MAlam esoknya Pak Malik mengajak Zali menonton siaran langsung perlawanan akhir sepakbola liga Malaysia . Dia meminta Mak Leha mengingatkan Zali ketika dia sedang makan malam didapur dan mak Leha sedang melayan Pak Mail makan di bilik nya." Pak Angkat hang dah pesan jangan lupa teman kan dia tengok bola kejap lagi,boleh lah Mak Leha rehat awal malam n i" ujar Mak Leha sambil mengangkat bekas makanan Pak Malik."Mak Leha kena teman sekali lah,nanti dia cari Mak Leha lagi susah" balas Zali." Alah,anak angkat dia kan ada,layan ajelah"ujar Mak Leha."Ish mana sama layanan seorang isteri mithali" usik Zali lagi.
Tepat jam 8,30 malam Pak Malik telah duduk dihadapan TV berteman kan se koleh air kopi dan juga keropok yang di siapkan oleh Mak Leha sejak jam 8 malam ketika Zali sedang makan."rajin nya mak Leha awal awal dah siapkan kudapan kita orang "usik ZAli."Pak Angkat hang tu punya pasal lah Mak Leha kena kerja overtime tau " balas mak Leha sambil menjeling ke arah Zali. "terimakasih lah saya pun tumpang sekaki,nanti kita kira berapa nak bayar overtime Mak Leha ni"usik Zali lagi.
SAmbil menonton Pak Malik bercerita kisah dia bermain bola ketika muda dan juga pasukan dan pemain antarabangsa,sayang nya pasukan mereka berbeza. Sebaik sahaja waktu rehat Pak Malik masuk ke bilik untuk berehat katanya. Bila masa permainan di sambung ,dia tidak muncul dan Zali cuba memanggil nya di pintu bilik,tetapi Mak Leha yang muncul sambil tersenyum, "Pak angkat kamu tu dah KO" katanya. Dia kemudian menuruti Zali dan duduk di tempat Pak Malik tadi." Hah ini pemain gantian dah masuk "usik Mak Leha,
" Hang kena perhabis semua air dan keropok ni,penat mak Leha siapkan tau" ujar Mak Leha ." Alamak nak kena bayar Overtime dan kena denda pulak "balas Zali." Itu pak Angkat hang puny apasai,mak Leha dah 'perform' dia yang 'tak perform'hang lah kena ganti" ujar MakLeha sambil ketawa yang membuat Zali agak teruja dengan ayat terakhir yang di sebut oleh Mak Leha.'lain macam jer bunyi nya' bisik hati kecil Zali. 'ini sudah kira bagus ,ada peluang ni' .
Maka Zali pun terpaksa lah terkulat kulat menonton perlawanan itu sambil makan keropok " Sedap ke keropok tu?"soal Mak Leha sambil mengambil cawan Pak Malik untuk di cucinya." Sedap dan rangup macam orang yang menggoreng nya" balas Zali sambil ketawa." Patut lah nak habis satu telap tu"ujar mak Leha."Kesian hang kena tinggal sorang oleh Pak Angkat hang tu" usek Mak Leha dengan loghat Kedah yang diguna bila dia bergurau.
" Apa nak buat dengan Pak MAlik jadi anak angkat dengan Mak Leha jadi anak tiri" usik ZAli lagi."Amboi sedap nya mengata kita ,dengan pak Angkat hang dapat apa? Kalau Mak Tiri hang ni boleh juga dia bagi 'benda' ni sambil dia menggeselkanbuah dada nya di belakang kepala Zali sambil berjalan ke arah dapur.Tindakan Mak Leha yang mengejutkan Zali dan membuat dia teruja. " Cakap jer macam nak bagi,tapi nampak tak ikhlas" balas Zali sambil memandang ke arah mak Leha yang sedang berada di sinki dapur .
"Ish kalau hendak kena lah usaha ,bukan nya macam bayi nak kena suap" balas Mak Leha bagai mencabar Zali.
Zali pun bingkas bergerak kearah Mak Leha sambil memeluk nya dari belakang."hang nak apa ni Zali?"tanya mak Leha tanpa cuba menghalang tindakan Zali itu."Ndak 'benda' ni yang lah yang Mak Leha offer tadi"jawab Zali sambil dia terus meraba buah dada Mak Leha yang tidak di sarung disebalik baju kelawar nya. Dalam waktu yang sama Zali pun turut menggeselkan batang punai nya yang telah mengeras dicelah punggung Mak Leha.
Zali makin bernafsu lalu dia mencium tenguk mak Leha dan menghembus nafas ke telinga nya.Mak Leha yang telah habis mencuci di sinki itu terus mendiamkan diri bagai memberi kebenaran pada Zali untuk meneruskan tindakannya.Zali makin kuat meramas kedua buah dada dan kini dia memusingkan tubuh Mak Cik untuk terus di kucup nya.
"hang ni nak apa sebenar nya Zali?" soal Mak Leha." Saya nak mak Leha lah"balas Zali.'Iyalah untuk apa nak Mak Leha ni ?" tanya nya lagi. " Saya nak kongkek dengan Mak Leha lah" balas ZAli dengan spontan dan berdebar. " Ish hang ni ,cakap macam Apek,tak senonoh,Mak Tiri hang ni kan dah tua,sungguh ke hang nak ? "Soal Mak Leha. " yang tua tu nombor usia,orang nya masih mantop" balas Zali sambil dia mencium lagi Mak Leha di kedua pipi.
" Okey Mak Leha bagi malam ni,hang tunggu kat bilik nanti Mak Leha datang"ujar nya sambil meninggalkan Zali menuju ke bilik nya. Zali masih kurang pasti, takut pisang berbuah dua kali .dia kena game dengan Mak Leha,
YOU ARE READING
B 5 ** Tuan Rumah Garang yang Penyayang #
RomantizmRazali (Zali) bernasib baik dapat menyewa bilik di sebuah rumah lama di pinggir pekan tempat kerja nya yang baru pada hari pertama melapur diri.Anak pemilik rumah bekerja di tempat yang sama dan menawarkan bilik untuk di sewa bagi membantu mereka me...