احببت مشهورا بقلم منى مجدي
البرت الثالث والعشرين
اتصدم كل الموجودين عدا سامر من كلام الدكتور وكريمه قالتلوا حامل ازاي يا دكتور ده فرحها كان امبارح قالها انا متاكد من اللى بقوله هيا حامل في اسبوعين قالوا سامر تمام يا دكتور متشكرين تعبناك معانا مشى الدكتور وكريمه دخلت الاوضه علي ميرا اللى قالتلها انا قلت من الصبح ان انتي مش بنت من ساعت ما شفت الملايه كان قلبى حاسس قالت ام مايا ياما تحت السواهى دواهى بص اللى عامله فيها البريئه قالت مايا فاكره نفسك هتعرفى تضحكى على سامر دنتى يومك اسود انهارده قالت اموا بص ياسى سامر ادى اللى اتخانقت معايا عشانها طلعت حامل يوم جوازها والله اعلم من مين ميرا كانت بتسمع كلامهم وتعيط في صمت سامر وقفهم قالهم مش عاوز اسمع صوت حد فيكم اطلعوا بره كلكم دلوقتي قالتلوا كريمه انا مش مصدقه اللى بتقوله هيا سحرالك ولا اى انت عارف بتقول اى قالها اه عارف وزى ما قلت كلوا بره طلعوا كلهم وهما في حاله من الزهول من تصرف سامر بعد ما طلعوا قالت كريمه البت طلعت رخيصه وهو شكلوا كان عارف وكمان مش مخلى حد يكلمها كلمه وبيدافع عنها قالت مايا انا عندي فكره يا خالتى اى رايك نتصل بى اهلها قالت لها كريمه اكيد زيها وعارفين هيكونو يعني عندهم دم قالت مايا لا يا خالتوا انا سألت عن اهلها وعرفت انهم محترمين جدا.واكيد مش هيسكتوا علي حاجه زي دي ويمكن يخلصونا منها قالتلها كريمه رني عليهم وهاتى اكلمهم رنت مايا علي رقم نور ردت عليها قالتلها نعم قالتلوا ممكن اكلم مامتك انا مايا بنت خالتك سامر قالتلها ماشي ونادت علي مامتها ادتها التلفون قالت ام ميرا الوو اخدت كريمه التلفون وقالتلها الوو بقا احنا نطلب ايد بنتكم علي اساس محترمه تدونا بنت مش شريفه فين الاحترام اللى سمعتوا عنكم قالت ام ميرا احترمى نفسك يا ست انتي ازاي تتكلمى علي بنتى كدا بنتى اشرف منك ومن عشره زيك قالتلها كريمه مهوا واضح طيب تقدرى تقليلى بنتك حامل ازاي في اسبوعين وهيا تاني يوم جواز قللتلها ام ميرا انتي كدابه مستحيل ميرا تعمل كدا قالت لها الدكتور لسه ماشى من عندنا وقال انها حامل هتكدبى الدكتور تعالي خدى بنتك عندك في بيتك هيا متلزمناش بعد انهارده وابنى هيطلقها كفايه انو ستر عليها ومفصحهاش امبارح وقعت السماعه من ايد ام ميرا من كتر الصدمه واغمى عليها نور جريت عليها وفضلت تفوق فيها اتصلت بى بابها قالتلوا تعالي الحق ماما اغمى عليها قالها ده حصل ازاي قالتلوا كريمه مامت سامر رنت عليها وقالتلها كل حاجه قالها اتصلى بالدكتور وانا جاى فى الطريق وقغل نور حاولت تعدل مامتها دخلتها الاوضه. وسندتها علي السرير واتصلت بالدكتور بعد حوالى ربع ساعه الدكتور جه كشف عليها وقال ضغطها واطى عطيتها ابره وانشاء الله شويه. وهتفوق جه عزت في اللحظه دي وحاسب الدكتور وسأل نور قالتلوا ضغطها وطى وشويه وهتفوق دخل عزت قعد جمب ام ميرا وسألت نور اى اللى حصل بالتفصيل حكتلوا نور عن مكالمه كريمه قالها مكنش لازم تعرف بالطريقة دي انا كنت هقلها بس مش دلوقتي قالتلوا نور يا بابا دي مفكره ميرا غلطت مع حد في الحرام هيا وطنط كريمه قالها لما تفوق هفهما الحقيقه بعد عشر دقايق ام ميرا قاقت لقت عزت ونور جمبها عيطت وقالتلوا شفت يا عزت بنك حطت راسنا كلنا في الارض وضيعت كل حاجه قالها وانتي تصدقي انو ميرا تعمل كدا قالتلوا لا بس الدكتور اكيد مش هيكدب قالها انا هفهمك كل حاجه قالتلوا مش عاوزه افهم حاجه كل اللى عوزه منك دلوقتي تودينى عند ميرا قالها افهمك الاول طيب قالتلوا قلت مش عاوزه افهم حاجه بالله عليك ودينى عند ميرا قالها حاضر يالا غيرى هدمك انتى ونور وانا هوديكم نور راحت اوضتها تغير اتصلت على مراد وحكتلوا على اللى حصل وقالتلوا يجى عند بيت سامر عشان يقف معاهم قالها اكيد وقفلت غيرت وطلعت لقت بابها قالتلوا يابابا هنعمل ايه قالها كدا مفيش غير ميرا اللى تفهما ولازم تحكى كل حاجه للكل عشان تبراء نفسها من الاتهمات اللى اتوجهت ليها في اللحظة دي طلعت ام ميرا ونزلوا ركبوا وراحوا علي بيت سامر اللى كان قاعد مع ميرا في اوضتهم بيحاول يهديها وقالها ان الوقت اذن عشان يقولو كل حاجه لكل عيلتهم قالتلوا معاك حق بس مكنتش اتوقع ان الموضوع يتعرف بالطريقه دي قالها نصيينا بقا يالا ننزل لازم الكل يفهم الحقيقه علي الناحيه الاخرى كانت مايا بتتكلم في التلفون مع شخص مجهول وبيقولها زي ما اتوقعنا حصل الكل دلوقتي مفكر ميرا حامل من راجل تانى وده في مصلحتنا قالتلوا اه فعلا يالا سلام دلوقتي عشان شكلهم جم وقفلت طلعت لقت مراد جه وسأل علي سامر اللى كان نازل علي السلم مع ميرا اول ما شفتهم كريمه قالت لميرا وليكى عين تنزلى كمان اى كميه البجاحه دي قالها سامر ماما مش عاوز كلمه زياده في اللحظه دي دخل عزت ونور وام ميرا ميرا اول ما شفتها قالتلها ماما وكانت رايحه عليها ام ميرا قربت منها وضربتها قلم علي وشها اتصدم كل الموجودين سامر جرى علي ميرا قالها انتي كويسه وبص لمامتها وقالها لى حضرتك عملتى كدا احنا كنا هنفهمك كل حاجه قالتلوا متتدخلش بينى وببن بنتى مره تانيه دي بنتى ولما تغلك غلطه زي دي لازم اربيها قالتلها ميرا يا ماما انا ردت ام ميرا انتي تخرسى خالص ومسمعش كلمه منك انا ربيتك علي كدا انتي عمرك ما كنتى كده اى اللى حصلك معقول تحملى في الحرام من واحد وتجى تتجوزى واحد تاني انتي ضحكتى علينا كلنا اى اللى حصلك فهمينى مكنتيش كدا الولد اللى فى بطنك ده بن مين ردت مايا اكيد بن حازم اللى كانت مخطوبه ليه قبل ما تضحك علي سامر وتتجوزوا بصلها سامر بصه تحزيريه خرستها وقالهم ممكن لو سمحتوا تقعدوا لازم تفهموا الحقيقه كلكوا فهمين كل حاجه غلط وبتتصرفوا علي اساس تفكريكم ده ميرا مش حامل من واحد تاني ولا حاجه الولد ده بنى انا،، قالتلوا كريمه كمان هتشيل عنها وتحميها ابنك ازاي وانتو متجوزين امبارح قالها ممكن تسمعونى للاخر ومحدش ي يتكلم بعد اذنكم وحكالهم كل الحكايه من الاول قالت كريمه وانت ازاي متقلش حاجه زي كدا ولى قلت انك اتخطفت من تاجر اثار قالها مكنش ينفع نقول حاجه كنا هنتقتل وكمان مراد ونور وعمى عزت ومنه صحبت ميرا كانو عارفين كل حاجه قالتلوا ام ميرا معقول عارف كل حاجه ومقلتليش يا عزت قالها كنت هقلك كل حاجه بس في الوقت المناسب وقبل ما نجى حولت اقلك بس انتي مدتنيش فرصه حتى اشرحلك بصت لميرا وقالتلها وانتي ياست ميرا معقول متجيش تقولى لمامتك قالتلها ميرا انا كنت خايفه عليكي والله ياماما احسن يحصلك حاجه قالتلها امها طيب وحازم زنبوا اى تتخطبى ليه وانتى متجوزه قالتلها ميرا انتوا محدش فيكم ادانى فرصه اقول راى وفقتوا بالنيابه عنى وكمان انا قلت لحازم كل حاجه وعشان كدا فركشنا قالتلها امها بس حازم مفهمنيش كدا هو قالى انك اتجوزتى سامر عشان فلوسه انا قلتلوا ان انتي عمرك ما بتفكرى كدا قالتلها ازاي يا ماما انا والله شرحت لحازم السبب الحقيقي اللى خلانى اطلب اننا نفركش الخطوبه قالتلها نور انا مش قلتلك ان حازم وراه حاجه وان دي مش حركات ماما قالت نور لمامتها يا ماما المره اللى حازم دخل فيها اوضه ميرا مين اللى طلب انتي ولاا هو انو يعمل كده قالتلها امها بصراحه هوا اللى طلب بس انا قلتلكم انا عشان ميرا متزعلش منو رد سامر يابن الل....
قال عزت لسامر مش عوزين مشاكل تاني يابنى انسى اللى حازم عملوا وخد بالك من مراتك وابنك اللى جاى قامت ام ميرا وقفت قدام سامر وقالتلوا سمحنى يابنى حقك عليا انا ظلمتك كتير جدا وقلت في حقك كلام ميتقلش قالها سامر مستحيل ازعل منك انتي زي امى بصتلوا كريمه بغيظ وقالت انا طالعه اوضتى وقفها سامر وقالها انتي المفروض تعتزرى من ميرا علي الكلام اللى قلتى فى حقها من الصبح قالتلوا انت عوزنى انا اعتزر منها قالها اه طلما غلطتى تعتزرى وهيا لو كانت غلطت كانت هتعتزر بصت لميرا بحقد وقالتلها انا اسفه متزعليش منى يمكن مكنش لازم احكم عليكي من حاجه سمعتها كان لازم اتأكد ومشيت،، ميرا بصت لسامر بأمتنان شديد وسلمت على اهلها قبل ما يمشوا وسلمت علي مراد اللى اخد سامر وقالوا عاوزه في موضوع
عند مايا كانت بتتكلم في التلفون وقالتلوا احنا خلاص اتكشفنا الخطه قلبت علينا ام ميرا قالت كل حاجه لما ميرا قالتلها انك كنت تعرف من الاول والكل دلوقتي بقا عارف حقيقتك قالها مش بالبساطه دي هسيب ميرا ليه انا لازم اعمل حاجه قالتلوا مايا هتعمل ايه قالها مش عارفه بس هفكر قالتلوا انا خايفه يعرفوا انى بساعدك في كل ده سامر مش هيسيبنى فى حالى قالها مش حازم الشرنوبى اللى يغرق ويغرق اللى معاه قالتلها انا عندي فكره نقدر من خلالها نخليهم يتطلقوا قالها اى قالتلوا احنا نخطف ميرا وانت تغتصبها وتصورها وتبعت الصور لى سامر او تنشرها على الانترنت وتفهموا احنا جت معاك بمزاجها وهيا كدا كدا مش هتفتكر حاجه احنا ممكن نحطلها حبوب هلوسه وبكدا هتتفضح في كل مكان ومش سامر بس اللى هيسيبها دي عيلتها كلها هتسيبها وترميها في الشارع ومش هتلاقى حد يحتويها غيرك وبالنسبه لى ابنها اللى في بطنها ابقا خليها تسقط عند اى دكتور او نقتل ابنها حتى قبل ما يجي كدا مش هيبقى في رابط يجمعها بيه
رد حازم..
انتهت !
أنت تقرأ
احببت مشهورا
Romanceروايه رومانسيه وفيها اثاره بتدور أحداثها عن شب مشهور وبنت عاديه بيتخطفوا من تاجر آثار بيطروا يعملوا علاقه لسبب ما هتعرف عليه فى أحداث الرواية ومن هنا بتبدا قصه حبهم