"Kai!!!!!" suara jeritan dekat sebelah aku macam nak suruh aku cepat pekak. "Tak payahlah jerit!" aku jerit balik.
"Kai!!!" lagi sekali dia jerit. Hmmmphs! Kalau dekat konsert cenggini tak payah beranganlah nak bercakap secara normal. Memang terpaksa jerit-jerit kalau nak bercakap. Sepatah haram pun tak dengar kalau tak jerit.
Rilekslah wei. Kau jerit cemana pun, bukannya dia kenal kau. Kau je yang sibuk-sibuk ambil tahu pasal dia. Dia tak kisah pun siapa engkau tu. Aku kutuk dalam hati. Haih! Macam mana aku boleh terjebak dalam konsert kpop ni? Cerita dia macam ni...
2 hari lepas...
"Wei" sepupu aku yang paling aku benci menolak bahu aku yang sedang duduk menghadap laptop. Aku melihatnya."Kau orang kaya kan?" sambungnya lagi. Asal nak mintak apa-apa je mesti keluar ayat ni. Aku angkat kening tunjuk muka 'kenapa?'.
"Belanja aku pergi konsert kpop" pintanya. Kan betul! Mesti nak suruh aku belanja itulah, inilah. Aku pun capai risalah yang dia hulur. Mak aih! Ketegaq betui dia punya harga. Tapi aku terpaksa jugak tempah satu. Kang kalau tak tempah, tak aman hidup aku dunia akhirat kena kacau dengan sepupu aku ni.
"Kau ni kedekut jugak eh?" dia tolak lagi bahu aku. Ape masalah dia ni? aku dah tempahkan tiket beratus ringgit pun dia cakap aku kedekut.
"Takkanlah tempah satu je?" rengeknya. Ah sudah! Kau nak suruh aku tempah berapa? 30 tiket? Kau nak bawak tok nenek kau sekali ke?
"Tempahlah dua. Satu untuk aku, satu lagi untuk kau" pintanya. Aku halakan jari telunjuk aku ke muka aku seolah-olah buat pertanyaan 'aku?'. Dia menangguk laju. "Tak minat" pertama kali aku mengeluarkan suara sepanjang dia bertandang dekat rumah aku hari ni.
Bukan apa, aku ni jenis yang tak banyak bercakap. Bukannya tak pandai bersosial tau, tapi lebih kepada tak suka cakap benda-benda yang tak berfaedah.
"Tak syoklah tengok konsert sorang-sorang. Tak de geng!" dia menggedik lagi. Ceh! Sejak bila aku geng kau?
"Ermmm..." aku pun setuju je lah sebelum dia bawak pisau suruh aku ikut sekali.
Hari berlangsungnya konsert...
"Cepatlah Yura!" Ah Young menarik tangan aku ke dalam. Macam mana nak cepat kalau orang ramai sangat. Haih! Tak boleh ke aku tak ikut? Aku tak suka lah pergi kat tempat yang ramai orang.Waktu berlangsungnya konsert...
"Kai!!" Ah Young menjerit buat kali ke berapa pun aku tak tahu. Yang pasti telinga aku dah naik pekak dengar dia jerit.Macam manalah aku boleh terjebak tengok konsert Exo ni? Aku dah lah zero pasal kpop mengepop ni. Aku pun baru tahu ada group nama Exo. Tu pun sebab tengok banner yang fans diorang gantung. Lama lagi ke nak habis ni? Tolonglah...aku nak keluar! Aku tak suka benda alah pop-pop ni!
"Kai!!!" Kali ni Ah Young menjerit sambil menggoncang-goncang badan aku. Aku pun dah naik mabuk dah ni. Tak de ke nama lain yang dia boleh jerit?
"Wei, kau tengok Kai yang kat tengah-tengah tu. Dia tu hensem kan?" Ah Young menunjukkan lelaki yang sedang menari di tengah-tengah member Exo. Aku pun dengan naif nya menggeleng.
Satu tumbukan kena di bahu aku. Apesal pulak minah pop-pop ni? Main tumbuk bahu orang pulak!
"Kau kata dia tak hensem? Kau tau tak dia tu hot! Kau tahu tak hot tu apa?!" Ah Young bertanya soalan tapi lepas tu dia tak menghiraukan jawapan aku. "Sexy..." aku jawab perlahan. Takkanlah aku tak tahu hot tu apa. Melampau! Ingat aku baru keluar dari hutan ke apa?
Aku pun tengok lah konsert yang hingar-bingar tu. Aku dah buat keputusan yang aku takkan pergi lagi konsert macam ni. Dah lah bising+panas. Dan aku kelihatan macam orang bodoh walaupun hakikatnya aku ni pandai. Sebab apa? Sebab aku dok tercongok dekat seat ni tengok konsert diorang macam tengah tengok drama sedih.
Tiba-tiba pandangan aku beralih kepada member yang di belakang Lai. Jap! Lai ke nama dia? Macam nama buah je? Buah Lai... Hahaha
"Yang belakang tu siapa?" aku menunjukkan lelaki yang lebih tinggi+putih+hensem di bahagian belakang.
"Yang belakang Kai tu?" soal Ah Young kembali. Kai eh nama dia? Aku ingatkan Lai. Maklumlah aku ni pelupa sikit. Aku pun angguk dengan soalan yang diajukan.
"Yang tu Sehun!" jawabnya. Sehun? Ok, yang pasti Sehun tu menarik perhatian aku. Sekadar menarik perhatian aje. Tak de makna nya balik rumah nanti aku nak search nama Sehun dekat google.
YOU ARE READING
[C] Wahai Encik Sotong!
FanfictionDia kacak? Dia maskulin? Dia ada six pack? Kisah apa aku! Mengisahkan seorang wanita yang 'terpaksa' menjaga seorang idol pujaan rakan-rakannya. Memang pada mulanya dia rasa terharu dapat menjaga seorang idol pujaan dunia. Tapi perkara ini jadi te...