porcelain mugs

164 10 0
                                    

Kafe akşam ışığında biraz loştu, sadece birkaç müşteri etrafa dağılmıştı. Her biri, erken İngiliz baharının soğuğundan korunmak ve belki de biraz rahatlık getirmek için sıcak bir içeceğin tadını çıkarıyorlardı.

Mumlarla ve güzel zambaklarla süslenmiş tek kişilik masada genç bir adam oturuyordu. Düşünceli gözleri ağaçların ve camların arasından görünen dans eden güneş lekelerine, her türden ilginç insana hizmet eden garsona ve görebildiği diğer her şeye odaklanmıştı. Bazı müşteriler tanıdıktı, bazıları ise değildi. Bazıları koyu, kıvırcık saçlı veya ela gözlü veya kartal burnu gibi niteliklerini paylaşıyorlardı. Basit gözlemler.

Kapı bir kez daha açıldı ve Merlin olarak tanıdığı müdavim adamın onu takip eden kafası karışmış, şaşırmış bir adamla ortaya çıktı. Merlin'in her zamanki zarif tarzı hiçbir yerde bulunamıyordu, diğer sarışın adamın koltuğuna oturmasına yardım etmeye çalışırken yanlışlıkla ayaklarına takıldı ve bunun yaygın bir olay olduğunu düşündüren sert bir bakışla karşılaştı. Alışılmadık bir ikili oluşturuyorlardı ve adam kendini onların tuhaflıklarını izlerken buldu.

Merlin elini arkadaşının omzuna koydu, biraz daha yaklaştı ve bir şeyler fısıldadı. Daha sonra sipariş vermek için tezgaha doğru yürürken 'sadece burada bekle' tarzında bir şeyler dedi. Garson, istediği her şeyi kabul ederken sıcak bir şekilde başını salladı ve ardından kendi sorusunu sordu.

"İkincisinde şeker olacak mı?" Not defterinden başını kaldırdı. Merlin arkadaşına baktığında biraz rahatsız görünüyordu.

"Arthur-" arkadaşı tekrar başını kaldırıp baktı ama o sustu ve diğer adamın anlamadığına dair bir şeyler mırıldandı. Gözlemci bir kez daha kahvesini yudumlarken eğlenerek kendi kendine gülümsedi. Merlin ve Arthur. Belki de bu iki adam edebiyat ve isimleri sayesinde arkadaş olmuşlardı.

Garson siparişi hazırlamak için döndüğünde Merlin, "Sadece bir tanesinde olsun, lütfen." diye üstünkörü bir şekilde başını salladı. Arthur'a yeniden bakmanın yolunu buldu. Bu adamda Merlin'i rahatsız eden bir şeyler var gibiydi; gözlerini uzun süre uzak tutamadı; sanki sürekli gözetlenmese bir şeyler fena halde ters gidecekmiş gibiydi. Arthur biraz tuhaf görünüyordu, planetaryumdaki yeni yürümeye başlamış çocuklar gibi çevresine bakıyordu. Özellikle mekanın çevresinde asılan ve güneş battıkça daha da belirginleşen peri ışıklarına büyülenmiş gibi bakıyordu. Neredeyse onları inceliyormuş gibi onlara dokundu.

Gözlemci Arthur denen bu adamın nereden geldiğini merak ediyordu. Merlin'le olan bağı ortadaydı, peki neden daha önce onunla birlikte, en azından bu kafede hiç görülmemişti? Odayı, kapıları, ışıkları ve saksı bitliklerini aralıksız tarayan gözleri, iki kupa dolu bir tepsi ve minyatür bir süt şişesi taşıyan Merlin'e takılınca yavaşladı. Arthur bir kez daha bu kupalar karşısında büyülenmiş görünüyordu, sanki daha önce hiç kahve görmemiş ya da porselen kupa kadar mütevazi bir şey görmemiş gibiydi. Merlin döndü ve kararlı bir şekilde kendine bir esmer şeker daha aldı. Arthur tereddütle kendi kupasını dudaklarına götürdü ve içeceğin bir kısmımı yudumladı. Bir anda geri çekildi.

"Merlin," diye sızlandı. "Bu kaynıyor!"

"Merlin oldukça inanamaz görünüyordu. "Bunu kupanın sıcaklığından anladığını sanıyordum!" Onu Arthur'un elinden alıp tepsiye geri koydu. "Sinirlerin falan mı bozuldu?" Gözlerini ovuşturdu.

"Üzgünüm," diye mırıldandı Arthur başını biraz eğerek. "Her şey hala tuhaf geliyor, Merlin."

"Zamanla daha kolay olacak," Merlin'in ses tonu artık gözlemci için zar zor algılanabiliyordu; arkadaşının kolunu sıkarken sesi alçak, samimi ve rahatlatıcı bir hale gelmişti.

"Hiç değişmemişsin biliyor musun? Bunca zamandan sonra bile." dedi eski bir dost diye tamamladı gözlemci. Kendisiyle garip bir şekilde gurur duyuyordu. Çift sessiz konuşmaya devam etti ve o da artık meraklı olmayı bırakmaya karar verdi. Belki her zaman fazla meraklı olmuştu ama genellikle sessiz ve düşünceli olan, bir köşede kitap okuyan Merlin'in daha parlak görünmesi hoşuna gitmişti. Pencere kenarında rahat bir şekilde oturuyor, gözleri parlıyor -belki de gözyaşlarıyla, belki de yeni bir hayatla-. Gözlemci kupasını koydu ve ortaya çıkan ilginç hikayeyi düşünerek personele hızla veda ederek koltuğundan kalktı.

Belki de Arthur efsanesi o kadar da efsanevi değildi. 



Son...

*26.01.2024*

Merthur One-ShotsHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin