Bab 11

784 84 0
                                    

"Kai!! Cepatlah...kita dah lambat dah ni!" Yura menghentak kaki di depan tangga. Mamat ni bersiap mengalahkan aku. Dah dekat 15 minit aku tunggu.

"Done!!" Jeritnya sambil menuruni anak tangga. Mak aih! Tak boleh di describe awek depan aku ni.

"Taulah aku cantik. Tak payah dok tenung macam tu" yura menjulingkan mata ke atas. Mulalah perasan. Aku just berfikir di luar kotak kasut, macam mana kai yang lelaki ni boleh berubah persis seorang wanita. Dah lah cantik.

"Jom cepat" yura menarik tangan kai ke limousin yang sedang menunggu.

Dalam dewan...

Yura...

Aku rasa macam tak de guna je belajar menari dengan si sotong tu. Ramai lelaki menari dengan dia, bukan aku. Sia-sia je kena cium free dengan kai.

Oit! Cium-cium jangan sebut aaa...kitorang lepas kejadian tu, jadi awkward gila. Tapi nasib baiklah kami berdua ni muka tembok besar china. Masing-masing buat muka seposen. Muka kai je seposen. Muka aku duaposen. Up sikit.

"Miss? May I take you as a dance partner?" Sedap je aku tengah mengelamun, ada satu suara macho datang menerpa. Pergh! Muka dia kalah Kim Woobin.

Jadi aku pun dengan rela hatinya berdansa rentak jazz atas lantai.

"Mata kena tengok pasangan..." suara kai terngiang-ngiang dalam otak aku. Chett! Boleh pulak saat manis macam ni teringat dekat sotong tu.

Mata dia...brown hazel. Sungguh menawan. Hati ini dah tertawan.
"You have such a beautiful eyes, sir" spontan ayat itu keluar dari mulut yura yang tak bertapis. Mulut ni pun satu. Yang pi bagitahu kat mamat sado ni pasal apa.

"Jonghyun. Hong Jonghyun" balasnya bersama senyuman di bibir. Baru aku perasan yang aku panggil dia sir tadi.

"Yura" salam perkenalan disambut. "Of course i know you, pretty" pujinya lagi. Aku tersipu malu.

"The only daughter of this big company" sambungnya.

"So, what make you wanna dance with me? I'm not such beautiful like her" yura menunjuk ke arah kai a.k.a clara pada malam ini.

"Nope. I think you are the most stunning woman in this hall" jonghyun menyelitkan rambut aku ke belakang telinga.

"Yura!" Seseorang menarik tanganku. Aku melihat pemusnah suasana, kai. "Yes Clara? You need anything?" Soalku yang masih berbasa basi dengan si kai ni. Kalau ikutkan memang aku bagi tendangan percuma safiq rahim dah.

Mata ku jeling ke arah jonghyun. Dia masih senyum. Barangkali faham situasi sekarang ni. "PA kau panggil" kai memuncungkan mulut. Geli tengok si yura lembut semacam. Tipu je kata PA dia panggil. Aku tak suka tengok dia dengan lelaki sado ni berkepit. Menari mak ai punya rapat.

"Ok then, nice to meet you tonight Jonghyun" Yura mengundurkan diri sambil menggenggam lengan kai.

"Pemusnah alam betullah kau ni" nada suaranya masih di kawal agar tak didengari tetamu. "Apa yang aku buat?" Kai cuba melepaskan diri dari genggaman yura.

"Kau sengaja cakap PA aku nak jumpa sebab kau tak suka tengok aku dengan Jonghyun kan?" Sinis yura bertanya. Kai baru je bersedia nak melawan kata yang memang betul pun, tapi PA si Yura ni datang tiba-tiba.

Kai...

Fuhh...selamat. sekurang-kurangnya yura tak tahu yang aku sebenarnya jaelous. Eh, aku jaelous ke? Kau biar betul kai? Aku hilang akal ke suka kat mak cik singa tak cukup zat tu. Merepeklah!

Aku cuma risau. Si abang sado tu tengok yura macam nak telan. So,aku kena selamatkan yura sebelum apa-apa terjadi. Macam waktu yura nak jatuh tapi aku selamatkan dia tu... Stop it Kai!

Kau sekarang ni adalah perempuan. Girl. Woman. Yeoja. Apa lagi? So, kau kena react as a girl.

[C] Wahai Encik Sotong!Where stories live. Discover now