Mam nadzieję, że chociaż kojażycue na czym polegają ,,Dziady" Adama Mickiewycza.
☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆
Ostatnio mieliśmy sprawdzian z II cz. ,,Dziadów" Adama Mickiewicza, a nasza polonistka, Królestwo Kongresowe, uznała, że wystawienie tego dzieła będzi wspaniałym pomysłem. Zapewne osobą które czytały ,,Dziady" już mózg się gotuje.
Kongresówka poinformowała nas o naszym występie pięć dni wcześniej i kazała nam stworzyć cztero-osobowe zespoły. Do swojego wybrałam Ruska, Japonię i Austrię. Swoją drogą, to genialny zespół, Ame, Rusek, Japonia i Austria. Tak na serio, był to zespół idealny.
Razem wybraliśmy, że wystawimy fragment o duchu Zosi, a że Rusek był jedynym chłopakiem w naszym zespole, to właśnie jemu przypadła rola Guślarza. Ja i Austria byłyśmy chórem, a Japonia została Zosią.
Mieliśmy tylko jedną próbę, w niedzielę, po dniu seniora wspomnianym w poprzednim rozdziale. Ogólnym rozdzieleniem zadań, ról i obowiązków zajęłam się ja. Austria miała zająć się świecami i swoim przebraniem, Rusek musiał skombinować swoje brzebranie i kilka krzyży, Japonia musiała skombinować strój dla siebie (co nie było proste), a ja zajęłam się rozdzielaniem roli, skracaniem ich, oraz swoim strojem i lampionami.
Time skip. Wtorek, lekcja polskiego
Byliśmy wszyscy lekko poddenerwowani, no bo w końcu nie zawsze wystawia się ,,Dziady" w wigilię Wszystkich Świetych, czyli w dzień, w którym dziady jako pogańskie świeto faktycznie jest obchodzone.
Najpierw występowała pierwszą grupa, której poszło fatalnie, potem kolejna drużyna, której poszło trochę lepiej i na koniec mój zespół, a nam poszło najlepiej z całej klasy.
Przy okazji, dla klimatu zapaliliśmy kadzidełka, przez które prawie się podusiliśmy, a świeczkami niemal podpaliliśmy klasę.
Na koniec Królestwo Kongresowe kazała ustawić się do zdjęcia osobom które były najlepiej przebrane (tak, 3/5 tego zdjecia to mój zespół)
★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★
Naszczęście niczego nie przywołaliśmy, na ale kto wie, co by się stało jakby Ruska umieścić na samym środku tego kręgu...
295 słów
CZYTASZ
Dziwne historyjki szkolne countryhumans
Short StoryJest to książka pełna cringu i błędów, opowiada ona o szkolnych historyjkach moich i mojej dziwnej klasy tylko że w wersji countryhumans. #1 ame - 09.11.2023r.