12.

4.2K 174 26
                                    

Shit.. wat nu? Mijn hoofd voelt zwaar aan. Maar ik open zijn appje wel morgen. Ik doe snel mijn pyama aan en val gelijk in slaap.

De volgende ochtend
Ik word wakker en het eerste wat ik doe is mijn iPhone zoeken. Hebbes, hij lag onder mijn bed.
Ik ontgrendel mijn iPhone, bismillah.

Youssef: 'Ontsnappen is geen optie lieve schat, vroeg of laat heb ik je weer te pakken.'

Ik krijg rillingen over mijn rug door dit bericht, wat een engerd. Met een diepe zucht verwijder ik het gesprek. Hoe kan degene waar je zoveel van houdt, je ook zoveel pijn doen? SubhannAllah.

Vandaag is het zondag dus ga ik thuis opruimen en dingen doen voor school. Ik doe mijn marokkaanse jurk aan en mijn haren in een knot, alsof ik iemand belangrijks ga zien vandaag.
Ik loop de trap af en merk dat niemand thuis is. Iedereen is alweer weg. Ik wist nog dat ik vorige keer Youssef vroeg om te komen toen ik alleen thuis was. Grootste fout ever. Nooit meer doen dus. Ik loop de keuken in, net als ik de koelkast wil open doen trilt mijn iPhone in mijn beha. Ik kijk op het scherm en zie Hamza staan. Ik begin al gelijk een verliefd gevoel te krijgen, snel neem ik op.

'Salaam Laila hoe is het met je?'

'Wa ailkoum salaam, hamdoulillah en met jou?'

'Als het goed gaat met jou, gaat het automatisch ook goed met mij.'

Ik ben sprakeloos dus het blijft stil aan de lijn.

'Zei ik iets verkeerds?'

'Nee, nee. Het is gewoon moeilijk om dit te verwerken.'

Als ik weer aan alles denk krijg ik steken in mijn hart.

'Lieve schat, relaties zijn niet voor niets haram voor het huwelijk.' zegt hij met op verdrietige toon.

'Oh maar iedereen is er toch mee bezig, dus ik weet het echt niet meer.'

'Dat noemen we Haram liefde.' zegt hij en hij hangt op.

Is hij boos ofzo? Achja, boeien. Laatste tijd boeit het me echt niks meer wat andere zeggen/vinden en voelen. Uiteindelijk sta je er alleen voor. Alleen geboren alleen dood.

Ik pak een zak m&m's en een blikje Redbull en ga languit op de bank liggen. Ik app Karima of ze kon komen, maar blijkbaar heeft ze al plannen om naar een lezing te gaan in de moskee. Ik ben zo trots op haar. En eigenlijk hoor ik ook meer te praktiseren in ons geloof, de islam. Ik ben alleen bezig met mijn uiterlijk, jongens en die dingen. Zoals mijn moeder al zei: Iedereen zijn tijd komt. Je moet pas voor iets gaan als je zeker weet dat je het ook wilt. Ik zet MTV op en na 5 minuten gaat mijn iPhone weer af.
Zucht, wie moet mij nu weer persee bellen?

Het is Hamza.

'Ja?'

'Ik kom je ophalen over een halfuur. Be ready.' is het enige wat hij zegt en hij hangt op.

Ik twijfel geen moment en ren naar boven.
Ik neem de snelste douche, met een record van 7 minuten. Die ik nog nooit eerder heb gehaald. Snel droog ik mezelf af. Olie in mijn krullen en een beetje mousse. Make up sla ik vandaag over.
Nu het lastigste; de outfit uitkiezen.

Ik pak een donkerblauwe skinnyjean en daar op doe ik een zwart bloesje aan met goude knoopjes. Nu nog mijn leren jasje en mijn korte donkerbruine Uggs. Als laatste nog een Louis Vuitton sjaaltje die matcht bij mijn uggs. Zo, i'm ready.

Ik app Karima nog snel met dat ze tegen mijn ouders moet zeggen dat ik aan het zoeken ben naar een baantje in de stad, omdat het gister te druk was (zogenaamd).

Het voelt zo slecht om te liegen maargoed wat moet dat moet. Ik kijk op mijn iPhone en het is precies 2 uur. De deurbel gaat en ik doe open en zie de schattigste jongen voor me staan.

'Are you ready?' vraagt Hamza met een gek engels accent.

'Yes, hahaha, leggo.' zeg ik en ik sluit de deur achter ons. Hij houd de autodeur voor me open, een echte heer.

'Waar gaan we heen Hamza?' vraag ik als we al 5minuten onderweg zijn. Ik merk aan hem dat hij gespannen is. Wat zou er toch zijn?

'Dat zie je zometeen wel.' zegt hij mysterieus.

Ik doe mijn oortjes is en speel Stylez - Nooit meer af.

Nooit meer dat ik dezelfde fout maak, dus ik zal niet meer met jou gaan..

Zijn teksten raken mij altijd zo goed.
Ik val bijna in slaap tegen het raam todat Hamza me in m'n gezicht slaat.

'Yallah opstaan a zeekoe!' en we barsten het uit van het lachen.

Ik kom overeind en zie de bioscoop tegenover ons. Wauw we gaan dus een film kijken. Ik pak de hand van Hamza vast en zo lopen we naar binnen. Als ik opzij kijk, zie ik dat hij rood wordt. Wat een cutie. We lopen gelijk de zaal binnen want hij had blijkbaar gereserveerd.

We zitten naast elkaar en het enige wat ons scheidt is de armleuning. Hamza slaat zijn arm over mij heen en de lampen gingen langzaam uit. Ik draai met mijn hoofd en kijk naar zijn lieve gezicht.

'Je bent zelfs mooi in het donker.' fluister ik.

'Jij nog mooier.' zegt hij.

'Niet liegen joh!' zeg ik en ik maak me
los uit zijn armen, zodat ik weer apart zit.

'Billah ik tem jou straks he. Niet roffa doen.'

Ik lach hem uit en pak zijn gezicht vast.
'Vergeef me ja?'

Hij fronst met zijn wenkbrauw.
'En als ik dat niet wil?' zegt ie. Ik merk dat hij een spelletje aan het spelen is met mij.

Ik kijk naar zijn onderlip. Ik zie dat hij er in bijt. Zo sexy. Ik kan het niet laten dus ik buig naar hem toe en begin hem te zoenen.
Onze lippen blijven aan elkaar vastkleven en zijn handen gaan over mijn rug.
Ik voel me zo verliefd.

Hamza stopt en ik blijf hem aankijken.

'Waarom deed je dat sukkel?' vraagt hij terwijl hij zijn blik op de film blijft richten.

'Ik heb geen idee.' zeg ik. Ik heb ook echt geen idee. Hij is zo lief en wauw gewoon. Alles in 1. Waarom kende ik hem niet voordat ik Youssef kende?

Hij pakt mijn hand vast en drukt er een kus op.

Ik kijk naar hem en onze blikken kruizen waardoor we allebei glimlachen.

Is dit ook haram liefde?

- Lieve lezers, bedankt voor de stemmen en comments! Als je tips hebt, laat me weten. Hoe bevalt de ramadan bij jullie? We hebben al bijna 1 week gevast strijders 🙌🏽

XOXO

Haram liefdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu