التانى والثلاثون

139 1 1
                                    

احببت مشهورا بقلم منى مجدى
البرت الثانى و الثلاثون (قبل الاخير )
بتبص ميرا قدامها لقت سامر واقف وكان الغضب ظاهر على وشوا قرب منهم وقالهم فى اى وشاور على سيف وقالوا وانت بتعمل اى هنا انا مش  منعتك تقرب من مراتى ميسه قالت يا سامر هيا اللى قالها سامر مش عاوز  اسمع ولاا كلمه  وبص لميرا وقالها اى اللى حصل  قالتلوا انا كنت نايمه وبعدين الباب خبط وطلعت فتحت لقيت سيف طبعا ميرا مقلتلوش انها طلعت بشعرها لانها لو قالتلوا سامر مش هيسكتلها  ميسه فرحت ان ميرا مقلتلوش عشان تعرف تنفذ خطتها وتوقع بينهم قالت سامر وبعدين اى اللى حصل  قالت ميرا سيف قالى انو عاوز يتعرف عليا وقعد يقول كلام سخيف وانا رديت عليه وميسه جت وقعدت تتخانق معايا قالت ميسه دى كدابه محصلش كدا  صدقنى يا سمورى قالها سامر اسمى هو سامر مش سمورى فاهمه والتذمى حدودك معايا ومع مراتى انتى هنا مجرد ضيفه انتى وجوزك فى بيتها وهيا كتر خيرها قبلت فيكم تقعدوا فى بيتها قالت ميسه سمورى بصلها سامر بتحزير قالت قصدى سامر معلش متعوده من زمان اقول سمورى قالتلها ميرا لاا بعد كدا اتعودى تقولى سامر  انا الوحيده هنا اللى يحقلى اقوله سموره او سمورتى برحتى ده جوزى ادلعوا زى منا عاوزه اهتمى انتى بى جوزك وسيبينا فى حالنا وبعد اذنك اتفضلى بقا عشان جوزى عاوز يرتاح وانا زى منتى شايفه حامل يعنى مينفعش اقف كتير كان سامر هيموت من الضحك عليها وماسك نفسوا بالعافيه  وخدتوا ميرا من ايدهوا ودخلت الاوضه وقفلت الباب فى وش  سيف وميسه  اللى قالت لسيف عاجبك البهدله دى قالها بقلك اى حلى عن دماغى مش فيقلك فتحت ميسا الصور اللى صورتها وقالتلوا بس هتفوق دلوقتي صح،، مسك منها سيف التلفون وقالها اى ده قالتلوا دى هتبقى الطريقه اللى هنفرق بيها بينهم قالها سيف ازاى قالتلوا انت شفت بعينك ميرا خافت تقولو انها طلعت بالمنظر ده قدامك لانها عارفه ان لو سامر عرف مش هيسكت ابدأ وانا بقا لو وريت دول لسامر هيتخانق معاها وهتكون دى الشراره لبدأ المشاكل بينهم وطبعا مش هيشوفهم كدا يلزمهم شويه كلام حلوين كدا يظبطوا الخناقه قالها سيف احلى حاجة بحبها فيكى ذكوتك  ،
عند ميرا دخلت الاوضه مع سامر اللى قربها منو اكتر وبقت فى حضنوا خلعها الطرحه والروب اللى لابسه  وقالها بحبك اوى وانتى غيرانه كدا قالتلوا انت هنا بتضحك ومش حاسس بيا انا مش  مستحمله نظراتها ليك منتهى البجاحه انا مش عارفه كنت بتحب فيها اى قالها سامر منتى سمعتيها كلام هيا وسيف سواهم على الاخر قالتلوا ميرا وانت عرفت ازاى قالها انا كنت موجود من بدرى ارتبكت ميرا وقالتلوا من امتى هالها من ساعت ما قلك كنت عاوز اتعرف عليكى  بصت ميرا بأرتياح انو مكنش موجود قبلها وقالتلوا  بتوتر طيب كويس  انك يعنى كنت موجود  وشالت ايدو من على وسطها وبعدت عنو قالها سامر بشك هو فى اى حاسك مخبيه حاجه  قالتلوا حاجه اى بس مفيش حاجه يا حبيبى قالها متأكده  عشان لو عرفت انك مخبيه حاجه  وقتها متلمنيش على اللى هعملوا خفت ميرا ان سيف يقولوا  وقالت تقولو هيا احسن بصت فى الارض وقالتلوا بصراحه كدا فى حاجه  وانا خايفه اقلك اخدها سامر وقعدها على السرير وقعد جمبها وقالها متخفيش قولى قالتلوا توعدنى مش هتتعصب عليا قالها انتى لو مقلتيش دلوقتى  وقتها بس هتعصب عليها وبصلها بنرفز قالتلوا خلاص هقلك بص انت لما مشيت الصبح انا كلمت منه شويه بعدها نمت وصحيت على صوت الباب فكرت انت اقسم بالله عشان كدا فتحت بس لقيت سيف قدامى وانت قفلت الباب علطول وبعدها خبط تانى ففتحت وانت بقا عارف الباقى قالها انا عارف كل ده فين المشكله بقا قالتلوا مهوا قالها مهوا اى قالتلوا انا لما كنت مفكرك انت طلعت كدا وشارت على تفسها قالها كدا اللى هوا بالبجامه دى وبشعرك ده قالتلوا اه وقامت من جمبوا بسرعه وقالتلوا والله كنت فاكره انو انت وكنت لسه صاحيه ومكنتش مركزه بصلها سامر بغضب كبير وهو بيتخيل ان سيف شافها بالمنظر ده وشاف شعرها وجسمها اللى البجامه مفصله وعند الفكره دى اتجنن وقام قرب منها وهيا تبعد لحد ما لزقت فى الحيطه مسك سامر معصم ايدها وابتدى يدوس جامد وهو بيكلمها انا قلت كام مره متطلعيش كدا ها قلت كام مره وانتى برضو مش بتسمعى الكلام يعنى مش قادره تستنى لحد ما تتأكدى اذا كنت انا ولاا لا ميرا كنت بتتألم من مسكت ايدوا وقالتلوا انت بتوجعنى جامد  سيب ايدى وبدأت الدموع تنزل من عنيها سابها سامر وبعد عنها وكان رايح جاى شايط فى الاوضه وكل ما يفتكر ان سيف شافها كدا يتجنن اكتر ميرا قربت منوا وحضنتوا من ضهرو وكانت بتعيط وصوت شهقتها عالى وقالتلوا انا اسفه اوى يا حبيبى والله العظيم مكان قصدى  انت عارف قد اى انا بحبك لاا دنا بعشقك عمرى ما اقصد اكسرلك كلمه وبعدين انا قفلت الباب فى وشوا اول ما خدت بالى وهوا رجع خبط تانى انا مش هكدب عليك انا من ساعت ما جه هنا وانا ملاحظه هو بيبصلى ازاى وكل نظرتوا مقرفه زيوا انا اصلا بقرف ابصلوا هوا فاكر هسيبك عشانوا زى ما عملت ميسه ميعرفش ان هوا اصلا ولاا حاجه مستحيل احطوا فى مقارنه معاك لانوا هيطلع خسران فيها انا جوزى سامر الاصيوطى  معقول ابص لواحد زى ده خان صحبوا واتجوز وحده زى ميسه دى وفى عز ما مراتو جمبوا بيبص لوحده تانيه وكمان هيا بتبص لراجل تانى انا عمرى ما شفت كدا بجد هما الاتنين اصلا مبيحبوش بعض الحب اللى بشوفو فى عنينا لبعض عمرى ما شفتوا بينهم بس تصدق ليقين على بعض  وبعدت عن حضنوا وقربت من وشوا وقبلته قبله بست فيها له كم تحمل له من مشاعر ومسكت ايدو قربتها لقلبها وقالتلوا سامع الصوت ده ده صوت دقات قلبى اللى عمرو مدق غير ليك وطول منا عايشه هيفضل يدق ليك بس كلام ميرا كان مفرح سامر جدا وزاد فى قلبوا حبوا ليها وقالها مبسوط انك صريحه معايا واتمنى تفضلى كدا علطول وصدقينى كل نظرات ميسه دى ولاا بتفرق معايا انا اصلا بقيت بقرف منها والله مبحب غيرك عشان انتى بنت قلبى وانا مش زعلان منك بس بشرط تاخدى بالك من تصرفاتك بعد كدا وعد قالتلوا وعد .
فى اليوم التانى ميرا صحيت لقت سامر مش جمبها عرفت انو اكيد فى اوضه الرياضة غيرت هدومها ولبست طرحتها وراحت عندوا قالتلوا اى رايك احضرلك الفطار انا ونفطر سوا لوحدنا فى الحنينه قالها اشطا حضرى ورنى عليا وانا هنزلك نزلت ميرا كانت بتحضر الفطار دخلت عليها ميسه قالتلها برفو ده المكان اللى يليق فيكى ميرا مردتش عليها وكملت تحضير الفطار انزعجب ميسه من تجاهلها وقاللتلها اى مش عارفه تردى قالت ميرا لا بس مش عاوزه مليش مزاج قالت ميسه اممم علفكره اتبسطى اوى بوجودك هنا عشان هيبقى مؤقف قالت ميرا وده لى بقا ردت ميسه عشان سامر مش هيقدر يستحمل بعدى وهيرجعلى ووقتها انتى باى باى قالت ميرا يا شيخه وسامر بقا هيسيب مراتو وام ابنو عشان وحده زيك خنتوا لى مش فاهكه وبعدين سامر مبقاش طايق يبص فى وشك اصلا قالت ميسه بشويه دلع منى وليله وحده بينا زى بتاع زمان هيرجع يحبنى زى الاول واكتر قالتلها ميرا ليله اى قالت ميسه توتوتو عيب تقولى كدا انتى متجوزه وعارفه وبصت لبطنها بغل وقالت امل البيبى ده جبتى ازاى قالت ميرا انتى كدابه مفيش حاجه اصلا حصلت بينك وبين سامر قالت ميسه انتى بتضحكى عليا ولاا على نفسك انتى عارفه سامر مفيش بنت بتعدى من تحت ايدوا  وعلاقتوا كتيره هيجى عند حبيبتوا ومش هيقرب منها انتى تبقى هبله لو مفكره كدا سابتها ميرا وطلعت على اوضه الرياضه عند سامر اول ما دخلت قالها لى تعبتى نفسك وطلعتى مش انا قلتلك رنى عليا انزلك  مردتش عليه ميرا وراحت قفله الباب وقالتلوا مش هتطلع من هنا غير لما تقولى كدبت عليا لى قالها كدبت فى اى انشاء الله قالتلوا  انت قلتلى انك ملمستش ميسه ولاا حصل بينكم حاجه صح قالها اه قالتلوا انت كداب وحصل بينكم علاقه وميسه بذات نفسها اللى قالتلى كدا ضحك سامر وقالها وانتى بقا صدقتى كلامها قالتلوا ميرا اه صدقتها لان مفيش بنت هتقول على نفسها كدا قالها سامر للدرجادى مش واثقه فيا هقلك على حاجه  عاوزه تصدقيها صدقيها انا مش هثبتلك حاجه  وسابها وطلع بره الاوضه بل بره البيت كلوا كمان قعدت ميرا على ركن جمب الاوضه وفضلت تعيط مش عارفه تعمل اى هيا بتحبوا اوى بس مش هتسامحوا لو طلع بيكدب عليها هيا عاوزه تصدقوا بس مش فاهمه ازاى ميسه تكدب فى حاجه زى دى لانها بتمس سمعه البنت وفضلت قاعده تعيط فتره طويله بعدها قامت راحه الاوضه تشوف سامر ملقتوش سألت الخادمه قالتلها انو خرج قعدت ميرا تفكر هتعمل اى جالها تلفون من اختها بتقلها تجى عشان تجهيزات الخطوبه لان خطوبه نور ومراد هتكون بكره حاولت ميرا تتصل بسامر عشان تقوله لكنوا مش بيرد عليها بعتت ليه  رساله انها رايحه بيت اهلها وهتبات هناك وبعدها غيرت هدومها ونزلت راحت على هناك .
عند سيف كان قاعد فى الاوضه وبيشم حاجه موجوده قداموا فى الطبق دخلت اموا عليه شافتوا وهو بيشم اللى فى الطبق قالتلوا انت بتعمل اى قالها مش بعمل حاجة قالتلوا انت بتشم مخدرات يا سيف هيا وصلت لكدا قالها عادى قالتلوا عادى ومن امتى انشاءالله بتتزفت قالها من يجى خمس سنين من قبل ما اسافر قالتلوا حرام عليك يابنى خمس سنين بتشرب الزفت ده ومبطلتوش وانا ازاى معرفش وميسه عارفه الكلام ده قالها اه عارفه وكمان كانت بتجبهولى احيانا قالتلوا لاا والله مش مصدقك معقول توصل معاك للدرجادى انت اى عاوز تموتنى لى بتعمل فيا كدا حرام عليك قالها  بعد اذنك يا امى اطلعى بره واقفلى الباب وراكى عشان عكرتلى مزاجى دلوقتي وزاحها لبره ضربتوا كريمه بالقلم وقالتلوا ربنا يهديك يابنى انا غلطت لما كنت بدارى عليك بلاويك واخبى بس شكلى بدفع تمن ده وانت بتدفعوا معايا وسابتوا وطلعت .
عند ميرا قضت اليوم عند اهلها بين ترتيبات الخطوبه وتجهيز كل حاجه هيا ونور ومنه اختها ومنه صحبتها واتصلت على بيسه تجلهم بس بيسه قالتلها انها تعبانه ومش هتقدر فتحت الموبايل تشوف سامر رد عليها ولاا لا لقتوا شافها ومردش زعلت منو اوى لانها بتكره التجاهل  وقالت انها مش هتكلموا تانى وكملت اليوم فى مساعدت اخواتها ومقلتش  لحد حاجه  امها لحظت انها متضايقه سألتها بس ميرا قالتلوا مفيش حاجه  امها محبتش تضغط عليها وسابتها براحتها فى الليل ميرا مقدرتش تستحمل ان سامر لسه زعلان منها وحست انها غلطانه وانها المفروض تثق فيه اكتر من كدا طلعت قالت لعزت انها هتمشى قالها مش قلتى هبيت يابنتى قالتلوا معلش يا بابا سيبى على راحتى وهاجى بكره بدرى اوعدكم امها قالتلوا سيبها يا عزت تروح لجوزها يمكن محتاج حاجه وقالتلها روحى يابنتى مشيت ميرا  وراحت على بيتها . عند سامر اخر فى الشغل قصد عشان ميروحش لانو مش عاوز ينام من غيرها ومش قادر يقولها تجى عشان كرمتوا اول ما وصل على الاوضه نور النور لقى ميسه قاعده على السرير بى قميص نوم شفاف مبين معظم جسمها ومش لابسه فوقيه حاجه اول ما شافها يص الناحيه التانيه  وقالها بتعملى اى هنا اطلعى بره قامت وقربت منو وقالتلوا وحشتنى اوى يا سمورتى وحشنى حضنك وكلامك وصوتك وكل حاجة فيك صدقنى انا ندمانه على كل حاجه عملتها انا اكتشفت انى بحبك اوى وصدقنى سيف ده عمرى ما حبتوا انا فى الاول كنت بتضايق من تحكماتك  وفكرت سيف  متحضر بس اكتشفت انك انت راجل بجد وكنت بتخاف عليا وبتغير لكن سيف عمرو ما حبنى ولاا حتى اهموا  عمرو ما قلى لاا على حاجه بس انا مش  عوزه انا عاوزه رجل زيك يكون بيحبنى نفس الحب اللى بتحبهولى ويخاف عليا قالها ومين قالك انى بحبك انا دلوقتي مبكرهش قدك انا بحب مراتى وام ابنى انما انتى مسحتك من حياتى قالتلوا ميسه انت كداب وبتقول كدا عشان  تخلينى اغير عليك  واعرف قيمتك بس والله خلاص عرفت ضحك سامر بصوته الرجولى وقالها اعرف قيمتك انتى اصلا مش فى دماغى انا اللى فى دماغى ميرا احلى واجمل بنت فى العالم بنسبالى قالتلوا بكل غل وهيا احلى منى فى اى عشان تقول كدا سامر قالها فى حجات كتير عندها جمال  مميز عندها قلب مشفتوش عند حد مفيش اطيب منها لدرجه انك لما قلتيلها انى لمستك صدقتك  بسهوله لانها طيبه ومتعرفش انك كدابه وانى مقربتش منك اصلا  عندها العفه والطهاره والشرف اللى مش  عندك قالتلوا بيسه طهاره وشرف اه مراتك دى كانت مقضيها مع سبف وانا شفتها معاه فى الاوضه كان بعد ما انت تمشى تدخلوا اوضتك لاا وعامله نفسها محجه وكمان بتطلعلوا بهدوم مكشوفه عشان تغريه فى اللحظه دى نزل قلم على وشها لدرجه ان شفايفها جابوا دم من  قوتوا فى اللحظه دى جريت ميرا على سامر بعدتوا عنها  قالتلوا ميسه  انت بتضربنى عشانها  وبصت لميرا بحقد وفتحت التلفون وورتوا صوره ميرا مع سيف وقالتلوا اتفضل بص شوف الست الشريفه مراتك بتعمل اى بص سامر لميرا وو
انتهت
اتمنى البرت يعجبكم انا بجد تعبت فى كتابه البرت ده لانى مشغوله جدا فى الفتره دى واظن البرت طويل زى ما طلبتوا

احببت مشهوراحيث تعيش القصص. اكتشف الآن