"MERLİN!" Prensin sesi kalede yankılandı. İşe yaramaz hizmetçisi yine geç kalmıştı ve işte buradaydı, giyinmek zorundaydı. Öfkeyle gardırobundan temiz bir tunik aldı ve ayna önünde onu giydi. Yatağın kenarına oturup cilasız çizmelerini görünce içini çekti. Tembel bir şekilde ikincinin tozunu alırken, kraliyet odasının kapısı hızla açıldı ve çok telaşlı bir Merlin orada duruyordu. Saçları her zamankinden daha dağınıktı ve yanakları parlak bir pembe rengindeydi.
"Merlin, neredeydin?" Sesi gerçek öfkeden çok rahatlamayı yansıtsa da Arthur bağırdı.
"Ben... Bob'la birlikteydim. Ve saati fark edemedim." Merlin kekeledi ve Arthur'un kemeri ve kılıcını almak için yavaşça masaya doğru yürüdü.
"Bob mu?" Prens noktaları birleştirmeden önce sordu. Ah. Demek uşağı bu yüzden gecikmişti, değil mi? Beyefendi o kadar çok eğleniyordu ki görevlerini unutmayı başarmıştı. Sarışın, kendisini ele geçirmekle tehdit eden kıskançlık dalgasını elinden geldiğince dizginlemeye çalıştı.
"Evet efendim. Bilirsin... Bob işte." Bob'u tanıyor muydu? Belki başka bir hizmetçiydi? Arthur konuyu değiştirmek için başını salladı.
"Bu sabah konsey toplantım var. Atlarımın tımarlandığından, zırhlarımın cilalandığından ve köpeğimin egzersiz yaptırdığından emin ol. Ve öğle yemeğime geç kalma." bu sözler üzerine Arthur kılıcını kaptı ve gerçekten kafası karışmış, eli boşta olan Merlin'i odada yalnız bıraktı.
"Ama sana... köpeklerinle birlikte olduğumu söylemiştim..." dedi merlin, taş duvar dışındaki hiç kimseye. Omuz silkti ve daha fazla düşünmeden yatağı toplamaya başladı.
***
"MERLİN!"
Gerçekten bugün uşağı her zamankinden daha işe yaramazdı, tabii bu mümkün olsaydı. Prens, her yeni adımda midesi guruldayarak odasında volta atıyordu.
"Efendim!" Merlin elindeki iki tepsiyi dengede tutarak kapıyı tekmeleyerek kapatmaya çabalayarak odaya hücum etti. Açıkça nefesi kesilmiş ve fuları sabahtan şimdiye kaybolmuş gibi görünüyordu. Arthur göğsünde çizik izleri olduğunu ve yine de yeni olan izleri görebiliyordu.
Merlin yemeği beceriksizce masanın üzerine koydu ve Arthur'un sabırsızca işaret ettiği kadehe biraz su döktü. İki uzun yudum tatlı sudan sonra gözleri tekrardan çiziklere takıldı ve çiziklerin birinden hafifçe kan akıyordu. Merlin'i her zaman nazik türden bir aşık olarak hayal etmişti -hiç merak etmemişti, kusura bakmayın. Ama uşağının biraz kabalıktan hoşlandığını hayal etmek onu hafifçe kızarttı.
Merlin, prensin gözlerinin göğsüne kilitlendiğini fark etmişti ve açıklama ihtiyacı hissetti.
"Bu Gav. Beni gördüğüne çok sevindi ve bu yüzden kendini tutamadı. Sabah işlerimin biraz gerisindeyim ama bu işi şafak vaktine kadar halletmem gerekiyor." Eli yavaşça yaralı deriyi ovarken kıkırdadı.
Prens bu açıklama karşısında yediği tavukla boğuluyordu... Merlin'in bu konuda bu kadar kayıtsız görünmesin ona karışık duygular yaşatıyordu. Uşağının kale içinde bu kadar... popüler olduğunu nasıl fark etmemişti? Açıkçası Merlin'in çekici bir genç çocuk olduğunu biliyordu. Daha doğru genç bir adam. Son yıllarda uşağının güveni artmıştı ve küstah ağzı onu yalnızca daha da çekici kılıyordu. Prens söz konusu ağızla ilgili az çok rüyalar görmüş olabilirdi, bu kimseyi ilgilendirmezdi. Bu özel ağzın etraftaki pek çok insanı memnun ettiği gerçeğini bir türlü unutamıyordu. Önce Bob vardı ve şimdi de Gav mi çıkmıştı? Bir günde mi? Evet, Arthur kesinlikle kıskanıyordu. Tabağını bitirememişti, iştahı kaçmıştı