ZALI menjadi serba salah ,dikala dia 'gembira' dengan perubahan sikap dan layanan yang di beri oleh Pak Malik,mak Leha mau pun Sakeena ,dia juga risau sejauh mana dia mahu melayan mereka terutama Mak Leha dan Sakeena, pertama nya mereka masih punya suami dan masing masing juga punya masaalah dengan suami masing masing.Pertimbangan antara kewajaran dan perasaan perlu diseimbangkan dalam melayani mereka berdua .
Pak Malik pula makin menunjukan ke perihatinan terhadap Zali terutama bila Zali tiada di rumah kerana berkursus atau bercuti balik kampung.Dia akan sering bertanya kepada Mak Leha kemana Zali pergi dan bila dia akan balik yang membuat Mak Leha merasa rimas dan gelihati." dengan anak dan menantu sendiri pun dia tak pernah tanya macam tu,kalau ada anak perempuan mahu kamu jadi menantu dia " usik Mak Leha sebaik sahaja Zali tiba dari percutian di kampung .
" Tak kan Pak Malik ajer yang rindu kat saya,orang lain tak rindu ke" usik Zali." Entah lah ada lah kot,"balas Mak Leha sambil tersipu." Rindu tapi malu yer"usik Zali lagi." Biasalah tu kalau ada depan mata buat buat malu,kalau tiada terasa rindu pulak" balas Mak Leha." kalau rindu apa buktinya "soal Zali menduga." Ai rindu pun kena buktikan ke,nak buat macam mana tu "soal Mak Leha. "biasa lah paling tidak pun dapat peluk dan cium okey juga"jawab Zali dengan rasa berdebar. "Eh malam malam macam ni bahaya tu"balas Mak Leha." Bahaya apa nya"tanya Zali lagi." Takut terlajak atas katil"jawab Mak Leha sambil tersenyum.
Zali makin teruja.Sosok Mak Leha yang berdiri di depannya sedang menuang air minuman di tatap nya .Mak Leha yang memakai baju kelawar warna oren menjadi tumpuan Zali ."Kenapa pandang mak Leha macam tu?"Soal Mak Leha pulak." Saya yang rindu Mak Leha " jawab ZAli." Kalau rindu apa tanda nya"giliran Mak Leha memulangkan soalan kepada Zali. Zali segera bangkit dan terus memeluk MAk Leha dan berbisik " saya sayang mak Leha".Belum sempat Mak Leha menjawab Zali terus mencium dah dan mengucup bibir Mak Leha yang membuat nya terkedu.
" Apa buat macam ni,terperanjat Mak Leha" ujar Mak Leha sambil mencubit lengan Zali tanpa cuba meleraikan dirinya dari pelukan Zali membuat Zali makin berani untuk nya meramas buah dada dan punggung nya." Haa kantoi tak pakai coli dan spender"bisik Zali." Mana ada orang nak tidur pakai itu semua"jawab Mak Leha sambil melepaskan dirinya dari pelukkan Zali."Selalu nya nampak macam pakai "balas Zali pula."mana kamu nampak tenguk dari jauh " ujar Mak Leha sambil meninggalkan Zali menuju ke dapur.
Dengan perasaan bercampur gaur Zali melangkah menuju ke biliknya sambil berfikir apakah dia patut meneruskan 'cubaan 'ke atas Mak Leha memandangkan tiada kemarahan atau penolakan dari Mak Leha atas 'serangan' mengejut yang di buat nya tadi atau mencari dan mencuba peluang di waktu yang lain pula.Malam itu sukar bagi Zali untuk memejamkan mata memikirkan peluang makin hampir untuk dia mendapat manafaat nya.
Bagi Mak Leha pula debaran di dada nya masih membara kerana kejutan yang di buat oleh Zali.Dia tidak menyangka serangan mengejut di waktu sebegitu benar benar mencabar dirinya yang terkeliru antara nafsu dan malu.Dia tidak menduga Zali berani melafazkan kata rindu secara agak spontan sebagai menjawab soalan nya .Mak Leha mengakui itu lah kesilapan nya membuat soalan cepu emas kepada Zali.Namun jauh di sudut hati dia mengharap akan ada peluang lagi untuk nya bersama Zali.
Malam itu puas dia cuba mahu melelapkan mata namun pelukkan dan kucupan mengejut Zali masih dapat dirasakan cuma belum puas untuk di nikmati.Dia tidak marah,cuma terkejut kerana tiada 'hints' sebelumitu.Selama ini gurauan dan usik mengusik hanya dengan kata kata atau senyuman sahaja.Naluri kewanitaan nya mula bergelora walau di usia lewat remaja.Dia tidak mampu mengekang fitrah wanita yang masih memerlukan belaian seorang lelaki dari seorang suami yang masih ada tapi 'kurang 'berupaya. Apakah Zali sebagai ganti dan wajar untuk nya melayan dia bagai seorang suami juga?
Esok hari nya mereka berlagak seperti biasa bagaikan tiada apa apa yang berlaku pada malam tadi. Zali mencari jalan untuk 'membaiki 'kemesraan nya dengan Mak Leha.Peluang itu datang bila pada petang itu sebaik sahaja balik dari pejabat,dia melihat Pak Malek sedang membuat rondaan di sekeliling rumah dengan berkerusi roda ,lantas Zali pun menyapa dan menyertai nya membuatkan Mak Leha terpaksa meminggir, malahan dia pulak di suruh oleh Pak Malek untuk membuat air minuman kepada mereka.
YOU ARE READING
B 5 ** Tuan Rumah Garang yang Penyayang #
RomanceRazali (Zali) bernasib baik dapat menyewa bilik di sebuah rumah lama di pinggir pekan tempat kerja nya yang baru pada hari pertama melapur diri.Anak pemilik rumah bekerja di tempat yang sama dan menawarkan bilik untuk di sewa bagi membantu mereka me...