-SahiNa Moment-(AsahiXLina)

13 4 14
                                    

KRINGG🔔✨
Bunyi loceng Menandakan waktu rehat.Lina yang memang sangat lapar  pun bergegas ke kantin.

"Uish,lapar siak.Rugi betul aku makan sikit je sarapan pagi tadi"Kata Lina menuju ke kantin.

Sesampainya di kantin Lina sudah mengerutkan keningnya kerana melihat barisan yang sangat panjang.

"Panjangnye,pelik pulak aku ni,aku dah jalan cepat² pun barisan dah panjang.Hutf,malaslah nak berbaris."Monolog lina.

Lina yang memang malas nak berbaris pun berhasrat untuk balik ke kelas semula,tapi tiba² tangan nya di tarik oleh seorang namja yang tinggi dengan mukanya yang rata mcm jalan raya.

"E-eh,Sahi awak nak ajak saya pergi mana ni?"kata Lina yang masih blur.

"Ikut jelah,awak laparkan?"kata asahi yang Masih menarik tangan Lina.

Mereka berdua tiba di rooftop..

"Kita buat apa kat sini?"Tanya Lina berjalan mengikuti asahi sambil menikmati angin yang melalui tubuhnya lembut.

"Duduk sini"Kata asahi.Tanpa menolak Lina berjalan menuju asahi dan duduk di sebelahnya.

"Nah"beri asahi.

"Okey!"Lina pun akhirnya makan sandwich yang diberi oleh asahi.

Asahi tersenyum smirk melihat mayonis yang ada di bibir Lina.Lina yang rasa di perhatikan pun melihat ke arah asahi.

"Awak nak ke?"Tanya Lina.Lina mestilah sedar diri,orang dah bagi dia free.Dia mestilah menawarkan walaupun sebenarnya dia tak nak.

"Tak pe saya dah makan."Balas asahi.

"Okey"Lina melanjutkan acara makan sandwichnya.

Tiba² asahi mendekat ke telinga Lina

"Lina,malam ni awak sibuk tak?Kalau tak,teman saya main."bisik asahi

Lina yang yang dikejutkan oleh perkataan yang asahi bisik pandanya pun akhirnya tercekik.Dgn cepat asahi mengambil susu dan memberikan kpd Lina.

"Hah?!"

"Main,malam ni teman saya main...takkan lah geng saya semua bawa pasangan saya tak..tak Tau yedam dia bawak ke tak.kenapa?awak fikir Lain ehhh"kata asahi.

"Mana adalah,saya terkejut je tadi"muka lina memerah sbb dia memang fikir benda lain😅.

"Mcm mna?"Tanya asahi

"Mcm mana apa?"Tanya Lina balik.

"Awak nak ke tak teman saya main?"kata asahi.

"O-o saya nak,tpi dekat mana?"Tanya Lina kepada asahi.

"Dekat rumah awaklah.Tadi Anna ajak main"Terang asahi kepada Lina.

"Okey,eh dahlah.Jom masuk kelas,Nanti lambat pulak."

"Kita habis waktu rehat pukul 11.20 minit lah.Ni Masih lagi pukul 10.30"kata asahi.

"Mm, okeylah kalau cam tu."kata Lina.

"Lina,saya nak tanya awak something"kata asahi.

"Apa?"

"Kita semua dah couple.."

"Ha,kenapa?"

"Kenapa yunna dgn yedam je belum?"
Tanya asahi kepada Lina.

"Ntah,masa saya tanya yunna dia ckp dia tak suka kat yedam dan dia cakap dia dgn yedam tak sepadan.Mcm langit dgn bumi."Jelas Lina

"Malam ni kita main apa?"Tanya Lina kpda asahi.

"Kita main truth or dare."kata asahi.

"Haa!apa kata kalau yedam atau yunna dapat dare..."kata Lina tak menghabiskan perkataan yang ingin dia sebut.

"kita suruh diorang couple😏"kata asahi.

"YES BETUL TU!HUAHAHAHA!"kata Lina girang sambil bertepuk dgn.

"Malam ni saya bagi tau kat member kecuali yedam"kata asahi

"Ye,saya pun akan buat macam tu.Eh dah nak habis masa ni,Jom balik kelas!."kata Lina.

"Lina!"

"Ye Sahi?"balas Lina

Asahi merentangkan tangannya.Lina yang faham apa yang asahi nak pun langsung Berlari kearah asahi dan memeluknya..(dah mcm adegan dlm cerita Hindustan dah😅)

"Haa!korang buat apa!?"Kata Yunna yang baru sampai.

"E-eh,yunna...kau dgr ke apa Kitaorang cerita tadi?"Tanya asahi.

"Eh bongok lah kau ni sahoy,kau tak nampak ke aku baru sampai?dgr apa yang korang cerita?eh aku sampai sini dah nampak korang berpelukan mcm teletubbies dah aku tengok"Jelas yunna panjang.

"Ha kau buat apa nak naik atas ni?"Tanya Lina.

"Cari korang lahh,Yoshi dgn junkyu suruh tadi,dah bye aku nak turun.korang dua,TURUN SKRG!"kata yunna berjalan kebawah.

"Patutlah yedam panggil dia beruk.."kata asahi.

"Perangai dia memang mcm tu..tapi bila dia serius mesti awak takut."kata Lina.

"Awak pernah nampak dia serius or marah?"Tanya asahi.

"Setakat ni belum lagi.."kata Lina

"Eh,habistu yang dia Jerit tu?"kata asahi

"Tu memang marah,tapi marah tak serius."kata Lina..

"Oo mcm tuuu,jomlah kita turun sekarang,nanti naik balik si Yunna tu karang"kata asahi menarik tangan Lina.

"Okeylah jom!"kata Lina.









!Yureobun annyeonghasaeyo!
SahiNa Yunna dah buat,next part siapa pulak?


Okeylah,See you at next parteu<3💗✨

🦊Lope tuu manyak²🦊

Falling in love(crush)&lt;end&gt;-Treasure Where stories live. Discover now