-Yunna dijodohkan?-

4 0 0
                                    

Mereka semua sudah tiba di Kuching Sarawak,kini mereka berada di depan airport di kuching.

"Yunna,siapa akan ambil kita?"tanya anna.

"Kakak sepupu aku,dia akan ambil kita kat sini.Tunggu 5 minit lagi dia datang"ucap yunna.

"Huft,nasib aku tak guna baju panjang tadi."ucap allya membetulkan short skirtnya.

Doyoung yang notice pun berdiri di sebelah allya sambil memeluk pinggang allya menggunakan tangan kanannya.Tangan kiri doyoung gunakan untuk main hp.

"What the F-"belum habis Yunna mengucapkan kata ii nya,yedam sudah menutup mulutnya menggunakan tangannya.

"Aish,apa ni?Eh bangang kenapa kau tutup mulut aku setan?!"marah yunna pada bang yedam.

"Jangan ucap kata ii kasar"kata yedam menatap tajam yunna.

"Apa?kau ingat aku takut kalau kau tengok aku mcm tu?"kata yunna membalas tatapan yedam.

"Kau nak aku cium?"ancam yedam.

Yunna menggeleng cepat kepalanya lalu berjalan menuju kearah allya dan doyoung yang tengah bermesra.

"Woy,nak sweet ii jgn depan aku anjing"ujar yunna menampar kepala doyoung.

"kau pergi lah sweet ii dengan Bang yedam"kata doyoung mencubit telinga yunna.

"Sakit bodoh"yunna memukul muka doyoung sedikit kasar supaya doyoung melepaskan dirinya.

Bip bip!

"Tu dia dah sampai,jom masuk"kata yunna menunjuk kereta besar.

"Yunna,kenak lah balit ke sarawak?(Yunna,kenapa balik ke sarawak?)"tanya seorang gadis pada mereka.

"Mak maok jodohkan aku dengan someone(mak nak jodohkan aku demgan someone)"balas yunna

"mm okey"balas gadis tersebut.

"Kak ila,boleh kelakar bahasa melayu semenanjung kah?takut kawan kamek sik faham.(kak ila,boleh tak cakap bahasa sarawak je? Sebab takut kawan saya tak faham.)"

"Boleh jerr hahahah"

"Kak,kita nak balik mana?"tanya qaseh.

"Balik apartment yunna dan allya.Esok kamu semua balik kampung yunna kan?"tanya ila pada mereka.

"Haah"balas mereka.

/Apartment Yunna/

"Jom masuk."ajak yunna.

Mereka semua masuk kedalam rumah yunna.

"Nanti yang lelaki tidur rumah aku,perempuan tidur rumah allya.Tunggu kejap,Aku nak buat air"jelas yunna berjalan menuju dapur.

"Yunna,aku nak tolong kau buat air"kata qaseh lalu berlari lari anak mengikut yunna dari belakang.

/Qaseh dan yunna/

"Qaseh,kau ambil mug dekat almari atas tu"kata yunna tanpa menoleh kearah qaseh.

"Eh yunna,comelnya mug itik ni.Kau beli kat mana?"tanya qaseh pada Yunna.

Yunna menoleh lalu tersenyum melihat mug itik tersebut.

"Tu..felix bagi aku dulu.Masa aku dengan dia masih couple"kata yunna berjalan mengambil mug lalu membasuhnya di singki.

"Yunna,kau rasa...siapa jodoh kau yang mak kau pilih untuk kau?"tanya qaseh duduk di meja makan sambil bermain hp miliknya.

"Entah,kau tanya aku asal?"tanya yunna balik pada qaseh.

Falling in love(crush)<end>-Treasure Where stories live. Discover now