Bilik 301...
Bilik yang cantik...
Pemandangan yang indah...
Tapi dicemari dengan...
Encik sotong masak sambal terlebih garam.
Hmmmpss!
"Ergh! Sedapnya baring" kata kai yang sudah pun selamat landing atas katil. Yura yang sedang melihat pemandangan menggigit bibir. Macam mana nak tidur nanti? Adoyai!!
"Wei, bla sana. Aku yang tidur atas katil bukan kau. Kau tidur atas sofa sana" arah yura dengan baiknya sambil mengibas-ngibas katil.
"Agak-agak la beb. Pikir diri kau sorang je nak selesa. Aku ni?" Kai berjalan malas ke sofa yang disebut yura.
Yura terpempan. Suara tu...itu adalah kali pertama dia mendengar suara kai yang asli tanpa dikecilkan seperti perempuan.
"Boleh pun guna suara jantan kau. Selama ni kau guna suara kepit-kepit macam amy search tu pesal?" Perlinya.
"Saja...aku ni kembar amy search. Amy Google" jawabnya juga sinis.
Amy Google? Yura simpan senyum dengar seloroh kai. Google pun boleh kai...
"Aku nak mandi dulu" sebut kai lalu mengambil tuala dari beg nya. Yura hendak membantah sebab dia yang nak mandi dulu. Tapi suaranya tersekat di kerongkong.
Dia melihat kai yang sedang membuka rambut palsunya dan dicampak di sofa. Walaupun dengan make up dan dress yang tak bersesuaian dengan wajahnya yang kacak lagi tampan plus macho plus sado tu...mak aih! Aku puji dia ke? Tapi betul what?! 'She' still 'pretty'. No. I mean 'He' still 'handsome'.
"Apesal tengok aku macam tu? Jealeous yang aku ni lelaki tapi aku lebih cantik dari kau?" Kutuk kai sambil memandang yura dengan hujung mata.
Yura mencebik. Main kasar ni!
Tepi pantai...
"Jom main bola tampar!" Ajak yura. Bola di timbang-timbang ke udara. Semua yang berada di bangku berjalan ke arah gelanggang bola tampar yang tersedia di tepi pantai tersebut.
Yura yang memulakan balingan. Tapi dia tak sempat menampar bola tersebut masuk ke gelanggang lawan apabila ada sesuatu yang menarik perhatiannya.
"Erk!! Clara... you pun nak join jugak ke?" Tanya yura. Clara yang sudah bersedia di pihak lawan binggung. Tadi dia yang ajak main bola tampar. Sekarang ni dia boleh tanya aku pulak? Apa ke bengong perempuan ni?
"Apesal? Tak boleh ke I nak tumpang sekaki?" Tanya Clara dengan mulut muncungnya.
"Entah bos, apesal pulak cik Clara tak boleh join sekali?" Protes peminat Clara.
Yura menampal senyum plastik. Dia pergi ke arah pihak lawan lalu mengheret Clara ke tepi gelanggang. Clara melihatnya pelik.
"Kau sure ke nak main?" Tanya yura sekali lagi. Clara mengangguk malas. "Kau tak takut rambut palsu kau tertanggal?" Yura mengugut. Clara meraba-raba kepalanya. Ha'ah la. Macam mana kalau rambut palsu aku tertanggal? Lari tak cukup tanah la kalau brother2 yang minat aku tu nampak.
Yura tersenyum sinis bila nampak muka clara dah cuak. Berlagak macam perempuan sejati konon.
"Guys! I tarik diri" clara melambai kepada ahli kumpulannya. "Ala...kenapa?" Tanya yang lain.
Clara nampak terpinga-pinga. Tak tahu nak bagi jawapan apa. "Err...I takut sunburn lah"
"Ok lah kalau macam tu. Kalau cik yura sunburn takpe. Jangan my lovely clara yang sunburn" salah seorang menyahut. Yura memberi sedas jelingan. Nasib baiklah aku ni sporting.
YOU ARE READING
[C] Wahai Encik Sotong!
FanfictionDia kacak? Dia maskulin? Dia ada six pack? Kisah apa aku! Mengisahkan seorang wanita yang 'terpaksa' menjaga seorang idol pujaan rakan-rakannya. Memang pada mulanya dia rasa terharu dapat menjaga seorang idol pujaan dunia. Tapi perkara ini jadi te...