Is dit de juiste keuze.. ?

153 2 0
                                    

Vandaag heeft Vince zowat iedereen liggen ontlopen. Hij slaapt al dagen slecht en krijgt geen hap meer door zijn keel. Hij wilt niemand kwetsen maar hoe langer hij dit verzwijgt, hoe erger de gevolgen zullen zijn.. En als dat nog niet genoeg was heeft hij zijn vader bijna een trauma bezorgd.

Net wanneer Vince de berichten van Camille wilt openen, komt zijn vader boos binnen gewandeld. ''Awel? Wat was dat allemaal daarstraks? Dit had zo uit de hand kunnen lopen, besef jij dat?'', Philippe kijkt zijn zoon boos aan terwijl hij wacht op een deftige uitleg. ''Papa sorry.. Ik was gewoon moe, heb een lange dag gehad'', antwoord Vince, hij zit met een enorm schuldgevoel en is er zelf ook nog niet goed van. Philippe merkt dat iets hem dwars zit: ''geen tweede keer meer, verstaan?,'' Vince knikt. ''Allez kom, het eten staat klaar'' Ze wandelen beide naar de keuken en hebben verder een gezellige avond.

Wanneer iedereen gedaan heeft is het tijd voor de afwas, Vince helpt meestal met afdrogen en inruimen. ''Hoe is het tussen Caro en jou? Ik heb al even niks meer gehoord van haar?'', Vince liegt niet graag over zo'n dingen maar kan nu even niet anders: ''goed, ze blijft bij Maria eten vanavond dus afspreken zat er niet in vandaag'', verzint hij ter plekken. Vince ruimt de laatste borden in en vertrekt vervolgens terug naar zijn kamer. Hij sluit de deur en neemt zijn gsm erbij. Voor hij het vergeet antwoord hij op Camille haar berichten, hij zit met een enorm schuldgevoel.. Wat als Caro hier achter komt? Wat als iemand me doorheeft? Vince maakt zijn hoofd gek met vragen, om de nacht door te komen gaat hij zich wat warme melk klaarmaken en vraagt hij Camille om te videobellen. Zonder aarzeling gaat ze akkoord, ze bellen uren aan een stuk maar uiteindelijk is Camille dan toch degene die als eerst in slaap valt. Vince staart naar zijn gsm en voelt een raar gevoel over zijn lichaam gaan. Hij besluit na een tijdje ook om te gaan slapen en niet veel later geraakt ook hij, na drie slapeloze nachten, eindelijk in slaap.

De volgende ochtend wordt hij wakker gemaakt door de fluitende vogels en de zon die lichtjes door zijn rolluik schijnt. Hij is opgelucht dat hij dan toch nog een deel slaap heeft kunnen inhalen, ''goeiemorgen slaapkop'', hoort hij zachtjes. Wanneer hij opzij kijkt ziet hij Camille lief naar hem lachen. ''Goeiemorgen schoonheid'', antwoord hij zonder nadenken. Ze laat hem weten dat ze ervandoor moet en bedankt hem voor de gezellige avond, Vince lacht lief en neemt afscheid. Hij gaat zich snel klaarmaken voor school en loopt heel de ochtend met zijn gedachten bij Camille. Wanneer hij ziet dat het al acht uur is vertrekt hij voorzichtig met zijn motor naar school.

onverwachtWhere stories live. Discover now