Sleepover

148 3 2
                                    

De lesdag duurde toch langer dan gedacht, maar dat hield Yemi zijn enthousiasme niet tegen.. Hij fietst samen met Caro zo snel mogelijk naar huis om zijn tas in te pakken, ze hadden rond 18u terug aan de school afgesproken. Ook de rest is druk bezig met inpakken, Camille gaat nog langs bij merel en doen nog snel even elkaars make-up, de rest van de meisjes arriveren ook niet veel later bij Merel thuis en vertrekken direct samen naar school.

Als ze daar aankomen zien ze iedereen al staan, ''Goed we zijn er allemaal geraakt'', roept Botty, ze roepen allemaal in koor en lachen een beetje met elkaar. De klas volgt hem mee naar binnen en iedereen kiest een plekje uit. Ze helpen elkaar allemaal met het opzetten van de matrassen die na lang treuzelen eindelijk klaar zijn voor gebruik. Wanneer iedereen lekker knus bij elkaar zit is het dan eindelijk tijd voor de horrorfilm, Yemi is nogsteeds geen fan en ligt daarom alleen maar te chatten met Jonas, helaas moest Jonas zijn mama nog helpen met het eten en staat Yemi er alleen voor. Hij kruipt dicht tegen Scott aan, hij kijkt Yemi aan en lacht . Net op dat moment springt er iets tevoorschijn en verschiet iedereen zich, vooral Camille.. Zonder besef neemt ze Vince zijn arm vast en gaat ze tegen hem aan zitten. Caro heeft gelukkig niks door, ze is druk bezig met Maria over de film. Als Camille merkt dat het Vince is schrikt ze: ''sorry..'', ze kijkt hem met een ongemakkelijke blik aan en laat ze hem vlug los. ''Ik ga een luchtje scheppen'', zegt Vince terwijl hij opstaat. Camille kijkt even rond en wanneer ze merkt dat niemand kijkt vertrekt ze ook naar buiten. Yemi is ondertussen al onder zijn lakens gekropen, de film bevalt hem niet zo.. Scott lacht even naar hem en merkt dat Vince niet op zijn matras zit, Camille ook niet? Hij kijkt of ze niet stiekem ergens tussen gekropen zijn maar die twee zijn nergens te bespeuren..

~ ondertussen

Camille wandelt de gang in en ziet Vince met zijn gsm tegen de muur staan, nog steeds staart hij naar datzelfde bericht dat hij een paar dagen geleden van Camille kreeg. ''Vince..?,'' vraagt ze zachtjes, ''sorry van net, het was echt niet de bedoe..-'', maar nog voordat ze haar zin kan afmaken plant Vince zijn lippen op die van haar. Ze sluiten beide hun ogen en genieten van de onverwachte kus. Net op dat moment wandelt Scott de gymzaal uit, hij spot de twee vermiste iets verder in de gang en schrikt wanneer hij ziet dat ze het iets te gezellig hebben samen.. Hij vertrekt richting de toiletten en zoekt naar de drank die hij daar gister had verstopt, het was de bedoeling dat iedereen ervan zou drinken maar al snel kapt Scott een slok naar binnen en gaat hij tegen de muur zitten. Wanneer de fles halfleeg is stuurt hij Camille een bericht:

''ik heb je hulp nodig..''

Camille lost haar lippen en checkt haar gsm om zeker te zijn dat niemand zich vragen stelt, al snel ziet ze dat het van Scott is. Ze is zo'n bericht niet gewoon van Scott dus besluit ze hem toch te gaan zoeken. Na een tijdje vind ze hem, zittend tegen de muur met een halfvolle fles drank in zijn hand. ''Is alles oke hier?'', vraagt ze aan hem terwijl ze de fles uit zijn handen trekt. Camille zit met veel vragen en gaat langs hem tegen de muur zitten terwijl ze de fles bekijkt. Scott legt zijn hand op haar been, Camille schrikt ervan en kijkt hem met grote ogen aan. Wanneer hij dichterbij komt en een poging doet om haar te kussen, duwt ze hem weg. ''Sorry Scott maar ik denk niet dat dat zo'n goed idee is,'' ze duwt zijn hand van haar been, ''zie jou nu hier zitten allez..'' Camille helpt hem recht, net op dat moment komt Vince binnen lopen. ''Wat heeft die uitgespookt'', vraagt hij spottend, ''je zou beter een handje helpen, hoe gaan we dit uitleggen aan Botty?'', antwoord Camille paniekerig. Vince ondersteunt Scott, ze wandelen samen zo stil mogelijk de gymzaal binnen en proberen hem ongezien op zijn matras te leggen, gelukkig is het donker en is iedereen gefocust op de film. Hij valt als een blok in slaap, Vince en Camille gaan nietsvermoedend terug op hun matras zitten en zijn nog steeds helemaal in de gedachten van daarnet...

onverwachtWhere stories live. Discover now