"Kau buat apa kat Ella?" tanya Hariz dengan tenang. Dia cuba bersabar supaya tangannya tidak mendarat di muka Kayden. "Aku tak buat apa-apa kat dia. Percaya aku, Hariz. Takkan aku sanggup buat semua ni kat dia." sewaktu mereka berborak, haba yang keluar dari tali yang diikat pada Ella telah berhenti.
Kayden kemudiannya membuka tali itu supaya Ella boleh menggerakkan tangan dan kakinya semula. "Aku tanya kau sekali lagi. Betul ni semua bukan kerja kau?" tanya Hariz sambil menggenggam tangannya. Itu bermaksud dia sedang menahan amarahnya daripada meletus. "Listen. Bukan aku yang buat semua ni. Tolong la percaya." Kayden sepertinya tidak menjawab pertanyaan Hariz.
"If bukan kau punya kerja, siapa yang buat kerja semua ni?" Kayden tidak menjawab soalan tersebut sebaliknya dia hanya diam. "Kenapa kau diam? Kau takut dengan boss kau ke? Ke kau yang buat semua ni?" soalan yang Hariz tanya berulang-ulang ini membuatkan Kayden rimas. "Berapa kali aku nak bagitau kau? Bukan aku yang buat. Kau tak faham eh? And why kau beria sangat nak tahu? Kau bodyguard dia je. Not her boyfriend."
"I am her bodyguard so I should protect her whatever happen. Tu sebabnya aku tanya kau." sewaktu mereka sedang leka berborak, Ella mula bangun dari baringannya. "Aduh..." apabila Hariz terdengar suara Ella, dia terus pergi ke arah Ella. "Awak okay? Jom balik. Nanti Puan dan Tuan risau." tanya Hraiz dengan lembut. "Saya nak balik..." Ella mula menangis. Kesakitan yang dia rasai sebentar tadi bukan la kesakitan yang biasa.
"Sebelum kita balik rumah, kita pergi klinik dulu boleh? Ada kesan luka kat tangan dan kaki awak." Ella menggelengkan kepala. "Tak nak. Saya nak balik rumah terus." di fikirannya, hanya terdapat wajah mama dan papanya. Dia risau kepada mereka. "Tak boleh la macam ni. Luka awak ni tak boleh terdedah macam ni nanti kuman."
"Yela..." mereka berdua berjalan dan keluar dari bilik itu. Tinggal la Kayden di dalam bilik itu yang masih tegak berdiri. Sebelum mereka berjalan keluar, Hariz berhenti seketika, "Kalau betul la kau yang buat semua ni, aku tak akan lepaskan kau macam tu je. You don't know the real me, Kayden. Just wait and see." bisik Hariz di telinga Kayden.
Setelah mereka berdua hilang dari penglihatan Kayden, lelaki yang bernama Nick, iaitu lelaki yang menyeksa Ella masuk ke dalam bilik itu. "What a nice people!!" Nick menepuk tangan dengan kuat menandakan dia sedang perli Kayden. "What you have done with my friend hah?" tanya Kayden sambil menggenggam tangannya. Dia sedang marah.
"Friend? Are you sure? Not your girlfriend?" soalan yang ditujukan kepada Kayden membuatkan dia terdiam seketika. "No. She is my friend. Kau saja je kan tanya soalan macam tu? Even kau pun dah tahu aku dan dia adalah kawan." tanya Kayden dengan geram. "Whatever! I don't have time to talk about your friend right now. Sekarang ni aku nak kau seksa perempuan tu. Aku bagi masa selama 2 minggu je. Kalau kau tak buat, kau tahu kan apa yang aku akan buat? So please do your job." Nick mula beredar dari tempat itu. Baginya tempat itu sangat jijik. Tak sama seperti tempat yang dia duduki sebelum ini.
Satu tumbukan padu hinggap di pipi Nick. Kayden kelihatan geram. Dia tidak faham apa yang Nick mahukan daripada Ella sampai kena seksa dia bagai. "What are you doing, Kay? Kau nak aku tarik balik jawatan kau as CEO? Kalau nak, buat la lagi." Nick memberi ugutan kepada Kayden. Disebabkan oleh ugutan Nick, Kayden terdiam seketika dan tidak mengulangi perbuatannya sebentar tadi.
"Kau tak ada hak untuk suruh aku seksa dia. Apa yang membuatkan kau tak puas hati dengan kawan aku? Tell me now !" Kayden sudah mencapai tahap kemarahannya. Nick tidak menjawab soalan tersebut sebaliknya dia hanya diam. "Nothing." Kayden cuba bertenang apabila mendengar jawapan yang pendek itu. "It's okay kalau kau tak nak jawab. Aku harap akan terbongkar la semua rahsia kau suatu hari nanti. By the way, sia-sia je kau nak tarik balik jawatan aku as CEO. Aku ada hak atas jawatan aku. Kau? Tak ada jawatan apa-apa pun." Kayden berkata dengan sombongnya.
"Berani eh kau sekarang? Kau kena ingat, aku yang tolong kau susah payah untuk dapatkan jawatan CEO ni. So aku boleh ambil semula jawatan tu. Kalau kau nak aku tarik semula, boleh je. That's it. Dah la aku nak kena keluar dari tempat terkotor ni. Kau pun keluar juga la ya? Tak pasal-pasal nanti kau kena gigit anjing kat sini. Nan ti terkena penyakit rabies pula. Bye." Nick beredar dari tempat itu. Tinggal la Kayden seorang diri yang masih menahan amarahnya.
♡!
Setelah mereka keluar dari klinik, Hariz sepertinya risau akan keadaan Ella. "Betul ke awak okay? Kalau sakit lagi, Kita pergi klinilk lagi esok."
"Tak usah la. Saya ok je. Sakit dia macam semut je." jawapan yang tidak masuk akal dan tidak jujur sama sekali.
♡!
Sampai sahaja di rumah, Puan Tiara terus mendapatkan anaknya. "My daughter!" Puan Tiara memeluk anaknya dengan erat sampai Ella merasakan kesakitan di tangannya. Puan Tiara terus melepaskan pelukannya. Dia baru sedar yang keadaan anaknya begitu teruk. "Sayang, kenapa dengan tangan dan kaki Ella luka ni? Ada orang buat ke?" tanya Puan Tiara dengan lembut. "Panjang ceritanya. Nanti lepas Ella bersihkan diri dan solat maghrib, Ella ceritakan pada mama ya?" Ella memegang tangan Puan Tiara.
LYA🫶🏻
Don't forget to vote <3
vibe bodyguard sudah kembali!
YOU ARE READING
{OG} Hariz's ~ Darling ~
General Fiction| HARIZ IDRIS X ELLA DARYN | Kehadiran Hariz di dalam hidup Ella menyebabkan kehidupannya telah berubah. Dia tidak lagi dibenarkan untuk keluar tanpa pengawasan Hariz. Hal ini menyebabkan dia berasa rimas dan menyampah. Tetapi lama-kelamaan Hariz m...