5.BÖLÜM ~ TERS GİDEN DURUMLAR

76 6 7
                                    

"...başım ağrıyor"
"İstersen işimi yarıda bırakıp senin sağlık durumunu konturol ede bilirim can" dedi lara,can
"Teşekkürler lara ama geçer birazdan sıkıntı yok" dedi. Can  laboratuvar da akıllı saat yapmaya çalışıyordu.Bu akıllı saat normal bir akıllı saat gibi görünsede onun yazılımını bastan kodlayacaktı ve lara yi da yardım için akıllı saat in içine koyacaktır böylelikle larada onunla birlikte heryere gelebilecek ve ayrıca her dakika başı lara canın sağlık durumunu kontrol edebilecek ve canla da konuştuğu için evde tek başına durmayıp sıkılmayacak olacaktı. Bu durum yani lara yi akıllı saate koyma fikri geçen gün ki olaydan dolayı gelmişti aklina hata bu akıllı saati yapma fikri bu yüzdendi binevi lara nin yanliz kalmaması ve canla konuşup sıkılmaması ve ayrıca derslerde küçük işlem hatalarını lara nin dikkati sayesinde düzeltmekte vardı fikirleri arasında.
Can iki saatte yakın bu akıllı saat i yapmaya çalışmakla geçirmişti can akıllı saat i sıfırdan kendisi yapıyordu malzemelerini çok önceden toplamıştı ama yapmak bir türlü nasip olmamıştı ,zaman bu zamanmış ki yeni yapiyordu can saat in kordon kısmını bile kendine göre ayarlamıştı ,kordonu rengi duygu ve düşüncelerine göre renk değiştiriyordu can elinde lehim makinasi saat in ana kart kısmını takmış ve elektrik verip ana karta taktiği ekranın çalıştığını görüp lara ya
"Lara watt ayarını yavaş yavaş yükseltip en son ne kadar güç akımına dayana bilir öğrene bilirmisin, sanırım bir dakikanı falan alır" dedi can,lara da
"Birkaç saniyemi alır..." dedi ve gerçekten bir kaç saniye sonra lara "350 watt kadar yüksele biliyor" dedi ve canda "İyi ama biraz daha yukseltmemizin bir imkanı yokmu yani daha fazla yüklersek tellermi yanar yoksa kodlamamı çöker?... ben ce ikiside eksik lara kodları bastan yazacağız  malzemelerimiz var dimi" lara az bir şey bekleyip "Son bir kez hata yapma şansımız var eğer şimdi yapacağımızada hata olursa malzemeleri sipariş etmek zorunda kalırız ve malzemelerin gelmesi 1 ay sürebilir bu riski almak istermisin can" canda " Hata yapma oranımız % kaç peki"
"%50"
"O zaman duva edelimde o %50 kazanma yüzdedmiz olsun" dedi ve canla lara kodlama yapmaya başladılar.
Kodlama iki saat sonra bitmişti, canın yazdığı kod okadar hata vermişti ki bu kadar uzun bir süre de  sona ere bilmişti can vakit kaybetmeden kodları akıllı saatin vericisine aktardı sonra ekranın olduğu kısımı Hafıza kartına kablolarını lehimledi ve laraya "Evet lara şimdi çalıştır ve 1200watt a  çıkar" dedi lara'da korkarak "can 1200 watt biraz fazlaya kaçar bende 1000 watt yeter" canda"1000 watt az dediğim gibi 1200 watt tan başlat hem zaten amperini 3.3 yaptık wattını yükselte biliriz"
"Can yine de 1200 yüksek bir rakam, kartı yakarız"
"Sen dediğimi yap...HEMEN!" dedi ve lara yavaş yavaş Hafıza kartını yüklemeye başladı çok azda olsa yanık kokusu ve cızırtı sesleri çıkmaya başladı ve  sonunda minik bir sesle birlikte yangın çıktı laboratuvarın yangın tüpleri devreye girdi ve bütün laboratuvar bir anda bembeyaz bir köpükler kaplandı beyaz köpük duvarı yavaş yavaş kalkarken yüzü bembeyaz olan Burak çıktı.

"Burak geldiğini görmedim kusura bakma, meşkuldüm de , banyonun nerde olduğunu biliyorsun istersen git bi duş al benim kıyafetlerimde sana oluyordu odamıda biliyorsun, diycem ama valizle gelmişsin ne oldu? Dur ben tahmin edeyim yine babanla kavga ettin dimi" burak yüzündeki köpükleri silip "Onu boş ver,benim ilk duş almam lazım sayende valizimde köpük oldu yani mecbur senin kıyafetlerinden giyeceğim , bu arada sen neyle uğraşıyordun yani geldiğimi lara bile duymadı ,eve senin bana vermiş olduğun yedek anahtar ve şifreyle girdim" can masadaki eşyaları kaldırırken burağa döndü ve"Bi saat üzerinde çalışıyordum ama olmadı boşver , sen git duşunu al ben de o sırada laboratuvar'ı temizleyeceğim"dedi burak valizi eline alıp merdivenlerden yukarı çıkarken cana "Senin yanındaki oda boşmuydu?" dedi "Evet" dedi can ve burak hemen kafasını sallayıp yukarı çıktı ve  duşa girdi lara" Can ben ve  mira halederiz sen istersen dinlen hem başında ağrıyordu" ince ve kibarbi ses "Evet can ,sen git ve dinlen, ben ve lara,burayı hallederiz" dedi konuşan mira'ydı canın temizlik robotu olarak yaptığı ikinci yapay zekaydı lara kadar kapsamlı çalışmalar yapamasada evin bütün temizlikleri bütün ve ve yemek lerini o yapardı fırına, bulaşık makinasına, elektirikli süpürgelere ,ocaklar ve fırınlara erişimi vardı kendisi robot bile ola biliyordu yani kola benzer kücük bir robor cana kahve yada yemek getirirken zorlanmamak icin öyle yapılmıştı.

EKİPHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin