{Nils}
'Rosa verdiend dit niet!' Zeg ik.'Ja, maar waar zou ze kunnen zijn?'
'Geen idee, maar we moeten nu wel echt Rein en Hanna bellen!' Zeg ik.
Julia knikt. Ik bel Rein en hij kom er aan in 5 minuten. Ik zie Rein aanrennen met Hanna op zijn rug.
Lekker dan moet ik ook nog tegen dat verliefde koppel aankijken!
'Weet je wie dat onbekende nummer is?' Vraag ik aan Hanna.
'Volgens mij Joris.' Zegt Hanna.
'Ja en waar kan Joris zijn?'
'In zijn kelder!' Zegt Hanna.
Ik schiet in de lach 'zijn kelder?'
'Ja, daar moest altijd alles gebeuren...' Stamelt ze.
'Oh sorry,' zeg ik. 'Dat wist ik niet'
'We moeten naar zijn huis!' Zegt Rein.
'Maar we hebben ook nog een plan nodig, want anders blijft hij ons maar stalken, we moeten iemand op wacht hebben die de politie belt met een speciaal codewoord ofzo!' Zeg ik.
'Maar wat voor een codewoord?' Vraagt Hanna.
'Geen idee, maar het moet kort zijn en iets dat makkelijk over de tijd rolt!' Zegt Julia.
'Doe dan gewoon MS' zegt Hanna.
Iedereen stemt in en we lopen richting Joris' huis.
'Oke wij staan hier achter de struiken, wij komen zo oke, zeg dat je verder wilt met hem en als hij aan je zit ofzo geef een gil wij bellen meteen de politie!' Zegt Rein.
Rein drukt nog een snelle kus op haar lippen en wij lopen achter de struiken. Hanna drukt op de bel en Joris doet open.
'Dus je hebt je bedacht?' Grijnst Joris.
'Ja,' komt er met moeite uit.
{Hanna}
Joris trekt mij mee naar binnen en vergeet de deur dicht te doen. De sukkel. Hij knijpt steeds harder in mijn arm. We lopen de trap af naar de kelder. Ik zie Rosa zitten, tranen rollen over haar wangen. Haar wangen zijn blauw en haar armen rood van het bloed.Ze kijkt me vragend aan. Ik geef een knikje dat alles goed komt. Joris zet mij op een stoel en maakt mij vast. Ik verzet me niet. Joris loopt even naar boven.
'Nils en Rein zijn boven als er iets heel ergs gebeurd moeten wij gillen en bellen ze de politie' fluister ik super zacht naar Rosa. Het enige dat ze doet is knikken en dan Joris weer.
'Joris laat haar gaan! Je hebt mij nu!'
'Nee, nu heb ik lekker twee wijven om uit te proberen!'
'Laat dat uit je hoofd!' Zeg ik kil.
Joris haalt een pistool uit zijn broekzak en laadt hem.
'Je hoeft maar één ding verkeerd te doen!' Zegt hij grijnzend.
JE LEEST
Stalked..
RomanceIk ben Hanna en ik heb een vriendje genaamd Joris. Of beter gezegt had. Ik haat hem, hij zei dat als ik het uit zou maken dat hij mij niet met rust zou laten. Maar waarom? Hij vindt toch dat ik niets kan.. Die dag dat ik het uit gemaakt had , hoorde...