البرت التانى

308 3 0
                                    

روايه احببت مشهورا بقلمى منى مجدي
البرت التاني 
قى الصباح  تستيقظ بطلتنا  على صوت امها تناديها
يالا قومى يا ست ميرا كل ده نوم  اتاخرتى على الجامعه 
ردت ميرا  هيا الساعه كام 
ضحكت الام الساعه  8 يقلب امك 
قامت ميرا مفزوعه  وجرت على الحمام اخدت شور وصلت فرضها وجرت على الكليه بتاعتها بعدما قامت بتوديع  والديها 
.................................................
على الصعيد الاخر في وسط الجبل بينادى رمزى على الجبلاوى  رد عليه الجبلاوى في اى يا زفت  بتزعق زى الحريم لى كده  رد رمزى جيبلك المعلومات اللى طلبتها يا كبير قعد الجبلاوى وقال قول جبت اى رد رمزى  البنت زى ما قال الحج على  اسمها ميرا وبحثت  عنها لقتها في كليه النجاره عايشه مع امها وابوها واخواتها بنتين اسمهم ساره ونور لسه في ثانويه عامه  البنت عايشه في حالها ملهاش خلطه بناس كتيره اما الشاب اللى  الشيخ قال اسموا سامر الاصيوطى وده مخدتش وقت في البحث عنوا هو مطرب مشهور وبتاع بنات   عايش مع اموا بعد وفات ابوه معندوش اخوات علطول بيكون معاه مدير اعماله وصديقه  مراد دى المعلومات اللى قدرت اجمعها بص الجبلاوى وقال لازم نلاقى خطه محكمه نقدر نخطفهم بيها فكر شويه وبعدها  وقال لرمزى فتح مخك معايا  الخطه كالاتى انت هتستنى البنت  وهيا رايحه جمعتها  هتركب تاكسى انت هتكون سواق التاكسى وو........
وبالنسبه لسامر انت هتخلى بنت حلوه اوى توقفوا وتاخدوا شقتها او شقتوا واول ما يدخلوا هتحطلوا منوم في اى حاجه يشربها 
وترن  علينا واحنا هنكمل الباقي
رد رمزى بسماجه تحت امرك يا كبير خطه متخرش المنيا زعقلوا الجبلاوى وقال اطلع بره بقا وابعتلى بيسه  عشان تظبطلى  مزاجى..
...............................................
خلص اليوم على ابطالنا وبطلتنا بتجيب هديه لاختها عشان عيد ميلادها وبطلنا بيسجل اغنيتوا الجديده 
فى اليوم التانى بتذهب بطلتنا للجامعه بعد توصيات امها انها متتاخرش عشان عيد ميلاد اختها بتروح بطلتنا الجامعه وهيا راجعه بتوقف تاكسى  وبيكون السواق راجل كبير بتركب وهما في الطريق السواق ممكن يابنتى تشوفى العلبه دى فيها الدوه بتاعى ولا لا عشان مش هعرف اشوفو وانا سايق  بتاخد  ميرا العلبه واول ما تبص فيها بتشم ريحه وبيغمن عليها  بيضحك السواق وبيتكلم في التلفون.
اما عند بطلنا بيكون طالع من الاستديوا بعد ما انهى تسجيل الاغنيه بالكامل بتوقفوا بنت جميله جدا لابسه فستان بيكشف اكتر ما بيستر بيعجب بجمالها سامر بتتكلم بكل رقه ممكن صوره بيتصور معاها بتقوله انها معجبه بيه طبعا سامر اتبسط جدا وقالها عاوزك في موضوع كدا وغمزلها ضحكت البنت دليل على استجابتها لرغبتو  واخدها معاه في العربيه   وصلوا شقتوا واول ما دخلت  حضنتوا  وقالتلو هجيب  كسين  نشربهم الاول راحت جابت كسين  وحطتلو المنوم وادتهولو وهيا بتقولو  انت حلو كده ازاي  وعنيك فيها جمال مش طبيعي ضحك سامر بغرور  وقالها عارف كل اللى هتقولى كل اللى جم هنا قالو كدا وبدا يشرب للكاس وبعد مده ليست بطويله  نام نفسوا  اتصلت بحد. في  التلفون  وقالتلو  تمت  المهمه  تعالو.
انتهت  !   
اتمنى تدعمونى برايكم في البرت

احببت مشهوراحيث تعيش القصص. اكتشف الآن