𝟕

175 27 30
                                    

Tam tamına bir haftadır kayıp, Neuvillette.

Nerede ve napıyor kimse bilmiyor. Diğer insanlara kıyasla en çok konuştuğu Furina ve Melusine'ler bile nerede olduğunu bilmiyor. Bir haftadır dinmeyen yağmur şiddetini sürdürmekte, ve bir süre daha böyle devam edecek gibi görünüyor.

"Biliyor musun Lynette, İnazuma'lı birinden duyduğuma göre orada sürekli yağmur yağması doğal bir şeymiş." Lyney kartlarını düzenlerken karşısındaki aynaya bakarak ikizine baktı.

"Yeni bir bilgi daha öğrenmiş oldum." çayını yudumladıktan sonra sessizce ikizine baktı zarif ve narin kız. İkizlik iç güdüsü müdür bilmiyordu ama Lyney'in oldukça stresli olduğunu fark etmişti. Oturduğu yerden kalkıp onun yanına gitti ve kartlarını toplamasına yardım etmeye başladı."Neden bu kadar streslisin abi?"

Lyney'in stresli odluğunu biliyordu Lynette çünkü Lyney genelde kartlarını daima sağ eliyle toplar sol eliyle düzeltirdi. Lâkin şimdi sürekli karıştırıyordu ikisinide. Kendi fark etmesede Lynette bunu fark etmişti.

Lyney bu beklenmedik soru karşısında şasırmıştı çünkü bunu kimsenin fark etmediğini düşünmüştü. Bir, iki saniyelik düşünmüş ve hemen cevap vermişti.

"Mösyö Neuvillette, uzun zamandır ortalıkta yok."

Bugünki performansında onu görememişti Lyney. Çünkü Neuvillette kasabadaki hiç bir etkinliği kaçırmazdı. Bir hafta içerisinde yapılan hiç bir etkinlikte yoktu Neuvillette. Ayrıca sokaklarda da görülmemişti. Bu da demek oluyor ki kesinlikle bir sorun vardı işin içinde.

"Eminim bir açıklaması vardır. Paniğe mahal yok abi."

Lyney gülümsedi ve kardeşinin düzenlediği kartları alıp şapkasının içine koydu. "Bum" dedi Lynette'e bakarak ve içinden kırmızı bir gül çıkarıp kardeşine verdi. Lynette alışmıştı abisinin bu tarz hareketlerine.

"Hadi gidelim ve sanatımızı yapalım."

İkisi dakikaların ardından sahne arkasındaki odadan çıktı ve heyecanlı kasaba halkını yani seyirciyi karşıladı.

"Baylar ve bayanlar, küçük çocuklar ve yaşlılar; Hepiniz hoş geldiniz."

Alkışlar içinde gösteriye başladılar...

***

"Bir haber aldın mı Clorinde?"

Uzun lacivert saçlı kadın kafasını olumsuz anlamda salladı. Neuvillette harbiden de yer yarılmış içine girmiş olmalıydı. Wriothesley günlerdir işine devam edemiyordu. Yağmurun şiddeti fazlaydı. Olası bir kaçakta zarardan başka bir şey elde etmezdi. Kasabada boş boş durmaktanda memnun olduğunu söyleyemezdi. Eninde sonunda geri Fontaine merkezine dönmek zorunda kalacaktı. Hiç değilse Neuvillette ile bir kahve içip sohbet etmek istemişti ama gel gelelim bunu yapabilmesi için gerekli olan "insan" ortada yok.

Yalan söyleyemezdi meraklıydı. Neuvillette hakkında oldukça meraklıydı. Kasabada dönüp dolaşan dedikodular ve kendisinin ne kadar sessiz, gizemli bir adam olduğunu düşünecek olursak haklıydı meraklı olmakta Wriothesley.

Çırakları çoktan merkeze dönmüştü. Wriothesley sırf Neuvillette uğruna biraz daha duruyordu, tabii bir hafta ses çıkmayınca hayalleri suya düşmeye başlamıştı. Clorinde kasabanın güvenliğini sağlardı Chevruse ile birlikte. O ikisine dahi sormuştu ama soruları cevapsız kalmıştı yine.

Kaldığı otele geri dönmek adına şemsiyesini açtı ve yağmurda yürümeye başladı. Geç olmuştu. Binalardan birinden oldukça fazla alkış sesi geliyordu. Wriothesley kafasını oraya doğru çevirdi ve tiyatro salonu yazısını gördü. Kenardaki afişte yazana göre şuanda Lyney ve Lynette'in sihir gösterisi vardı programda. Kol saatine baktı ve bir iki dakika sonra sona ereceğini anladı Wriothesley. İzlemek için geç kalmıştı.

Uzaktan bir silüetin geldiğini gördü siyah ve arasında gri tutamlı saça sahip adam. Uzaktan sarı saçlı birisi yaklaşıyordu. Ama boyu kısaydı. Bir melusine miydi gelen? Yaklaşan silüeti daha net görmeye başladığında bir insan olduğunu anlamıştı Wriothesley.

"Hey! Bu yağmurda niye dışarıdasın Freminet?"

Freminet kasabasında bir aydan fazla süredir konaklayan adama baktı. Yetişkinlerle konuşmayı pek sevmezdi ama zorunda olduğu zaman yapmaktan başka bir şansı yoktu.

"Abi ve ablamın performansının bitmesini bekliyorum."

Gayet sade ve açık bir cevaptı.
Yeterliydi de. Ama Wriothesley'in
aklında sorular belirmesine engel olamazdı lâkin Wriothesley genci pek sıkmak istemediğinden başka bir şey sormak istemedi ve sadece kafa sallamakla yetindi.

"Mösyö Neuvillette için endişeleniyor musun?" dedi Freminet.

Wriothesley bu soru ile şaşırmıştı. "Tabikide, saygın bir insan ve ondan ziyade hiç bir şey demeden çekip gitmesi oldukça şüpheli."

Haklıydı mühendis adam. Sonuçta kasabanın saygın insanlarından birinin birden bire ortadan kaybolması sorgulanası bir şeydi.

Birkaç dakika sonra binadan Lyney ve Lynette çıktı. Onların sırası bitmiş başkaları tiyatroya başlamıştı. Wriothesley sessizce yürüyordu otele doğru.

"Bay Wriothesley!" ona seslendi Lyney. Wriothesley arkasında dönüp sesin sahibine "n'oldu" dercesine baktı.

"Mösyö Neuvillette bence kasaba dışında olabilir." genç sihirbaz konuştu.

"Clorinde ve Chevruse kasabadan çıkan kimsenin olmadığını söyledi."

Lyney elini çenesine götürdü ve düşündü. İki ihtimal vardı ya o ikisi de işin içindeydi ya da gerçekten gizemli bir şekilde kaybolmuştu Neuvillette. Lyney karşısındaki orta yaşlarında olan adamın mavi gözlerine baktı:"Peki onlardan şüphelendiniz mi hiç?"

Wriothesley şaşırmıştı, aklına böyle bir ihtimal gelmemişti bile çünkü imkân vermiyordu buna. Kafasını iki yana salladı: "Mösyö Neuvillette'in onlarla pek bir bağlantısı olduğunu görmedim. Eğer işin içinde birisi olacak olsaydı o kişi bence Bayan Furina olabilirdi."

"Bay Wriothesley haklı Lyney. Onlardan şüphelenmek saçma olur." Lynette kardeşi Freminet ile evlerine doğru yürürken söyledi. Artık Lyney ve Wriothesley baş başa kalmıştı.

"Bayan Furina bir şeyler saklıyor." dedi Wriothesley. Bir hafta içinde her zamanki hareketlerinin dışında fazla bir abartı vardı Furina'nın. Örnek olarak; Gülecekse gerekenden fazla gülüyor, övecekse gerekenden fazla övüyordu. Bir şeyler sakladığını düşünüyordu bu yüzden Wriothesley.

"Bende öyle düşünüyorum Bay Wriothesley. Gerekiyorsa onunla sizin yerinize konuşabilirim bu sırada siz kasaba dışına çıkarsınız brlki bir ipucu bulursunuz."

İkili böylece anlaşmıştı. Wriothesley otele, Lyney evine yol almıştı. Yarın sonunda bir şeyler netleşecekti.

 Yarın sonunda bir şeyler netleşecekti

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

-Devam edecek...
Biliyorum bölümler oldukça geç geliyor ama bilirsiniz bende bir yazarım, ilham olmayınca yazamıyorum. Kolay iş değil.

1944; wrioletteHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin