الجزء الثاني الحلقة ال19🍓

19.2K 1.1K 158
                                    

«نوصل للألف ڤوت"عشان ديه الحلقة القبل الأخيرة»
»»» اللهم صل وسلم وبارك علي»
سيدنا محمد»
وفي لليل يوم الخميس"في الفيوم وبالأخص داخل حجرة نوم صفوان فكانت تجلس حياة فوق الفراش"تدفئ جسدها بالغطاء السميك"تنتظر عودة صفوان من الخارج"
ولم تمر دقيقه وسمعت صوت أقدامه تقترب من الحجرة"وأمسك بالمقبض"ودلف إليه ممسكا بشئ مستطيل وعلي وجهه بسمة خافته تزين ملامحه الرجولية"

أتاخرت كده ليه يا صفوان"الساعه قربت تبقي اتناشر"

ايه قلقتي عليا"

أكيد طبعا لزم أقلق لما القيك سبتني مره واحده كده ونزلت أول ماجتلك المكالمة اللي مردتش تقولي مين صاحبها"

شلح سترته ووضعها فوق المقعد وأقتربا وجلس بالقرب منها ممسكا بيدها الناعمه التي قربها إلي شفتاه وختم عليها بقبلة دفئه كعشقه الثمين"
«أنا نزلت عشان أحققلك رابع أمنية أتمنتها حياة قلبي أتفضلي الكتاب"

ايه ده بجد لقيته وريني"»

جذبة الكتاب من يده وفرغته من ربطته ونظرت بعين لامعه بين الصفحات "
ده هو والله ما مصدقة دأنا دوخت عليه"

أنتي تدوخي انما أنا با أشارة واحده مني جبته"

عارف لو تبطل غرور هتبقي زي القمر"

وهو محدش قالك أن الغرور مزود حلاوتي"

نهي جملته بغمزة من عينه اليسار"جاعلها تحرك رأسها باستسلام"
ماهما قولت الكلام ما بيجبش معاك نتيجة"بس بجد بعيدا عن غرورك شكرا علي الكتاب"

وهو الشكر هيبقي حاف كده من غير تحليه"

مش فاهمه"

سيبي الموضوع ده عليا ":

لم تمر ثانية علي ما قاله ووجدت ذاتها بين ذراعيه يرتوي من رحيق شفتاها التي أذابت قلبه منذ أن رئها" أصبحت تتململ بين يديه خاضعه لعشقة الذي يصب الضوء داخل قلبها المشتعل بنيران لمساته"شعرت بيدها ترتخي ليسقط منها الكتاب فوق ذلك الفراش الذي يشهد علي جنون العاشقين"
"
اما داخل منزل نجاة فكانت تتحدث عبر الهاتف معا الطبيب ويبدو عليها الذعر بعدما سمعته يقول"
زي مابقولك كده يا نجاة هانم"
عندك سرطان عالمخ وللأسف الحالة متأخره ولزم نعملك عمليه خلال الأسبوع ده"

أنت"بتقول"ايه"يا محمد"

أنا عارف أن الخبر صعب بس هي دية الحقيقه التحاليل والاشاعات اللي عملنا هالك امبارح نتيجتها ظهرت السرطان"ولزم نعمل العملية قبل ما حالتك ماتدهور أكتر من كدة"

سرطان ايه"دأنا جات كشفت عشان الدوخه والصداع اللي بيجولي"تقوم تقولي سرطان"

يا نجاة هانم"والله ديه الحقيقة وياريت تهدي وتستوعبي الموقف وتلحقي نفسك أنا هستنا منك أتصال عشان نحدد معاد العملية"

عصيان الورثةحيث تعيش القصص. اكتشف الآن