Denizde ki orman

11 1 0
                                    

Açelya'nın evinin duvarlarında sarmaşıklar doluydu. Duvarları çok güzel bir şekilde sarıp çiçek açmış örtü gibi sarmaşıklar. Evin kapısının yanında ise zambaklar vardı. Yeşil ve renkli bir bahçeye sahipti. Bahçenin köşesinde ise küçük bir atölye vardı. 

''Sen içeri girebilirsin'' dedi.

İçeride hiç sayamayacağım kadar küçük oymalar ve parlak birçok taş vardı.Bunlar duvarda ki sıra sıra rafların içinde duruyordu. Her yer buram buram ahşap ve kiraz çiçeği kokuyordu. Sandalyeler çok güzel şekilde işlenmiş cevizden yapılmışlardı. Açelya'nın oymaları gördüğüm çoğu oymadan daha şık ve daha detaylıydı. 

''Sen oymalara biraz daha bak. Ben çay yapacağım, kiraz çayı.''

''Kiraz mı?''

''Evet. Her baharda kiraz saplarını ve kendisini kurutur sonra kış ve bahar sonlarına kadar içerim. Oymaları da sadece kış ve bahar aylarında yaparım.''

'Yazın satıyor musun?''

''Oymalarımı pek satmam aslında. Bazen hediye olarak veririm'' dedi ve az duraksadı. Raflara baktı ''bir oyma seç hadi'' dedi.

Oymalar birbirinden güzeldi; bir ağaç oyması öyle güzel ve detaylı işlenmişti ki mükemmeldi. Kuşlar, meyveler ve bir de deniz içinde bir orman olan oyma. Deniz içinde orman olan küçük oymayı seçtim. Dalgaları o kadar güzel işlenmişti ki sanki hava rüzgarlıydı ve dalgalar bu yüzden büyükmüş gibiydi. Orman seyrek ağaçlarla doluydu. 

''Daha güzelleri vardı aslında.''

''Bu da çok güzel'' dedim. 

''Kendi seçimin onu boyamamı ister misin? Renkleri sen seçebilirsin.''

Mavi ve yeşil tonlarının olduğu iki kart çıkarıp bana gösterdi. Birçok ton vardı. Seçtikten sonra masaya boyaları getirip elimde ki oymayı aldı. 

''Bondi mavisi ve kuşkonmaz yeşilini seçmişsin. Bitirince muhtemelen çok hoş olacak'' deyip gülümsedi.

Boyalarla boyamaya başlamadan önce az duraksadı ve ''Sevdin mi oymaları?'' diye sordu.

''Burada ki gördüğüm oymalar küçük olmalarına rağmen çok detaylılar. Açıkçası bunları satmayı çok isterdim.''

''Satarsan onlara iyi bakmayacaklar, yıpranacaklar. Ne gerek var satılmaya? Ben onları raflarımda seviyorum. Şimdi ben bu oymayı boyarken sen de bana bir masal anlatsan olur mu?''

''Olur Açelya var aklımda bir tane.''




Kalıcı BaharHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin