Rare sfeer..

149 2 0
                                    

Vince heeft gisteren nacht nog tot laat liggen nadenken, hij heeft ook niet kunnen doorslapen en is daarom al vroeg wakker. Hij zucht en kijkt op de klok ''5u47'', hij had al bijna elk uur op de klok voorbij zien gaan deze nacht. Stilletjes verlaat Vince de kamer en maakt hij zich al klaar voor school. Ondertussen dekt Vince beneden nog even de tafel omdat hij toch niks beters te doen heeft zo vroeg in de ochtend.. Hij checkt snel zijn gsm en ziet dat Camille hem nog gestuurd had:

''03u42: Camille: bedankt voor gisteren.''

Voor Vince nog maar iets kon antwoorden op het bericht hoort hij iemand de trap af komen: ''ahh goeiemorgen jongen, goed geslapen?,'' Titin wandelt de kamer binnen en geeft hem een schouderklopje, ''het is toch niet te laat geworden gister?'', voegt ze er nog snel aan toe. ''Nee nee maak je geen zorgen, we hebben nog een film gekeken'', verteld Vince. Terwijl Titin zich een tas koffie zet slentert Caro met slaapogjes binnen: ''goeiemorgen slaapkop'', Vince geeft haar een kus en lacht lief. Ze gaat op zijn schoot zitten en legt haar hoofd op zijn schouder: ''heb je het al gehoord, die sleepover is overmorgen al.'', verteld Caro met een schorse stem. Vince zegt er niet veel op, hij kijkt er niet meer zo naar uit aangezien Camille er ook gaat zijn..

~ later die ochtend:

Ondertussen dat Caro nog snel haar schoenen aandoet zit Vince te wachten op zijn motor, hij zit al de hele tijd te staren naar het bericht dat hij kreeg van Camille, en moest daarom terugdenken aan gister maar al snel loopt Caro gehaast naar buiten. Hij steekt zijn gsm in zijn tas terwijl Caro haar helm op doet. Niet veel later vertrekken ze naar school, eenmaal daar komt Vince Camille tegen. Hij is best verstrooid en loopt haar bijna omver: ''Oh sorry'', zegt Camille, ze stapt naar de zijkant en lacht vriendelijk. Vince lacht nerveus terug en wandelt gehaast naar zijn locker, daar komt hij Caro weer tegen. ''Hey, alles oke?,'' vraagt ze bezorgd: ''je bent zo gehaast?'', net op dat moment gaat gelukkig de bel.. ''Ja ja gewoon wat laat voor de les'', verzint hij, Vince wandelt snel naar zijn lokaal en zucht.

De rest van de dag ontloopt Vince iedereen een beetje, hij zit vooral bij Dennis maar die is ook alleen maar bezig met zichzelf en 'yemi'. Vince is het beu dat Dennis zich zo gedraagt maar besluit er niks van te zeggen om extra discussies te voorkomen.

Ook Scott merkt dat Vince niet zo zichzelf is, hij gedraagt zich vreemd en hangt normaal altijd rond met caro..

Na school:

''Caro?!'' roept Scott voordat ze de school verlaat, Caro schrikt en draait zich om. ''Wat is er tussen jou en vince?'', vraagt Scott zonder aarzeling: ''wat? Niks hoezo,'' Caro snapt er niks van maar ze had titin beloof om vroeger thuis te zijn vandaag: ''ik moet ervandoor sorry'', zegt ze terwijl ze de trap af wandelt.


Scott stelt zichzelf zij veel vragen maar wordt snel uit zijn gedachten getrokken door Camille die haar hand op zijn schouder legt, ze lacht even lief en wandelt daarna naar de auto van haar mama. Sinds een paar dagen voelt Camille zich al een stuk beter en heeft ze steeds minder last van haar paniekaanvallen, gelukkig.. Scott zwaait nog even en vertrekt daarna ook naar huis.

onverwachtWhere stories live. Discover now