#الفصل_السابع
#قلوب_مشتتة
Salwa Eleibaأغلقت قلبى عليك ودعوت ربى ألا تخرج منه...
.ألمى راحة مادام منك ....
عذابى رحمة لو من يديك لو ان لى سلطان على قلبى لأخرجتك منه.....
ولكن اين المفر وانت بكل مكان حولى حتى احلامى تنصب عليك.....
حلى الوحيد هو ان تكون ملكى او ملكى او ملكى فأنت لى مهما طال الامد....
وباعدت بيننا السنين وافترقت بنا الطرقات سألقاك يوما وعندها سأعلمك ماهو الحب ....
فالحب بالنسبه لى هو نظرة من عينيك همسة من بين شفتيك ونبضة من قلبك تخرج لى انا وحدى لانى انا سأظل لآخر عمرى 💓أحبك💓
خواطر: سلوى عليبه🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤
ظل هانى ينظر الى نقطة ما لا يقدر ان يجيد نظرة فكيف يبعد نظره ومن يدق له القلب امامه اهدأ ايها القلب هل هذه هى حقا؟ هل هى من ظل الفؤاد يرجو رؤياها ؟
هل هى من أناجى ربى دوما عنها أن يرزقنى رؤيتها مرة اخرى ...؟هل هى ..؟ياللهول كم اصبحت جميله اكثر من ذى قبل ..كم أصبحت ......مهلا مهلا من هذا الذى يقف معها لالالا هل عندما أراها تكون ملكا لآخر ...؟وقف القلب عن النبض بل انه يوجد من يقبض على قلبه بيد من حديد ...شعر بضيق فى نفسه واصبحت ملامحه لاتنذر بالخير أبدا....تذكر البواب وانه مازال يقف أمام البوابه ولم يدخل الى المدرسه ..
توجه بكلامه الى البواب وسأله لو سمحت مين اللى وقفين هناك دول .....؟؟
البواب باستفهام .....مش لما اعرف انت مين الاول يا أستاذ...؟؟
تذكر هانى انه لم يكمل اسمه بعد فقال ....انا هانى المغربى شريك مستر اسامه فى المدرسه ...؟؟البواب بحفاوه شديده اهلا يابيه اتفضل ...؟؟
رد هانى بغضب اتفضل ايه بقولك مين اللى واقفين هناك دول ..؟؟
البواب وهو ينظر للاتجاه الذى ينظر اليه هانى قال اااه قصدك على مس شمس ومستر حاتم .....؟؟هانى وهو يخفى اضطرابه وخوفه من الاجابه وبتردد يعنى هم مخطوبين ولا ايه ....؟؟
البواب ببساطه لا يا بيه مس شمس مش مخطوبه بس صراحه مستر حاتم نفسه يتجوزها ...؟؟هانى بصوت عالى وعصبيه وانت ايه عرفك بالكلام ده ...؟؟
البواب بخوف من نبرة هانى المرتفعه والله يا بيه أصل المدرسه كلها عارفه انه بيحبها واتقدملها كذا مره بس هى بترفض وهو مفقدش الامل ....؟؟
هانى وهو يهمس لنفسه مفقدش الامل انا هخليه يفقد حياته كلها مش امل بس وحياة..... ؟؟ماشى ياشمس يعنى عارفه انه عايز يخطبها واقفه معاه ليييييييييه .؟؟
رفع هانى صوته وسأل البواب بتردد وقال يييعنى مس شمس بتشتغل من زمان هنا ولا ايه ...؟؟
.البواب ...ايوه يابيه يجى من 4 سنين كده بس صراحه الكل بيحبها ....؟؟
هانى بامتعاض ظهر على وجهه اه ماهو واضح ..زى مايكون مكتوب على وشها فليحبنى الجميع حاجه تقرف الواحد.مش عارف يعمل ايه علشان الكل يبطل يحبها يعنى .....؟؟
أنت تقرأ
قلوب مشتتة
Romanceرومانسية إجتماعية رآها وهى كانت معلمته كان هو بالصف الأول الثانوى وهى فى الثالث الجامعى تتدرب بالتربية العملى وأحبها ،فرقتهم الأيام وظل عشقها بقلبه يدعو الله أن يراها مرة أخرى فكانت المفاجأة ،أنه بعد تخرجه يراها بل ويجدها أخت صديقه المقرب .فكان التح...