Güne dünkü temizlikten kalma bel ağrısıyla uyandım.
Vicdansızlar ne hale getirmişlerdi beni. Popomun üstüne oturmayacak hale gelmiştim neredeyse.
Elif 'le yaptığım dünkü sohbeti hatırlayınca yüzümde bir tebessüm oluştu.
Ayşe nenemden sonra dertleşeceğim bir sırdaşım olmuştu.
Babamların evindede genç hizmetçiler vardı ama ya anamdan dolayı benimle konuşmaktan çekinirlerdi ya da ağa kızı olduğum için kıskançlıktan beni görmezden gelirlerdi.
Elif öylemiydi, sıcak kanlı, neşeli, ön yargılı olmayan bir kızcağızdı.Birbirimize verdiğimiz söz aklıma gelince tebessümüm büyüdü.
Kapının açıldığını farketmediğim için Emirhan yüzümdeki tebessümü farketti.
Bana garip garip bakıp giyinmek için elbise dolabına yöneldi.
" Bakıyorumda yengemler seni çokta yormamışlar galiba yüzünde dikenli güller açtığına göre"
Benimle böyle gıcık gıcık konuşma hakkını kim verdi bu adama?
Tamam seviyoruz dedikte gelde tepemize çık demedik.
" Beni çok yormalarınımı isterdin?"
Bir tişört seçip üstünü çıkardı. Üstü çıplak kalmıştı. Tişörtü giymekten vaz geçip üstüme yürümeye başladı.
O adım attıkça geri geri gidiyordum.
Ben yatağa çarpınca ikimizde durmak zorunda kaldık. Dip dibeydik neredeyse en ufak hareketimizde yatağa düşebilirdik . Yüzünü yüzüme doğru eğdi.
" Hayır onların seni yormalarını istemezdim. Ne isterdim Biliyormusun Feride ? Karımı kendim yormak isterdim şu yatakta,
hemde sabahlara kadar tabi karım güzel olsaydı ama sen güzel değilsin Feride. Şuan sadece midemi bulandırıyorsun."Fısıltı gibi çıkan Sözleri bıçak kadar keskindi. Gözlerim dolmuştu ama akmasına izin vermedim. Beni güçsüz görmesini istemiyorum.
" Neden bu kadar acımasızsın? Ben sana ne yaptım? Seninle zorlamı evlendik sanki sende bu evliliği istedin. Neden sadece ben bu evliliği istemişim gibi davranıp hayatı bana zehir ediyorsun? "
" Doğru, bu evliliği bende istedim ama seninle aynı sebeplerden değil. Ben senin gibi aşık olduğum insanla evlenmedim. Ben hep reddettim seninle evlenmeyi ama babam seninle evlenmemde ısrarcı oldu hep. Eğer elimi kolumu bağlamasalardı hayatta senle evlenmezdim. Üstelik daha hayatını zehire çevirmeye teşebbüs bile etmedim. "
" Ben sadece bana olan öfkenin nedenini soruyorum. Neden bu kadar nefret ediyorsun benden? "
Benden uzaklaşıp bir çırpıda tişörtünü giydi. Hala ondan bir cevap beklediğimi farkındaydı.
" Senden nefret etmiyorum. Hayatımda olmaman gerekiyordu ama sen bir şekilde hayatıma dahil oldun ve bunun uzun sürmeyeceğini anlamanı istiyorum. "
" Beni boşayacaksın yani ne zaman peki ne zaman bitirinceksin bu işkenceyi? "
" Çok sürmez. İşler başına geçtiğim gibi yerimi garantiye aldığımda boşanırız. "
" Tamam senin istediğin gibi olsun her şey ama şunu da bilmeni istiyorum bende senin gibi sevdiğim biriyle evlenmedim. Ailevi sorunlarımdan kaçmak için seninle evlendim. Sana aşık olduğumu nerden çıkarttın Emirhan ağa? "
Tam olarak yalan sayılmazdı aslında. Evlenme kararını almamda aileminde etkisi olmuştu. Onu sevmediğim konusunda yalan söylemiştim sadece .
Afalladı biran ama ifadesiz yüzüne tekrar büründü.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Feride
ChickLitAğlamaktan gözlerim beter olmuştu. Aynadaki yansımamla karşı karşıya geldim. Şişko bedenim daha da kilo almıştı. Yüzümdeki sivilcelerim de çoğalmıştı. Birde camı kırık gözlüklerimle günden güne daha da çirkinleşiyordum sanki. Oysaki babam sen halana...