11

389 15 1
                                    

[Ik glimlach ondanks dat ik mij zwaar klote voel.]

Ik begin een rondje te lopen en als ik zie dat er niemand is zet een liedje op en begin te zingen. {media}

Dit is gewoon precies hoe ik mij voel. Ik kijk om mij heen en er staan veel mensen staan. Sommige staren mij aan andere klappen heftig. Ik kijk wat om mij heen zoekend naat het gezicht van Rein maar die kan ik niet zien. Hij geeft toch niet om mij. Ik moet hem vergeten!

Opeens komt er een meisje naar voren lopen. Ze komt mij zwaar bekend voor, wacht nee toch!

'Hey ik ben Kaylee, zo te horen ken je mij wel!' Lacht ze.

Ik knik heftig. 'OMG, ik ben Hanna, je kan echt super goed zingen!' Floep ik eruit.

Ze grinnikt een beetje.

'Waarom zong je mijn lied?' Vraagt ze geïnteresseerd.

'Een vriend van mij, ik dacht dat hij verliefd op mij was maar hij zoende met een ander en dat deed mij pijn...'

'Ah sorry,' zegt ze vol medelijden 'ik weet wat jou blij kan maken! Een duet, jij kan namelijk echt super goed zingen!'

Ik glimlach ondanks dat ik mij zwaar klote voel.

'Welk lied?' Vraag ik.

'Samen alleen?' Stelt ze voor.

Ik knik en we zitten nog even met de tekst. Kaylee pakt haar gitaar en we beginnen te zingen.

Iedereen om ons heel begint te klappen midden in het lied als Kaylee zingt begin ik te flippen.

'Robin Martens!' Fluister ik tegen Kaylee als ik haar aanstoot. Bij het refrein zitten we allebei een beetje te flippen. Maar na een paar seconde is het ook weer over. Als het lied is afgelopen Flip ik helemaal als Robin Martens naar ons toe komt. En ik zie dat Kaylee niet veel anders doet.

'Hallo, ik ben Robin!' Zegt ze.

'Ooh, dat weet ik!' Zeg ik opgewekt.

Kaylee en Robin begin allebei een beetje lachen.

'Willen jullie meekomen?' Vraagt Robin.

Kaylee en ik kijken elkaar ongelovig aan. We knikken hevig, ik pak m'n telefoon en zie dat ik heel veel appjes van Rein heb. Waaronder deze:

Hanna waar ben je?
Je bent al een uur weg! Zeg alsjeblieft waar je bent.
Wat is er?

Wat er is? Jij zoent met een wijf! Dat is wat er is, ik dacht dat je van mij hield! Stuurde ik terug. Er rolt een traan over mijn wang.

'Gaat het wel?' Vraagt Robin.

Ik schud mijn hoofd.

'Wat is er?'

'Liefdesverdriet met Rein..'

'Rein van MainStreet?'

Ik knik ze gaat er niet verder op in en na een tijdje lopen komen we in een studio aan. Kaylee en ik kijken mekaar ongelovig aan.

'Willen jullie zingen?' Vraagt Robin.

Ik glimlach en knik.

-----------------

Ik lig op bed even realiseer ik mij dat ik samen heb gewerkt met Robin Martens en Kaylee van Schuilenburg.

Ik laat me op mijn bed vallen, de plek waar ik mij vertrouwd maar toch niet vertrouwd voel. Ik denk nog even over alles na en ook nog even aan Rein, het beeld dat hij een ander zoent krijg ik er nooit meer uit. Ik denk aan leuke dingen... Als ik uiteindelijk denk aan iets leuks val ik in slaap.

Stalked..Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu