#الفصل_السابع_عشر
#قلوب_مشتتةSalwa Eleiba
اهواكى يامن كنتى لى بدرا أضاء سماء حياتى المظلمه
أهواكى يامن كنتى لى نهرا ترتوى منه صحراء حياتى القاحله .
اهواكى يامن كنتى لى املا أحيا به بين ليالي حياتى المقفره .
اهواكى يامن كنتى لى روحا ابعدتنى عن حياتى الغافله ٠
أهواكى يامن كنتى دعائى لربى لأسعد بها فى حياتى الحاليه .
خواطر : سلوى عليبه💖💖💖💖💖💖💖💖💖
لما لا اشعر بوحودى رغم كل الناس من حولى فوجودى مرهون بكى انتى ...فانتى تكملين ذاتى ..فبدونك اشعر بالنقصان تعالى الي أكملى لى روحى حتى أعيش فالحياة بدونك لا تسمى حياه ...ظل هانى هكذا ينظر حوله فى كل مكان ولا يعلم لما لم تأتى شمس حتى الأن فهو مؤكد عليها على الساعه السابعه وهى قد تأخرت .نظر امامه فوجد شمس تنزل من سيارة شهاب تهللت اساريره وذهب باتجاههم وهو يبتسم ابتسامه كبيره سرعان ما اختفت عندما رآها وهى ترتدى ذاك الترنج الرياضى هو بالفعل لم يكن ضيقا عليها ولا يبرز مفاتنها ولكنه ترنج هل هذا ما أوصاها به انها فعلا تريد ان تذهب بعقله ...مهلا مهلا انها أيضا تضع احمر شفاه ..انه لم يراها مره تضع احمر شفاه فلما الان ..نعم هى تريده ان يجن اذا فليظهر جنانه عليها وسيعلمها كيف لا تسمع كلامه مرة اخرى .....ذهب اليها بسرعه شديده وهو ينظر اليها بعيون تكاد تنفجر من كثرة الاحمرار بسبب غضبه .............
عندما رأته شمس نظرت اليه ورأت هيئته تلك وقفت وهى تقول باستغراب ......هو ماله ده عامل كده ليه كأنه هيموت حد .....ثم نظرت لشهاب وقالت ..يلا انت بقه مع السلامه خلاص الاتوبيس واقف اهو وخلى بالك وانت سايق ......!!؟
.شهاب بابتسامه ا.....اوكى هسلم على هانى وامشى على طول وكمان علشان اوصيه عليكى ......
شمس باستنكار ..ليه ان شاء الله شايفنى عيله ولا ايه علشان توصيه عليا .........
.كان هانى قد وصل عندهم وسمع كلام شمس فقال بغيظ ......هو من ناحية عيله فانتى صراحه تصرفاتك كلها تصرفات عيال وعيال عنديه كمان عايز تعاند لمجرد العند وبس .......
.نظر اليه شمس وشهاب باستغراب وقال شهاب ......ايه يا عم مش تسلم الاول ولا ايه .......؟؟
فرد عليه هانى بقلة صبر .....أهلا ....
اندهش شهاب من غضب هانى وقال ....ايه مالك عامل كده ليه .....؟؟
.هانى وهو يحاول أن يهدئ نفسه ...مفيش ياشهاب يلا انت مع السلامه علشان مس شمس تلحق تروح تتمم على الولاد وعلى تفاصيل الرحله ......
شهاب بدهشه شديده من تصرفات صديقه .....ماشى ياباشا بس ابقى خلى بالك منها .....
هانى بمكر ...من عيونى حااااضر بالذات انها والحمد لله بتسمع الكلام وهاديه جدااااااا .....
أنت تقرأ
قلوب مشتتة
Romantikرومانسية إجتماعية رآها وهى كانت معلمته كان هو بالصف الأول الثانوى وهى فى الثالث الجامعى تتدرب بالتربية العملى وأحبها ،فرقتهم الأيام وظل عشقها بقلبه يدعو الله أن يراها مرة أخرى فكانت المفاجأة ،أنه بعد تخرجه يراها بل ويجدها أخت صديقه المقرب .فكان التح...