-Restu-

6 2 1
                                    

Setelah menginap di kl selama 2 hari.Mereka sekarang pergi ke tempat asal usul lina.Iaitu kedah.Kome tau lah kan apa tujuan mereka pergi sana.

"Assalamualaikum,MAK!!!"lina berlari masuk kedalam rumah mendekati keluarganya.Kawan ii dia,dia tinggalkan kat belakang.Kurang ajar hahahhaha

"Mana menantu mak?"tanya ibu lina pada lina.

"Ye ye pun..sambut lah salam lina ni makk oiii.Kesian Lina datang jauh ii mak pulak tak sambut salam lina"ucap lina dramatis.

Member dia tunggu je dpn pintu.Tengok perangai dia.

"Eh masuk lh...kenapa berdiri kat dpn tu je"ayah lina memanggil kawan ii lina masuk rumah.

"Siapa nama dia Hamada Asahi?"tanya ibu lina dari dapur sambil membawa talam.

Asahi mengangkat tangannya.

"HANDSOME ANAK MENANTU MAKCIK!"ucap ibu lina girang.

Asahi membalas dgn senyumnya lalu kembali duduk sebelah jaehyuk.

"Eh?anna..kan?ni pulak yunna"ucap ibu lina menunjuk kearah 2 orang gadis yang duduk dekat sofa.

"Haah makcik."jawab mereka berdua bersamaan.

"Ohhh ni lah yamg selalu vc ngan dia dulu sblm pindah ke korea"ucap ayah lina baru keluar dari bilik.

"Macam mana ayah tau!? "tanya lina lebih dramatis.

"ayah satu rumah dgn kamu, mesti lah ayah tau"kata ayah lina.

"Mmm"balas lina.

Beberapa minit kemudian..

"Maafkan saya pakcik.Ni,Pak Cik.. Saya nak minta restu dari pak cik.Saya nak kawin dgn anak pak cik.Kalau pasal kawin kat mana tu nanti pakcik yang urus pun xpe"Kata asahi sopan.

"Pak cik terima"kata ayah lina dan diangguki oleh mak lina.

"Kamu ada nak pergi mana ii ke nanti?"tanya ayah lina pd lina.

"Esok ataupun lusa..kitaorang nak pergi johor"kata lina.

"Eik,buat apa pergi johor?"tanya mak lina.

"Minta restu mak mertua"ucap jihoon santai.

"HAAA BETUL TU! "ucap lina.

"Ni lina,malam ni mak dgn ayah tak dapat teman kamu semua dulu tau."ucap mak lina.

"Kenapa mak?"tanya lina.

"Malam ni mak dgn ayah nak p mak cik mu.Sbb mak cik kau ada hal penting nak cakap kata nya"Jelas mak lina pada lina.

"okeylah kalau mcm tu.Tpi mak tidur sana ke? "tanya lina.

"Nampak nya ya"balas mak lina.

"Mak p bila?"tanya lina.

"Sekarang.Dah p sana shuh shuh!"halau mak lina.

"Mak halau lina ka?"tanya lina.

"haah,dh p sana.. Kawan mu takkan nak biaq mcm tu ja. Dh mak p dulu asalammualikum. BANG CEPAT SIKT! "
"YA YA! SABAQ!dah, jok pergi. lina jaga rumah.Mak dan ayah nak p dulu"kata ayah lina lalu keluar diikuti oleh ibunya.

"Aishhh sweet mak bapak aku"kata Lina mengusap air mata ghaib kat pipi dia.

"Lina.. Kita tidur mana?"tnya anna.

"Ruang tamu.Kita tidur kat ruamg tamu berjemaah"kata lina.

"Mmm...okey"jawab qaseh sambil mengikat rambutnya.

"Kenapa nak kena ikat rambut tu babe?"tanya jaehyuk.

"Sbb boleh"jawab qaseh lalu berjalan mendekati Lin and rakan ii nya.

Falling in love(crush)<end>-Treasure Where stories live. Discover now