Yarın matematik sınavı var. Bu okula geldiğimden beridir derslerimde baya bir ilerleme var. Trigonometriden çok iyi anlasam da sınav stresinde tüm bildiklerimi unutuyor gibiyim.
Sabah okulun kapısından girer girmez Mingi çekiştirerek sınıfa götürdü beni.
"Noluyo lan sabah sabah"
"Olum ben trigonometriden hiç anlamıyorum. Öğret bişey sınav 2. ders olacağından ilk ders hoca boş bırakır bişeyler öğrette 10 alayım bari, 0 almaktan iyidir."
Gülme krizine girdim.
"Umursamaz arkadaşın San niye anlatmıyor sana. Yanlış anlama sizi hep beraber takılırken görüyorum yani o da anlatabilirken benden istemen."
"Çok güzel bir şey sordun niye San varken sen çünkü San'ın kendine hayrı yok. Dersler artık umrunda değil sınıf geçeyim yeter diyor."
"Niye böyle düşüyor ki ? İstediği bir meslek falan yok mu lise bitince ne yapacak?"
"Lise bitince babasının şirketinde çalışmaya başlayacak. Tek çocuk olduğundan tüm şirket ona kalıcak. Neyse sen bana trigonometri öğret boşver San'ı."
Ders zili çaldı. Hoca:
"Çok gürültü yapmadan ders çalışabilirsiniz. Benim biraz işim var sınıftan dışarı çıkmayın."
"Hadi Woo hadi aslanım anlat şu trigonometriyi bana"
...
Ya kaçıncı kez söyleyeceğim Mingi, cos0 eşittir 1e her şeyi anladın bir buna mı takıldın.
"Ya sıfır bire nasıl eşit oluyo olamaz bu imkansız bişey olum kafam karışıyo. Yalnız çok güzel anlattın Woo çok teşekkür ederim bizim matematikçiden iyi anlattın bence bizim sınıfın öğretmeni sen olmasın."
"Rica ederim sende pür dikkat dinledin."
Pür dikkat beni dinlediği için Mingi'nin saçını okşamıştım ta ki San'ın öldürecek gibi bana bakasıya kadar.
Elimi hemen Mingi'nin saçından çektim ve kendi sırama geçtim. Ve zil çaldı. Hoca sınav kağıtlarını dağıttı. Sınav kağıdına baktığımda boşuna stres yaptığımı fark ettim. Sınav soruları klasik olmasına rağmen çok kolaydı. Sınavımı çabucak bitirip sınıftan çıktım.
Kantine gidip yiyecek bir şeyler alırken arkamdan beni saran kollarla korkudan elimdeki yiyecekleri düşürdüm.
"Özür dilerim Woo bu kadar korkacağını tahmin edemedim."
"Sorun değil Mingi de noluyo da kadar mutlusun."
"Sayende sınavdaki tüm soruları çözdüm 10 beklerden şimdi 100 bekliyorum çok sağol Woo bugün bendensin istediğin her şeyi al."
Kendim öderim dememe rağmen Mingi ısrarla bendensin bugün deyip durdu. O kadar ısrar ettiği için kabul etmiştim. Beraber bahçede bir banka oturduk ve aldıklarımızı yedik.
Zil çalınca Mingi, San'a sınavı nasıl geçtiğini sormak için sınıfa gitti- Biz sınavı erken bitirdiğimizden hoca bahçede gürültü yapmadan dolaşmamıza izin verdi. Aslında sadece bize değil sınavını bitiren bahçeye çıkıyordu.
...
1 hafta sonra
Hoca sınıfa sınav kağıtlarıyla geldi. Evet bugün o büyük gün. Sınav sonuçlarının açıklanacağı gün. Hoca ilk önce en yüksek not alanlardan başladı ve sınıfın en yüksek notu 100 ile benimdi.
Mingi hocam başka yüzünde olması lazım ama bende yüz bekliyorum dedi. Hoca güldü ve sen sınıfın en yüksek ikinci notunu aldın Mingi yetmez mi?
"Nasıl oluyo bu hocam. Benim 100 almam gerekiyordu."
"Küçük bi hata yüzünden 1 puanını kırdım cos0 eşittir 1 değil mi Mingicim?"
"Hocam bu yüzden puan mı kırılır hocammm"
Hoca Mingi ile konuşmayı bitirdikten sonra sınavları okumaya devam etti sınıfın en düşük notunu San aldı. Düşük not pek de umrunda değildi hatta hiç umrunda değildi.
-San
Sınıfın en düşük notunu aldım. Dışardan umrumda değilmiş gibi görünüyor. Ama içimde fırtınalar kopuyor çünkü şuan ciddi anlamda sıçmıştım. Babam bu sene tekrar olduğumdan zaten bana sinirli- Babama kalsa sınıf tekrarı yaptırmayacak ve şirkette çalıştırmaya başlayacak- okula devam etmemin sebebi şirkette çalışmak istememem. O yüzden mutlaka liseden mezun olmalıyım.
...
Eve gittiğimde salondan babamın bağırış sesleri ve kırılan bardak sesi geliyordu. Yine sınavdan düşük aldığımı öğrendi.
Bağırış seslerinin geldiği salona gittim. Benim geldiğimi gören babam yanıma gelip sert bir tokat attı. Sesimi çıkartmadım. Eğer sesimi çıkartırsam daha kötü dayak yiyeceğim ve odaya kitleneceğim.
Babam anneme "Bu son şansı bir tane öğretmen bul okuldan sonra evde ders çalıştırsın eğer 2. dönem notları da düşük gelirse okuldan aldırıcam."
Bu dediklerini duyduktan sonra başımdan aşağı kaynar sular dökülmüş gibi oldum. Kendime geldikten sonra odama gidip Mingi'yi aradım-başka arkadaşım yok- Olanları Mingi'ye anlattım.
Mingi "Aslında ben çok iyi bir öğretmen tanıyorum. Çok iyi anlatıyor. Şanslısın Sannie. Sen de tanıyorsun onu. Ama önce ona da sormam lazım."
Kim lan bu benimde tanıdığım çok iyi anlatan hoca...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Bana da logaritma anlatsana Woo😭😭 logaritmayı hiç anlamıyorum anlayan arkadaşım da yok 😭😭