Hoofdstuk 6 y

59 6 11
                                    

Het liedje Waiting For Love van Avicii kan je nog van een ver afstand horen. Zo luid is het hier. En dat zou het vast ook blijven, in deze omgeving bevinden zich alleen nog maar meer studentenwoningen. Maddie en ik lopen naar de deur en kloppen aan. "Hi, dames.. Kom in!" Zegt Leon half aangeschoten. Maddie loopt meteen achter hem aan en laat mij alleen voor de voordeur staan. Ik zucht maar loop daarna ook maar naar binnen. Ik kan Maddie niet meer vinden dus loop ik naar de keuken.

Misschien wordt het tijd om mijzelf kennis te laten maken met alcohol. Ik bedoel, ik ben oud genoeg om voor mij zelf te zorgen. Ik pak een van de schone, rode bekertjes van het aanrecht en ik pak een fles. Ik heb geen idee wat het is maar ik schenk het hele bekertje vol.

"Woah, little black dress.." Ik heb het gevoel alsof Harry mij helemaal scant met zijn ogen, van onder naar boven. Maar wanneer hij bij mijn gezicht komt kijkt hij wel anders.. Hij bijt op zijn lip en hij grijnst terwijl hij dichter naar mij toe loopt. "Zo, Fay.. Komt deze jurk uit jou kledingkast?" Hij perst zijn lippen samen en begint vriendelijk te lachen. Ik neem een slok van mijn drankje en ik merk dat het sterk is, ik weet niet hoe het komt. Door de feit dat het mijn eerste glas alcohol is of doordat ik mij volledig probeer te concentreren op het bekertje omdat ik mij niet wil concentreren op Harry.

"Ik sta er verbaast van dat je gekomen bent. En dat je drinkt. Wat is het?" Ik drink het bekertje in één keer leeg en ik geef het aan hem.

Ohmygod, ik voel het in mijn keel.

It burns!

"Zo, Russische Wodka, je durft wel hé?" Hij legt zijn handen op het aanrecht. "Wist je dat er 35% tot 70% alcohol in Russische wodka kan zitten?" Ik grijp met mijn hand naar mijn keel.

"N-Niet."

"Wikipedia liegt vast niet, denk je? Je merkt het zo wel, binnen een paar minuten.. Vooral omdat je , zoals ik denk, nooit eerder een fles alcohol heb aangeraakt.

"Mens," zucht ik. "35% tot 70% is wel een beetje heel erg veel, vind je ook niet? Ik moet gaan." Ik ren naar de wc, ik heb nu al geen zin meer hierin. Ik voel me duizelig en ik wil het liefst het feest verlaten óf niet dronken worden. Al zou het zo gebeuren dat ik dronken wordt. Misschien kan ik overgeven zodat de alcohol mijn lichaam verlaat?

Misschien is alles wel goed en zijn de flessen verwisseld. Vond iemand het leuk om wat anders in de wodka te stoppen en is dit helemaal geen wodka. Want zeg nou eerlijk, Russische wodka in de VS? Nee dat zou onmogelijk zijn. Want hoe zou het hier terecht zijn gekomen?

"Fay?" Ik merk dat iemand op de deur klopt. "Fay?" Ik maak de deur open en ik zie Sander hier staan. "Fay, gaat het? Je ziet zo.."

"Nee, prima, alles gaat goed." Zeg ik. Het gaat helemaal niet goed. Ik kon geeneens dat vervloekte vergifsel uit mijn bloed krijgen. En nu, nu voel ik mij duizelig. Ik loop langs Sander heen naar de woonkamer. Ik zie dat er een hoop mensen 'never ever' spelen en in de hoek zie ik een naakte trio. Ew.

Ik loop langs wat dansende mensen heen, op zoek naar Maddie. Het liefst wil ik dit feest alweer verlaten. Ik ben half dronken, wat is hier leuk aan? Ik voel me totaal niet goed, met elke stap die ik zet heb ik het gevoel alsof ik om moet vallen. "Hier, wat water." Een persoon achter mij biedt mij een glas aan. Ik vind het vriendelijk dat hij/zij dit doet en ik neem het aan.

Al snel merk ik dat het hetzelfde drankje is van net. "Oeps," hoor ik de persoon grinniken. Ik merk dat dit Harry is.

"K-Klootzak." Stotter ik. En ik probeer hem te slaan. In plaats van dat ik hem sla, leun ik met al mijn gewicht naar voren en val ik over hem heen. Harry kon nog net een stap opzij zetten.

Lost {NIET AF}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu