احببت مشهورا بقلم منى مجدى
البرت التالت والثلاثون الاخير
بص سامر لميرا وضحك قال لميسه انتى مفكرنى لما هشوف الصوره دى هطلقها وهرميها بره البيت لاا تبقى غلطانه وغلطانه اوى كمان انتى اللى وهتمشى حالا من البيت ومن حياتنا ومسك شعر ميسه وجرها وراه لحد تحت ميرا حاولت تفك شعر ميسه من ايدو بس مقدرتش كريمه وسيف وبيسه طلعوا على صوت زعيقت ميسه من كتر الالم كريمه قالتلوا فى اى يابنى جررها لى كدا واى اللبس اللى هيا لابسه ده سيف لما شاف سامر كدا والشر باين فى عينوا اتوقع ان ميسه عملت مصيبه وفاق من سرحانو على صوت سامر وهو بيقول الست هانم لابسه اللبس الرخيص ده وجيالى الاوضه تعرض نفسها عليا ولما صديتها ابتدأت تجيب فى سيره مراتى ومصورلى مراتى بشعرها وبتقولى اول منت تمشى كانت بتجيب سيف الاوضه مفكره مراتى رخيصه زيها اتصدم سيف من كلاموا وحس انو فعلا غلط لما شيل وحده زى دى اسموا واتجوزها وهو عارف انها رخيصه وباعت صحبوا عشانو فأى المانع تبيعوا عشان صحبوا كريمه بصت لميسه وقالتلها الكلام ده بجد قالت ميسه لاا يا طنط انا بس صعب عليا ان سامر يفضل مخدوع فى مراتو كل ده وكنت بكشف حقيقتها قداموا وجبتلوا الدليل بس هو شكلوا حب ميرا عميلوا عيونو ومخليه مش شايف قالتلها كريمه واى اللبس ده هتكشفيلوا ميرا بقميص النوم قالت ميسه انا كنت لابسه لسيف
ولما رحت لسامر عشان اقلوا على ميرا هو يعنى حاول ونزلت دموعها وقالت حاول يتحرش بيا ولما منعتوا عمل التمثيليه دى قلم نزل على وشها من كريمه كان كفيل يوقعها فى الارض من قوتوا قربت منها كريمه و قالتلها لو فكرتى مره تانى تجيبى سيره ابنى مش هتعرفى هيحصلك اى ولادى خط احمر ووحده وسخه زيك مينفعش تقف معانا ووسطينا كدا عادى انتى مكانك الزباله قالتلها ميسه انا يا طنط قالت كريمه اه فى الاول حولتى تأذى ابنى بالارف اللى بتجبهولوا ده ومخفتيش عليه وكأنك عاوزه تخلصى منو ودلوقتى بتتهمى مرات ابنى وابنى اتهمات متلقش غير على وحده زيك وانا مش هسكتلك بعد كدا انفعلت ميسه وقالت فيها اى احسن منى عشان يحبها كل الحب دا ها فيها ايه اعترف انى كنت غبيه لما ضيعت سامر من ايدى بس كان لازم اصلح الغلط ده كان لازم ارجعوا يحبنى تانى سيف اخيرا نطق وقالها لما انتى بتحبى سبتى ليه واتجوزتنى قالت عشان مكنش مدينى راحتى كان كل حاجة لاا ومينفعش كنت كل ما احاول اقرب منو يبعدنى ويقولى مينفعش لازم نستنى لما نتجوز كان كل ما البس فستان يعجبنى يقولى لا قصير لاا دا مفتوح لحد ما اتخنقت واستغليت ان سيف بيغير من سامر وقربت منو واهتميت بيه وجيتلوا على حتت انو افضل من سامر وانى اخترتوا هوا وهو وافق واتجوزنا سيف عكس سامر مكنش عندو مانعةفى لبسى وكان عطينى حريتى وانا كنت عارفه انو مش بيحبنى وكنت مبسوطه بدا لانو انا كمان مكنتش بحبوا فعادى ولما سبت سامر اتحول ميا وتمنين درجه واتغير خالص ولما عرفت انو اتخطف قلقت عليه جامد وكنت هتجنن بس اتطمنت انو رجع بس هو صدمنى لما اتجوز ميرا وكمان هيجيلوا بن منها اقنعت سيف اننا نرجع مصر ورجعنا حولت اكره طنط فى ميرا وكمان كنت بحاول ارجع سامر يحبنى مره تانيه بس للاسف هو مكنش شايف غير ميرا لدرجه انو حبها اكتر بكتير من ما كان بيحبنى حولت كتير افرق بينهم بس كل مره خطتى كانت بتفشل وجتلى الفرصه لحد عندى لما ميرا فتحت باب اوضتها بشعرها لسيف وقتها كانت فكره سامر صورتها قبل ما تقفل الباب وقلت اكيد هحتاج الصور دى فى يوم من الايام بعدها قلت اشكك ميرا فى سامر وفهمتها انو كان فيه علاقه بينا قبل ما ننفصل وهيا من غبأءها صدقت وسمعتها بتتخانق مع سامر وعرفت انها رايحه بيت اهلها عشان خطوبه اختها قلت دى فرصتى رحت اوضه سامر بالليل وحولت اخلى يقرب منى بس هو صدنى ورفض وقعد يشكر فى ميرا وقتها كان لازم اشوه صورتها قداموا فتحت الموبايل ووريتوا الصور بس اللى مستغربه هو مصدقش ازاى اتصدم كل الموجودين من كلامها اد اى هيا شطانه ومعندهاش لا ضمير ولا اخلاق قالت سامر اقلك انا ازاى اليوم اللى ميرا فتحت فيه الباب لسيف بالليل حكتلى كل حاجة واعتزرت منى عشان كدا كنت عارف الموضوع ومصدقتش الهبل اللى كنتى بتقوليه دا قالت ميسه يابنت الل قالها سامر اوعى تغلطى فيها مش هسكتلك بعد كدا قالها سيف انا مشفتش فى حقرتك ابدأ انتى اى يا شيخه انتى طالق بالتلاته مش عاوز اشوف وشك تانى بيسه صعب عليها سيف اوى وازاى مراتو تطلع كدا وكانت بتبصلوا وعاوزه تروح توقف معاه بس مكسوفه سامر بص لميسه وقالها كدا اظن ملكيش قعاد هنا خدى حاجتك واتفضلى ميسه اتعصبت جامد واخدت سكينه من طبق الفاكه اللى كان موجود وحطتوا على رقبه ميرا وبصت لسامر وقالت لو مش هتكون ليا مش هتكون لحد تانى هقتلك حبيبه قلبك قدامك وهعيشك زعلان عليها باقى حياتك سامر قالها سيبيها عشان اقسم بالله مهرحمك لو حصلها حاجه وسامر بص لسيف اللى واقف ورا ميسه بشويه انو يقرب منها من غير ما تحس وياخد السكينه سامر ابتدا يشغل ميسه بالكلام لحد ما سيف يقدر ياخد السكينه وفعلا نجحت فكرتو وسيف قدر ياخد من ميسه السكينه وميرا جريت حضنت سامر قالها انتى كويسه قالتلوا اه فى اللحظه دى جت الشرطه وقبضت على ميسه واخدتها بتهمه محاوله القتل عن عمد سامر قال مين بلغ الشرطه كريمه قالت انا لما لقيتها كدا وهتأذى ميرا اتسحبت واتصلت بالشرطه وهما متأخروش وجم بسرعه وراحت عن ميرا وقالتلها سامحينى يا بنتى على كل حاجه عملتها معاكى من انهارده انتى بنتى زيك زى سامر وسيف وبصت لبيسه وقالتلها وانتى كمان بنتى من انهارده وهتعيشى معانا هنا بصفتك بنتى مش صحبت ميرا انا سامر من كام يوم كان حكيلى قصتك وانا عاوزكى تنسى كل ده وتعيشى معانا كا بنت ليا فرحت بيسه جدا وشكرتها وحازم كان مبسوط عشانها جدا ومش عارف لى .
بعد مرور سنه
ميرا خلفت ولد زى القمر وسمتوا سليم زى ما اتفقوا ونور اتجوزت مراد وهيا حامل دلوقتى وحازم ومنه اتجوزوا بعدهم بكام شهر وانهارده كانو كلهم متجمعين معزومين على الغدا عند كريمه وكان ابو وام ميرا ومنه اختها كمان موجودين وكانت العيله فرحانه جدا وبيضحكوا والسعاده باينه عليهم بعد ما خلصوا اكل كانت نور وميرا وبيسه ومنه بيحولوا الاطباق ميرا سمعت صوت سليم بيعيط قالتهم طيب حولوا انتو وانا هشوف سليم واجى وراحت اوضت ابنها اخدتوا ونزلت ادتوا لسامر وقالت شيلوا لحد ما اخلص قالها عيونى واخد منها الولد وقعد يلعب معاه وكان حازم وسيف ومراد بيلعبوا معاه بعدها قام سيف اتوجه للمطبخ نادم على بيسه وقالها عاوزك لحظه طلعت قالها تعالى فى الجنينه راحت وراه قالها انا عاوز اقلك حاجه انا بحبك وعاوز اتجوزك قالتلوا بس قالها مبسش انا عارف انك بتحبينى وانا بعشقك يبقى اى المانع وانتى وعدتنى انى لو اتعالجت من الادمان هنتجوز صح وانا وفيت بالوعد واتعالجت دلوقتي دورك توفى بيه قالتلوا انا كمان بحبك صدقنى بس انا فى عندى ماضى قالها عارفه اتصدمت ميرا وقالتلوا عارفه ازاى قالها سامر كان حكيلى وانا معنديش مشكلة انا كمان عندى اخطأء فى الماضى وهنبدأ صفحه جديده مع بعض بس عندى طلب انا عاوزك تتحجبى مش عاوز حد يشوف الجمال ده غيرى قالتلوا موافقه وحضنها وقالها جوازنا الشهر الجاى قالتلوا لى بسرعه كدا قالها انا لو اطول هخلى بكره مش قادر استنى بيسه اتكسفت وسابتوا ومشيت وهوا ضحك عليها .
فى المساء سامر كان قاعد فى اوضتوا هو وميرا وقالها بقلك انا عاوزه اخد رايك فى حاجه كدا قالتلوا قول يا حبيبى قالها بفكر اعتزل الغنا فرحت ميرا من جواها جدا بس مبينتش دا وقالتلوا واى السبب قالها الاغانى حرام وانا كنت عارف بس بكابر وصدقينى الخطوه دى صعبه جدا مش زى ما انتى متخيله صعب حد يتخلى عن حب الناس والشهره والحجات اللى بيحبها فى لجظه بس انا قررت هتخلى عن كل ده واكسب رضا ربنا قالتلوا ميرا بصراحة مبسوطه جدا بقرارك ده وهساعدك تتقلم على الوضع الجديد وانا كمان عندى فكره تخليك تعمل الحاجه اللى بتحبها قالها اى قالتلوا انت تنشد اغانى دينيه بدون موسيقى اى رايك فى ناس كتيره بدأت تعمل ده دلوقتي ونجحوا جدا وانت صوتك حلو والناس هتدعمك لانها بتحبك لو قلتلهم وجهت نظرك قالها انا كنت مقرر افتح شركه استيراد واديرها لانى درست اداره اعمال فى الجامعه بس من وقت ما اتجهت فى الموسيقى ونسيت موضوع اداره الاعمال قالتلوا عادى ممكن تفتح شركه وفى نفس الوقت تنشد اناشيد فى وقت فراغك قالها تمام ربنا يخليكى ليا يا اغلى من روحى . بعد مرور شهر كان فرح بيسه وسيف وكانو البنات بيجهزو وراحولهم الشباب عشان يخدوهم على القاعه وكانو ايه فى الجمال كل وحده عندها جمال خاص بيها كل واحد اخد مراتو وركب عربيتوا واتجهوا للقاعه بعد ما وصلوا سيف وبيسه قعدوا على الكوشه وابتدت المعازيم تجى تسلم عليهم وتباركلم فى ترابيزت سامر وميرا كانو قعدين سامر قالها فين سليم قالتلوا مع طنط كريمه وماما بيلعبوا قالها تمام كنت عاوز اقلك حاجه قالتلوا قول قلها بحبك بصتلوا ميرا بحب وقالتلوا وانا بموت فيك قالها الانشوده الدينيه اللى نزلتها امبارح طالعه ترند رقم واحد بقالها تلات ايام وكمان الشهره قربنا نخلص اجراءتها انا وسيف ومراد وهنفتحها قريب قالتلوا ميرا الف مبروك على الاغنيه وربنا يوفقك فى اللى جاى قالتلوا هجبلك هديه هتعجبك اوى قالها انتى اجمل هديه واجمل حب فى حياتى وانهارده لما نطلع الاوضه هخليكى تعرفى بحبك قد اى اتكسفت ميرا وقالتلوا احببت مشهورا
انتهت
بقلم منى مجدى
أنت تقرأ
احببت مشهورا
Romanceروايه رومانسيه وفيها اثاره بتدور أحداثها عن شب مشهور وبنت عاديه بيتخطفوا من تاجر آثار بيطروا يعملوا علاقه لسبب ما هتعرف عليه فى أحداث الرواية ومن هنا بتبدا قصه حبهم