"Are you okay, Ella?" Did you get hurt?" Kayden bertanya dengan sungguh prihatin. "Don't worry. I'm okay." jawab Ella sambil memandang di sekelilingnya. Dia cuba mencari kereta Hariz. "What's the matter?" tanya Kayden kehairanan. "Ouh sorry. Actually, saya sedang menunggu bodyguard saya. Dia tak sampai lagi." Kayden menggaru kepalanya. "you have bodyguard? Why I tak tahu pasal ni?" tanya Kayden. "Sorry Kay. I'm very sorry." Ella sangat rasa bersalah kepada Kayden kerana tidak memberitahu hal ini kepadanya. "It's okay. I tak marah pun tapi nampak macam your bodyguard lambat harini. Would you want me to send you?" tanya Kayden. "Tak apa la kot. I kena tunggu dia juga."
Tidak sampai beberapa minit, Hariz muncul sambil tercungap-cungap. "Sorry saya lambat sebab tadi ada masalah sikit. Jalan raya sesak. Sorry ye, Ella?" Ella hampir sahaja nak tergelak tetapi dia menahannya. "Tak apa, memang saya LAMA dah tunggu." sengaja Ella ingin menekankan perkataan 'LAMA' itu. "Ala sorry la. Saya promise nanti next time saya tak lambat dah, ok?" Ella mengangguk. "This is your bodyguard?" setelah berdiam diri, gilirannya pula bertanya. "Oh ya, lupa nak kenalkan. Ini la bodyguard saya, Hariz. And Hariz, ini kawan saya dari sekolah menengah lagi. Dia from Italy." Kayden berjabat tangan dengan Hariz. "Pandai berbahasa Melayu ke?" soalan yang ditanya oleh Hariz itu cukup membuatkan Ella malu dengan Kayden.
"Pandai. Aku belajar banyak bahasa." Kayden menggenggam tangan Hariz. Hariz tidak mengalah. Dia pun menggenggam sekuat hatinya. "Ehem-ehem. lama lagi ke nak berjabat tangan tu?" Hariz melepaskan tangannya.
♡!
"Ella." Panggil Hariz. Ketika ini, mereka berada di dalam kereta. "Ya?" Ella memandang Hariz di sebelah. "Tadi Kayden ada bagitau saya. Katanya ada dua orang lelaki yang awak tak kenal. Dia kata lagi yang mereka cuba untuk membunuh awak. It's that true?" tanya Hariz yang tenang memandu itu. "Kalau betul, macam mana?" Orang tanya dia, dia tanya orang semula. "Jawab betul ke tidak. Saya nak dengar jawapan, bukan soalan." sungguh serious kali ni Hariz bercakap dengannya. Bodyguard mana yang tak risau tentang keselamatan tuannya. "Iya la. Memang betul pun." jawab Ella acuh tak acuh.
Hariz memberhentikan keretanya di tepi jalan. 'Asal dia berhenti? Minyak habis ke? Ke dia ada nak beli sesuatu? Tapi mana ada kedai di tepi jalan sekarang ni.' Ella melihat Hariz membuka tali pinggang keretanya itu. Itu membuatkan Ella makin cuak. Hariz mendekatkan jarak mereka. "If anything happens to you again, tell me , Ma chérie." bisikan di telinga membuatkan Ella terkedu. Kali pertama dia mendengar seseorang berkata dalam bahasa Perancis. Walaupun dia tidak tahu maksudnya. Hariz kembali ke tempat duduknya dan memakai semula tali pinggang kereta.
♡!
"Assalamualaikum." Ella dan Hariz masuk ke dalam rumah. "Lambat balik? Hariz, Ella ada suruh kamu belikan apa-apa ke?" tanya Puan tiara curiga. "Tak ada , Puan. Waktu nak ambil Ella tdi, jalan raya sesak dan ada terserempak dengan kawan dia tadi." Ella sudah semakin tidak keruan apabila mendengar Hariz berkata 'terserempak dengan kawan'. Sudah la mamanya tidak mengenali siapakah Kayden. 'Tolong la jangan tanya siapa nama dia.'
"Siapa nama dia? Sebab setahu saya, Daerina sahaja kawan yang Ella ada." Ella sudah cuak apabila melihat wajah ceria mamanya berubah. "Kayden. Kenapa Puan?" Kali ni Ella rasa mahu lari dari rumah kerana takut dimarahi oleh mamanya. Itu la akibat tidak memberitahu kepada Puan Tiara. Puan Tiara seorang yang pantang apabila anaknya menyembunyikan sesuatu darinya. "Tak ada apa. Kamu rehat la dulu, Hariz. Ella pun boleh la pergi mandi. Kesian mama tengok anak kesayangan mama ni penat." Puan Tiara menjegilkan matanya ke arah Ella.
Ella sudah telan air liur. ' Alamak! Macam mana nak buat ni?!'
♡!
Selesai sahaja membersihkan dirinya, Ella duduk di atas katilnya dan mula baring. Dia 'cuti' hari ini jadi dia tidak boleh melaksanakan ibadat. "Sedapnya baring... Kalau setiap hari macam ni kan best." Belum sempat Ella hendak menutup matanya, pintu biliknya diketuk. Dia mengeluh lalu membuka pintu biliknya. Terkejut Ella apabila menyedari Puan Tiara berada di depannya.
LYA🫶🏻
Don't forget to vote <3
siapa tahu bahasa Perancis?
YOU ARE READING
{OG} Hariz's ~ Darling ~
General Fiction| HARIZ IDRIS X ELLA DARYN | Kehadiran Hariz di dalam hidup Ella menyebabkan kehidupannya telah berubah. Dia tidak lagi dibenarkan untuk keluar tanpa pengawasan Hariz. Hal ini menyebabkan dia berasa rimas dan menyampah. Tetapi lama-kelamaan Hariz m...