الأستغفار والدعاء لأهالي غزة و فلسطين
#المؤلفة_لادو_غنيم
#عصيان_الورثة«عشق الأحفاد»
ياريت تذوده الڤوت وتتفاعله شوية عشان ريتش الرواية واقع»
«اللهم صل وسلم وبارك علي سيدنا محمد»
»»»»»»»»»»»
ركز يا «مازن» بلاش الضمير اللي صحي فجأه ده»
هكذا قالت «ناديه حديثها لذلك الغريق باالأعيبها«مازن» الذي يقف في حديقة البيت ويشعر بالسؤ مما يفعله"
«يلعن أبوه البودره علي أبو السجن اللي ذلتيني بيهم"أفهمي أنا مش قادره أعمل فيهم كده"أنا بسببك بقيت عامل زي الجاسوس مبقتش أعرف أنام من كتر القلق"ردفت بكل جمود"
ياختي حلوه وكان فين ضميرك الصاحي ده يوم ما وافقت أنك تبقي معايا بقولك ايه أنا الحد دلوقتي مقولتش «لزيدان» علي اللي عملته معا المحروسه«ورد» في غيابه تصدق بالله ده لو عرف حاجة هيشرب من دمك في وسط بيتك ومحدش هيقدر يحميك منه عارف ليه عشان أنت الغلطان"»فرك شعره بغيظ مما يسمعه من تهديدات وتوعد"
قولتلك مكنتش في وعيه" حتي هي مكنتش صاحيه ومشافتنيش ولو قولتي حاجة محدش هيصدقك"!؟أطلقت ضحكه ماكره"
وهو أنا عبيطه زيك عشان أضيع فرصه زي ديه"عيب عليك يا ميزو أنا صورتك معاها صوت وصوره ولو تحب نذيع قول ذيع وهتلاقي الڤيديو منور بيت العزيزي ويشوفه بقي حفيدهم المحترم وهو في حضن واحده مش واعيه بيه أساسا والا تعرف ياعين أمها أنها فقد عذريتها معا"!؟ضرب رأسه بالشجره محاولا تحامل مايسمعه وقال"
قولتلك مكنتش في وعيه كنت تحت تاثير جرعة البورده اللي اديتي هالي يوم ماخرجتيني من القسم مكنتش واعي أنا بعمل ايه"«وبعدين أنتي عايزه تفهميني أنها الحد دلوقتي متعرفش أني قضيت معاها ساعه ايه مشافتش نفسها لما صحيت»!!تنهدت «نادية» وجلست علي المقعد مثل الشيطان"
لاء مشافتش نفسها"لأني ياعين أمك دويت الموضوع قبل ماتصحي وخلتها نايمه زي الفل "وبعدين أنت كنت مفكر أنها لو صحيت وشافت نفسها بالحالة اللي كنت سايبها فيها هتسكت لاء ياحبيبي ديه كانت صرخت ولمت علينا البيت وكان زمانك في خبر كان"»
بص يا ولا أنت مش هتقدر تفلفص مني والا تفلت من تحت جناحي" فخليك جدع وبلاش وجع دماغ وهي كلمة ملهاش تاني"ياما تتظبط وتقولي أخبارهم أول بأول ياما همنع عنك الهباب اللي بتشربه وهوري الڤيديو «لزيدان» ولكل نفر في عائلة العزيزي"وأنت عارف أنا واحده قادره ومعنديش حاجة ابقي عليها يا ضنايا"؟!أغلقت الهاتف في وجهه تاركه أياه يجلس علي الأرض بعقل متشتت بخوف سيطر علي وجدانه مما يمكن أن يحدث له اذا حاول الخلاص من تهديدها"»
»»»»»»»» اما داخل منزل «زيدان» فكان يجلس علي مقعده ويتناول الشيشه وأمامه تقف نجاة التي يبدو عليها الضيق وتقول"
بقولك «حسان» كتب كتابه علي «ليلي» اللي المفروض تبقي مراتك كمان يومين"قوم يا «زيدان» أعمل حاجة روح طربق البيت علي دماغهم وهاتها من شعرها "
أنت تقرأ
عصيان الورثة
Romanceعصيانهم عباره عن ملحمه نارية ستشتعل بينهم شرارة الكراهية والحقد: هي فتاة قادمة للبحث عن حقها وميراثها الضائع بين أيادي أهلها الذين يرفضون الأعتراف بهي: وقفت أمامهم بشراسه للدفاع عن ورثها المنهوب: لكنها لم تكن تدرك أنها وقفت أمام النار الذي علي وشك ح...