SEBAIK sahaja keretanya sampai di rumah Tengku Eric, dia terus keluar dari perut keretanya dan mendapatkan Tengku Eric di depan pagar rumah.
Dah kenapa Tengku Eric duduk depan pagar rumah?
"Tengku!" laung Hanessa dari jauh.
"Yeah, hye Hanessa. Semangatnya." kata Tengku Eric sebaik sahaja Hanessa berada di hadapannya.
"Yelah. Sebab hari ini saya mula bekerja di rumah tengku kan. So, terasa happy semacam pula." balas Hanessa.
"Bagus. Semangat macam ni lah saya suka. Semangat patriotik." balas Tengku Eric . Hanessa mengerut dahi. Apa kena mengena dengan semangat patriotik?
Mungkin sudah mahu dekat dengan Bulan Kemerdekaan kut?
"Hehe. Terima kasih, tengku." ujar Hanessa tersipu malu.
Malu kerana dipuji.
"Sama-sama." balas Tengku Eric.
"Erm, ini siapa tengku?" tanya Hanessa yang melihat orang yang dia tidak kenali di sebelah Tengku Eric.
"Oh perkenalkan, ni adik beradik saya. This girl is, Tengku Ellyz Eriana and this is Tengku Ezriq Eiyad. Welcome to the EE'S family." Tengku Eric memperkenalkan adik-beradiknya kepada Hanessa.
"Oh, hye! Saya Hanessa Elvira. Selamat berkenalan." kata Hanessa sambil menundukkan sedikit kepalanya. Dia melirik sekilas wajah tampan Tengku Ezriq.
Balik rumah ni, kena call Tasneem and cerita aku dah tercatch feeling dengan mamat ni.
Huhu, gatal kau Hanis!
Tengku Ellyz hanya tersenyum, manakala Tengku Ezriq hanya memaparkan wajah datarnya.
"So, this is new maid atau lebih elok dipanggil new chef kita?" ujar Tengku Ellyz.
Hanessa mengangguk.
"Kalau tiada apa-apa lagi, saya masuk dulu ye. Dah lambat untuk prepare for lunch. Assalamualaikum." terus Hanessa meninggalkan tiga beradik itu.
"She's so beautiful, abang." kata Tengku Ellyz kepada Tengku Eric.
Tengku Eric mengangguk tanda mengiyakan.
"How about you, abang? Mesti dia lebih berganda cantik kan bila Abang Ez tengok dia kan?" Tengku Ellyz mengangkat keningnya sebagai menanyakan soalan kepada abang keduanya.
"Ugly." sepatah yang Tengku Ezriq berikan membuatkan Tengku Ellyz dan Tengku Eric mengguling mata.
Menyampah mendengar bait tersebut. Kalau boleh, semua dia kata ugly.
"Mulut kata buruk, hati cakap cantik." sampuk Tengku Eric. Sempat dia senyum mengusik kepada Tengku Ezriq.
"Entahnya. Kalau nak dibandingkan dengan Tengku Arine, Hanessa lagi cantik." Tengku Ellyz berkata dengan penuh yakinnya dan dia berlalu pergi dari situ dan menuju ke dapur.
Pasti ramai lelaki mahukan gadis itu.
"Urgh! Why are you guys so anoyying? Stop talking about them." mahupun Tengku Arine atau Hanessa, dua-dua dia tidak mahu dengar.
"Eleh kau!" Tengku Eric menyenggol bahu Tengku Ezriq. Tengku Ezriq hanya mengeluh sahaja apabila abangnya menyenggol bahunya.
"Aku sokong juga apa yang Rian kata tu and that face looks familiar." Rian adalah singkatan daripada Eriana.
YOU ARE READING
𝗧𝗘𝗡𝗚𝗞𝗨 𝗘𝗭𝗥𝗜𝗤 𝗘𝗜𝗬𝗔𝗗
RomanceTengku Ezriq Eiyad x Hanessa Elvira Hanessa Elvira. Entah bagaimana dia tersangkut dengan satu jejaka dingin. Berkerja di rumah Tengku Eric membuatkan hari-harinya lebih indah tanpa mimpi ngeri itu. Namun, adanya anaknya, hidupnya sedikit demi sedik...