bölüm 371 - 380

4 1 0
                                    


Bölüm 371 - Dedektif Moriarty'nin İlk Hayranı

"Hayır, bu sadece iyi şans. Tanrı beni izliyordu." Klein alçakgönüllülükle kenara çekildi ve Stuart'ı içeri davet etti.

Söyledikleri doğruydu ve bu meselede gerçekten de iyi şans söz konusuydu. Stuart görevi kabul etmeden çok önce, Emlyn White'ın nerede olduğunu zaten biliyordu.

Stewart paltosunu ve şapkasını çıkarıp salondaki askıya asarken titredi.

"Lanet olası hava gittikçe soğuyor. Belki de içlerine pamuk doldurulmuş şu paltoları kullanmayı denemeliyim," dedi.

"Buna soğuk diyemezsin, değil mi? Midseashire'ın kuzeyine gidip bir günlüğüne Winter County'de yaşarsanız, gerçekten düşük sıcaklıkların ve gerçek kışın nasıl bir şey olduğunu anlarsınız." Klein kıkırdadı.

Sonra da cömertçe, "Bir fincan sıcak kahve?" diye sordu.

"Çok isterim." Stuart onu birinci kattaki etkinlik odasına kadar takip etti. "Kuzey Midseashire'da bulundum ve oradaki soğuğu ve karı biliyorum. Güzel bir tatildi ama Backlund'un soğuğu da aşağı kalır değil. Giysilerimden sihir gibi geçti ve kemiklerime kadar işledi. Oh, ne harika bir şömine!"

Stuart kanepeye oturmadan önce yanan şöminenin önünde yirmi saniye kadar durdu. Hazır kahve yapmakla meşgul olan Klein'a baktı ve "Yılbaşında Desi Körfezi'nde balık tutmak için güneye tatile gidiyorum. Peki ya sen? Senin tatil planın var mı? Bir yıl boyunca Backlund'un havasına katlandık ve para biriktirmek için çok çalıştık, hepsi böyle bir tatil için."

"Belki ben de Desi Körfezi'ne gitmeliyim..." Klein tereddütle konuştu. Başını Stuart'ın yüzüne doğru çevirdi ve bir an için transa geçmiş gibiydi.

Bu bir anlaşmayı içeriyordu.

Ağabeyi Benson ve kız kardeşi Melissa ile bir randevu.

"Haha, zamanı geldiğinde size balık tutma becerilerimi göstereceğim." Stuart sözlerini şöyle sürdürdü: "Hâlâ yeterince zengin değiliz, yoksa Feysac'a, Intis'e ve hatta Güney Kıtası'na seyahat etmek isterdim."

Kahveyi hazırlamayı bitirdikten sonra Klein adama beyaz porselen bir fincan uzattı. İki adım geri çekildi ve adamın karşısına oturdu.

Stuart fincanı elinde tutarak güzel kokulu ve ılık buhardan iki derin nefes aldı.

Birkaç saniye dinlendikten sonra fincanı yere bıraktı ve gayet resmi bir şekilde, "Anlaşmamıza göre, bu sefer aldığım ödülü seninle paylaşacağım.

" White'lar toplam elli pound verdiler ve belli ki sen benden daha fazlasını yapmışsın.

"Sherlock, otuz pounda ne dersin? Hâlâ muhbirlerime çalışmaları için ödeme yapmam gerekiyor."

Sadece elli pound mu? Bir vampir sadece elli pound mu eder? Klein sessizce alay etmekten kendini alamadı.

Ama aynı zamanda White'ların ödülü artırmak istemediklerini de biliyordu; bunun nedeni çok fazla para verip dedektifleri korkutarak gereksiz çağrışımlar yapmalarını sağlamaktan, polisin ya da resmi bir Beyonder örgütünün dikkatini çekmekten endişe etmeleriydi.

Ortalama bir özel dedektif için elli poundluk bir görev zaten yeterince cazipti ve Klein o zamanlar Tingen Şehri'nin tamamındaki ve eteklerindeki kasabalardaki tüm kırmızı bacalı evleri araştırmak üzere dedektif tutmak için sadece yedi pound kullanmıştı.

"Buna ek olarak, White'lar size fazladan bir pound daha verdiler ve bunun son birkaç gündeki ulaşım masraflarınız için olduğunu iddia ettiler." Stuart biraz şaşkın görünerek altı tane beş poundluk ve bir tane de bir poundluk banknot çıkardı.

Lord Of The Mysteries Türkçe (291. bölümden sonra)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin