Ma chérie 22

11 2 0
                                    

          "Next time la kita borak. I ada urusan dengan dia. Lagipun, dia lelaki. So, tak ada apa yang you perlu risaukan." air muka Aiyana berubah. 

          "Ala sekali je.. Please..." seorang Aiyana tak akan putus asa. Dia akan buat Hariz cair dengannya kali ni. Tapi godaannya gagal. Hariz tetap dengan pendiriannya. Dia nak Aiyana balik juga. Takkan la dia nak perkenalkan Ella kat Aiyana. Kang nanti ada juga yang tumbang.

           "Tak apa la kalau macam tu. I akan balik tapi next time, I nak jumpa you juga. Boleh?" Hariz mengangguk walaupun tak pasti. "Tu girlfriend dia ke? Geli pula aku tengok. Menggedik sana, menggedik sini. Haihh.." Ella menggelengkan kepalanya sebelum keluar daripada kereta.

            Dia terus menuju ke arah restoran Hariz katakan. 

          "Apa yang penting sangat nak jumpa saya ni?" tanya Ella dan duduk di depan Hariz. Mukanya serius. Tiada tanda -tanda nak berbaik dengan Hariz.

          "I have to tell you something. I hope awak tak terkejut la." debaran di hati Ella makin kuat bunyinya. "Apa dia? Bagitau jela." walaupun hati sedang berdebar, perasaan ingin tahunya itu tinggi.

          "I love you, Ella. Since the first time we met at your parent's house." Ella terkejut dan debaran di hatinya berbunyi dengan sangat kuat.

           "Are you serius, Hariz? How about your girlfriend? Awak tak fikir perasaan dia dulu ke? Jangan ingat saya terima cinta awak." Ella tetap serius walaupun masih dalam keadaan terkejut. 

          "I know you don't accept my love but one day, you will love me just like I love you now. Trust me, Ella. Nothing can be impossible. Saya akan jelaskan kat dia nanti so don't worry." Ella membuat muka menyampah. Geram dia apabila Hariz kata macam tu.

          "Awak ingat dah jelaskan kat dia tu dapat bahagiakan hati dia ke? Rasa sakit adalah. Please la. I don't want to be a hijacker. Lagi satu, I never loved you." Ella mula bangun. Dia rasa penat lalu dia mengatur langkah menuju ke keretanya. 

          Hariz bangun dan berdiri di depan Ella untuk menghalang laluannya. "Apa lagi? Saya penat la. I want to go home." Ella mengerutkan dahinya.

         " Are you sure with your answer? Kalau awak nak, saya bagi awak masa untuk fikir pasal yang saya cakap tadi." Ella tidak mempedulikan soalan itu. dia terus pergi tetapi dihalang oleh Hariz lagi.

         "Apa lagi ni?! Awak tak dengar ke saya penat? Please la.." Hariz bergerak ke hadapan dan betul-betul berdiri di depan Ella. Hariz meletakkan tangannya di dinding belakang Ella. Dia tersekat.

         "Apa yang awak nak buat?" Hariz berbisik ke telinga Ella. "Saya pernah kata kan? You will be mine and I will be yours, ma cherie. So, please fikir masak-masak." Tiba-tiba Ella menjadi seram sejuk apabila mendengar suara Hariz berubah.

          "Ok." Hariz pun menjatuhkan tangannya. "Good girl." Ella yang mendengarnya tiba-tiba terus berlari meninggalkan restoran itu. Malu punya pasal.

          "Ohh.. kawan ya? Nampaknya you tipu I, Hariz. It doesn't look like your friend either. Haihh.." Aiyana pun start kereta dan berlalu pergi. 

                                                                                      ♡!

          "Assalamualaikum." Ella memasuki rumah dengan malas. "Waalaikumussalam. Tak balik dengan Hariz ke?" Puan Tiara kembali ke ruang tamu selepas mengemas dapur. 

          "Tak. Ella naik atas dulu. Tiba-tiba rasa penat." Ella berlalu untuk menaiki tangga. 

          Sebaik sahaja menutup pintu biliknya, dia terus merebahkan diri di atas katil. "Betul ke dia cinta aku? Ke itu cuma gurauan dia je?" Ella bermonolog sendiri. 

          "Ish! Kenapa aku nak fikir pasal ni pula? Bukannya aku suka dia pun." Ella mula bangun dan membuka tudungnya. Dia nak membersihkan diri secepat mungkin. 

                                                                                    ♡!

LYA🫶🏻

Don't forget to vote <3

Hariz dah confess laa (Goodluck Hariz - by author ><)



{OG} Hariz's ~ Darling ~Where stories live. Discover now