Kami berdua keluar dari lapangan terbang. Yura mengeliat kecil sementara kai mendepakan kedua-dua tangannya ke udara.
"Kau berhutang dengan aku" kata kai tiba-tiba. Yura memandangnya pelik. "Aku tak selesa tau dalam flight. Semua sebab pakaian ni" kai memuncungkan mulutnya.
Yura tersengih. "Buatlah muka macam tu. Sebijik macam tapir dalam zoo" perli yura. Kai menghentak-hentak kakinya tanda protes. Yura pula pura-pura hilang keseimbangan. "Anak gajah mana pulak yang terlepas ni?!"
"Yura...!" Yura menahan gelak. "Aigoo! Comelnya kau ni" yura mengusap pipi kai. "Sabarlah ye. Kau kena pakai macam ni waktu nak keluar. Kalau tak kau kena serbu dengan fans kau. Kau kan artis. Apa nama kumpulan kau? Exos? Eh macam ekxos motor je?" Yura meletakkan ibu jari dan jari telunjuk ke dagu, berfikir.
"Exo lah!" Kai meluku kepala yura. Sesedap 5 rencah 5 rasa je bagi nama ekxos. Yura tersengih. "Sorry, lupa. Jom!" Yura menarik tangan kai menuju ke salah sebuah teksi.
"Cuba jalan tu sopan sikit" dia memarahi kai. "Sopan apanya? Aku kan lelaki. Dah lah kena pakai skirt bagai. Bencinya!" Protesnya. "Oit! Perlahan sikitlah. Kau ni pun...kau kena sabar sikit. Ni semua untuk kebaikan kau" yura meletak jari telunjuknya di bibir kai.
Kai terus membebel sewaktu mereka berjalan. "Aku tak faham kenapa perempuan kena pakai skirt pendek-pendek macam ni?" Kai menunjuk skirt yang dipakainya. "Ok lah tu. Tak de lah pendek sangat. Baru paras lutut. Ada yang lagi pendek tau" yura sekadar nak tak nak je layan.
"Tulah yang aku tak faham. Kan susah nak jalan. Weh yura, apesal kau tak pakai skirt eh?" Haha soalan cepumas apakah? "Suka hati limpa akulah nak pakai apa. Yang kau busybody sangat ni pesal?" Ada jugak yang kena karate nih!
"Bukan apa...girls kan nak jadi cantik. So, diorang pakai skirt. Apesal kau tak pakai skirt?" Soalan yang sama diajukan. "Ok, look. Aku tak suka pakai skirt. Rimas. Besides, aku tak cantik. Jadi aku tak perlu pakai skirt. Got it?" Yura mula menyampah dengan soalan-soalan dari kai.
"Okeh. I got that" kai mengalah. Dia perasan emosi yura agak berubah. "Tapi kan..." ayatnya tergantung bila yura memberinya sedas jelingan. Kai membuat isyarat seperti mengezip mulutnya. Yura mengangguk mengiyakan perbuatannya. Sememangnya emosinya tak stabil sekarang. Bendera jepun lah katakan...
"I think you're beautiful" sambung kai pantas. Yura menoleh pada kai yang telahpun meluru ke depan. Tak faham-faham si sotong ni lah. Aku suruh diam, dia memekak lagi. Tapi dalam diam yura menyimpul senyum. 'He said I'm pretty'.
Rumah...
"Home sweet home. Glad to be back!" Yura menghempas tubuhnya ke sofa. Dia melihat kai yang sedang bertungkus lumus menaikkan bagasi ke tingkat atas. Kepalanya disandarkan ke sofa. Biarlah dia. Pepandai lah dia nak hidup.
Kai pov*
Aku bukak almari nak cari baju yang lebih selesa. Tapi dalam almari cuma ada baju perempuan je. Sat, aku salah bilik ke? Tapi betullah ni bilik aku.Aku selongkar pulak baju-baju yang berlipat. Baju perempuan. Wow! Aku dulu memang betul-betul jadi perempuan ke?
Aku terpandang satu beg warna biru di tepi almari. Aku bukak dan...ni lah baju yang paling sesuai dengan aku!!
Seluar pendek paras lutut dan baju tshirt putih. Aku segera turun ke ruang tamu melihat yura.
End pov*
"Wow! You really look like a man" yura menepuk tangan. Kai sekarang berbeza dengan kai yang dulu(clara).
"Well..." baru je kai nak sambung ayatnya tapi diganggu dengan bunyi loceng rumah. Yura dan kai saling berpandangan. Siapa pulak ni? Yura pergi membuka pintu sementara kai hanya memerhati dari sofa.
Pintu di buka dan...
"Hai!"
"Annyeong!"
"Yura!!"
Yura terpempan. Apa yang difikirkan akan menjadi kenyataan.
"Yura, siapa tu?" Tanya kai yang menghampiri yura di muka pintu. Yura menandang kai dan menampal senyum plastik. "Kawan-kawan awak".Kai memandang ke muka pintu.
"Kai!!! Long time no see bro!"
YOU ARE READING
[C] Wahai Encik Sotong!
FanfictionDia kacak? Dia maskulin? Dia ada six pack? Kisah apa aku! Mengisahkan seorang wanita yang 'terpaksa' menjaga seorang idol pujaan rakan-rakannya. Memang pada mulanya dia rasa terharu dapat menjaga seorang idol pujaan dunia. Tapi perkara ini jadi te...