[Als jij er niet was, was ik er ook niet!]
We lopen de mediamarkt binnen en we horen alweer allemaal gegil. Ik voel m'n telefoon in m'n broekzak trillen.
Onbekend: ga nu weg bij de mediamarkt! Ik maak geen grap! Ga daar nu weg!
En dat moet ik geloven? Tss. Ik loop naar Rein toe en laat hem voor de zekerheid het bericht zien.
'Dat is gewoon fake, anders had hij dat eerste ook niet gestuurd!' Zei hij tot dit gebeurde...
Ik kreeg dus dat bericht en liet het bericht zien, na een half uur kregen we allemaal veel minder lucht ik kreeg bijna geen lucht meer en ik viel op de grond. Ik zag zwart voor mijn ogen. Had die onbekende persoon dan toch gelijk?
Ik krijg nu echt bijna geen lucht meer. Ik hoor gekuch achter mij. Ik word opgetild wat gebeurd er allemaal? Ik probeer mijn ogen te openen, maar ze zijn nog steeds gesloten. Ik ruik een brandlucht. Ik voel druppels op mij vallen en ruik de lucht van regen. Weer probeer ik mijn ogen te openen, het lukt maar met moeite. Als ik uiteindelijk mijn ogen goed open krijg zie ik Joris. Ik sta zo snel mogelijk op.
'Waar is Rein?!' Vraag ik boos.
'Oh doe maar rustig, hij is nog binnen!' Zegt Joris met een grijns.
Ik kijk naar de mediamarkt die half in de vlammen staat. Ik wil ernaartoe rennen maar Joris pakt mijn arm.
'Wat moet je nog?!' Vraag ik bot.
'Jou!' Zegt Joris.
'Dan heb je pech want je krijgt me niet!'
Ik ruk mijn arm los sprint de trap op en ik zie Rein en Nils op de grond liggen Owen en Daan proberen hun mee te slepen maar hun krijgen ook steeds slechter adem.
Ik doe mijn shirt voor mijn neus en til Rein op. Ik leg hem buiten op de stoel en ren weer naar binnen om Nils te helpen. We rennen met z'n 3en naar buiten en ik zie dat Nils al bijgekomen is, maar Rein niet. Ik zie Joris nog steeds staan ik loop naar hem toe en geef hem een harde mep in z'n gezicht. Hij is op de grond gevallen. Ik ren weer terug naar Rein en nog steeds zijn z'n ogen gesloten.
'Rein alsjeblieft!' Zeg ik met betraande ogen.
'Dit komt allemaal door mij!' Zeg ik.
Nils, Owen en Daan kijken mij vragend aan, ik negeer ze en ren weg al ken ik de weg helemaal niet. Ik kom aan bij een meertje en zonder na te denken loop ik erin. Hij is ijskoud en ik loop door. Opeens word ik naar achteren getrokken. Ik draai me om en ik kijk recht in de mooie ogen van Rein. Hij trekt mij mee naar boven. Als ik Reins betraande gezicht zie laat ik me op de grond vallen.
'Waarom deed je dat? Was dat een poging tot...'
'Ik verdien het leven niet, als ik niet in jou leven was gestapt was jij ook niet bijna dood!' Zeg ik bot.
'Hanna ben je onzeker?' Vraagt Rein.
Ik knik zachtjes.
Rein pakt mijn handen en trekt mij omhoog. Hij slaat zijn armen om mij heen en ik doe hetzelfde bij hem.
'Bedankt!' Zegt Rein.
'Voor wat?' Vraag ik.
'Als jij er niet was, was ik er ook niet!' Zegt Rein.
'Maar ik... Jij..-' stotter ik. Maar Rein onderbreekt de zin en geeft mij een zoen. Ik hoor voetstappen van achteren maar ik negeer ze.
'Dus wij zijn er niet en jullie gaan elkaar aflebberen?' Hoor ik uit de stem van Owen klinken. Rein trekt terug en ik kijk hem nog even aan en daarna kijk ik Owen aan.
'Eigenlijk wel!' Zegt Rein droog.
'Maar ik wil nog steeds een lolly!'
'Dan koop je er één!' Zeg ik.
Rein staat op en trekt mij omhoog. Als we weer terug lopen zie ik Joris staan, hij loopt naar mij toe. Rein ziet het en geeft mij een zoen.
Joris loopt naar ons toe en zegt dan 'ze kan niet zoenen he?'
Joris duwt mij op de grond ik knal vol met mijn hoofd op de grond.
Ik hoor en zie niets meer. Is dit dan het einde?
JE LEEST
Stalked..
RomanceIk ben Hanna en ik heb een vriendje genaamd Joris. Of beter gezegt had. Ik haat hem, hij zei dat als ik het uit zou maken dat hij mij niet met rust zou laten. Maar waarom? Hij vindt toch dat ik niets kan.. Die dag dat ik het uit gemaakt had , hoorde...