝗮𝗻 𝗹𝗮𝗶𝗻 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝗺𝗲𝗺𝗲𝗴𝗮𝗻𝗴 𝗹𝗲𝗻𝗴𝗮𝗻 𝘀𝘂𝗮𝗺𝗶 𝗻𝘆𝗮 .
"𝗚𝗲𝗿𝗮𝗸 𝗯𝗮𝗹𝗶𝗸 "𝗸𝗮𝘁𝗮 𝗵𝗮𝗻𝗮 𝗺𝗲𝗻𝘂𝘁𝘂𝗽 𝗽𝗶𝗻𝘁𝘂 𝗸𝗲𝗿𝗲𝘁𝗮 𝗱𝗮𝗻 𝗯𝗲𝗿𝗲𝗱𝗮𝗿 𝗱𝗮𝗿𝗶 𝘀𝗶𝘁𝘂 ,𝗲𝘀𝗵𝗮𝗮𝗹 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝗺𝗲𝗹𝗶𝗵𝗮𝘁 𝗸𝗲𝗿𝗲𝘁𝗮 𝗮𝗻𝗮𝗸 𝗯𝘂𝗮𝗵 𝗻𝘆𝗮 𝘁𝗲𝗿𝘂𝘀 𝗱𝗶𝗹𝗲𝗽𝗮𝘀𝗸𝗮𝗻 𝗹𝗲𝗻𝗴𝗮𝗻 𝗽𝗲𝗿𝗲𝗺𝗽𝘂𝗮𝗻 𝘁𝗲𝗿𝘀𝗲𝗯𝘂𝘁 .
"𝗠𝗮𝗺𝗽𝘂𝘀 𝗮𝗸𝘂𝘂 𝗯𝗮𝗹𝗶𝗸 𝗻𝗮𝗻𝘁𝗶"𝗸𝗮𝘁𝗮 𝗲𝘀𝗵𝗮𝗮𝗹 𝗺𝗲𝗻𝗴𝘂𝘀𝘂𝘁𝗸𝗮𝗻 𝗿𝗮𝗺𝗯𝘂𝘁 𝗻𝘆𝗮 .
𝗦𝗲𝘁𝗲𝗹𝗮𝗵 𝘀𝗮𝗺𝗽𝗮𝗶 𝗱𝗶 𝗿𝘂𝗺𝗮𝗵 𝗵𝗮𝗻𝗮 𝘁𝗲𝗿𝘂𝘀 𝗺𝗲𝗻𝗴𝗵𝗲𝗺𝗽𝗮𝘀 𝗽𝗶𝗻𝘁𝘂 𝗸𝘂𝗮𝘁 𝗱𝗮𝗻 𝘁𝗲𝗿𝘂𝘀 𝗻𝗮𝗶𝗸 𝗸𝗲 𝗯𝗶𝗹𝗶𝗸 𝗺𝗲𝗿𝗲𝗱𝗮𝗸𝗮𝗻 𝗺𝗮𝗿𝗮𝗵 𝗻𝘆𝗮𝗮 .
"𝗕𝘂𝗸𝗮𝗻 𝗺𝗮𝗶𝗻 𝗸𝗮𝘂 𝘀𝗲𝗿𝗼𝗻𝗼𝗸 𝘆𝗲𝗿𝗿 ,𝗽𝗮𝘁𝘂𝘁 𝗹𝗮𝗵 𝗯𝗮𝗹𝗶𝗸 𝗹𝗮𝗺𝗯𝗮𝘁 𝗯𝗶𝗹𝗮 𝗮𝗸𝘂 𝗮𝗷𝗮𝗸 𝗺𝗮𝗸𝗮𝗻 𝘀𝗲𝗸𝗮𝗹𝗶 𝗸𝗮𝘁𝗮 𝗱𝗮𝗵 𝗸𝗲𝗻𝘆𝗮𝗻𝗴 ,𝗸𝗮𝘂 𝗱𝗮𝗵 𝗽𝗮𝗻𝗱𝗮𝗶 𝗸𝗲𝗹𝘂𝗮𝗿 𝗱𝗲𝗻𝗴𝗮𝗻 𝗽𝗲𝗿𝗲𝗺𝗽𝘂𝗮𝗻 𝗹𝗮𝗶𝗻"𝗸𝗮𝘁𝗮 𝗵𝗮𝗻𝗮 𝗺𝗲𝗻𝗮𝗵𝗮𝗻 𝗿𝗮𝘀𝗮 𝗺𝗮𝗿𝗮𝗵 𝗱𝗮𝗻 𝘀𝗮𝗸𝗶𝘁 𝗵𝗮𝘁𝗶 𝗯𝗶𝗹𝗮 𝗺𝗲𝗹𝗶𝗵𝗮𝘁 𝘀𝘂𝗮𝗺𝗶 𝗻𝘆𝗮 𝗱𝗲𝗻𝗴𝗮𝗻 𝗽𝗲𝗿𝗲𝗺𝗽𝘂𝗮𝗻 𝗹𝗮𝗶𝗻.
𝗛𝗮𝗻𝗮 𝗯𝗲𝗿𝘀𝗶𝗵 𝗸𝗮𝗻 𝗱𝗶𝗿𝗶 𝗱𝗮𝗻 𝗶𝗻𝗴𝗶𝗻 𝘀𝗼𝗹𝗮𝘁 𝗶𝘁𝘂 𝗮𝗷𝗮 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝗱𝗮𝗽𝗮𝘁 𝗿𝗲𝗱𝗮𝗸𝗮𝗻 𝗺𝗮𝗿𝗮𝗵 𝗻𝘆𝗮 𝘀𝗲𝗸𝗮𝗿𝗮𝗻𝗴 𝗻𝗶𝗶 .𝗦𝗲𝘁𝗲𝗹𝗮𝗵 𝘀𝗼𝗹𝗮𝘁 𝗵𝗮𝗻𝗮 𝗱𝘂𝗱𝘂𝗸 𝗱𝗮𝗻 𝘁𝗲𝗿𝗺𝗲𝗻𝘂𝗻𝗴 𝗺𝗲𝗺𝗮𝗻𝗱𝗮𝗻𝗴 𝘀𝗲𝗷𝗮𝗱𝗮𝗵𝗵 𝗺𝗲𝗻𝗴𝗲𝗹𝘂𝗮𝗿𝗸𝗮𝗻 𝗸𝗮𝘁𝗮 𝗱𝗮𝗿𝗶 𝗺𝗮𝘁𝗮 𝗺𝗲𝗺𝗮𝗻𝗱𝗮𝗻𝗴 𝘀𝗲𝗷𝗮𝗱𝗮𝗵 .
YOU ARE READING
𝐏𝐄𝐌𝐈𝐋𝐈𝐊 𝐇𝐀𝐓𝐈 𝐑𝐀𝐈𝐇𝐀𝐍𝐀 (𝗖)
No Ficción(Ranking 1 adik -beradik ) 𝗥𝗮𝗶𝗵𝗮𝗻𝗮 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝗯𝗮𝗿𝘂 𝗯𝗮𝗹𝗶𝗸 𝗱𝗮𝗿𝗶 𝗹𝗼𝗻𝗱𝗼𝗻 𝗺𝗲𝗻𝗱𝗮𝗽𝗮𝘁 𝗯𝗲𝗿𝗶𝘁𝗮 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝗺𝗲𝗻𝗴𝗲𝗰𝗲𝘄𝗮𝗸𝗮𝗻 𝗱𝗶𝗿𝗶𝗻𝘆𝗮 . "𝗠..𝗺𝗮..𝗺𝗮 𝗯𝗶𝗮𝗿 𝗯𝗲𝘁𝘂𝗹 𝗸𝗮𝗸𝗮𝗸 𝗯𝗮𝗿𝘂 𝗷𝗲 𝗯𝗮𝗹𝗶𝗸 𝗺...