SUNFLOWER... If you don’t mind,apa kata awak panggil saya Ryu aje. Tak payah nak berdr-dr bagai,” suruh Dr Ryu yang sedang memandu.
“Kenapa?” dahiku berkerut kecil.
“Sebab... Nanti kita nak jadi suami isteri,bukan pensyarah dan pelajar lagi.”
“Then I should called you abang like that?” aku sengih. Saja mahu mengusik Dr Ryu. Nak-nak pula pipinya sudah mulai merah.
“No! I mean like...” Dr Ryu mula gelabah.
Aku ketawa. Entahlah... Dulu bukan main lagi aku benci dia,tapi sekarang? Makin lama aku duduk dengannya,aku makin selesa.
“Okey,okey... I’ll call you abang.” Sengaja aku lunakkan suara.
Aku ketawa dengan lebih kuat apabila pipinya bertambah merah dan merah. Tersangat comel!
Tiba-tiba kami mendengar suara seseorang ketawa dengan kuat. Lantas aku toleh belakang dan tergamam.
Ailyn dan Najah mengikuti kami untuk mencuba baju nikah. Aku yang ajak sebenarnya memandang aku agak sibuk kebelakangan ini dan tak sempat nak borak dengan mereka. Dan sekarang...
Aku senyap,Dr Ryu juga senyap. Hanya tinggal suara mereka berdua saja yang tengah sakan gelakkan kami.
Habislah lepasni jadi baahan dia orang nanti...
Mereka mengajuk semula cara aku mengusik Dr Ryu itu sambil ketawa terbahak-bahak.
*
“RYU,awak baliklah dulu. Dah lewat ni,” suruhku. Aku fikir mahu berseorangan,ternyata? Ada orang mahu meneman.
Sungguh aneh bila aku memanggilnya tak seperti selalu.
“Before you said it to me,better you said it first to yourself,” tegas Ryu. Ryu menemani sambil membaca komik bergenre horror. Lihat dari kulit buku komik itu. Nampak menyeramkan… Kalau luaran dah meremang bulu roma tengok,apatah lagi isi buku.
Aku biarkan saja ucapan Ryu itu berlalu. Malas nak dengar,lagipun kerjaku masih banyak. Nak buat kat rumah? Huh lambat lagi! Nanti adalah mulut-mulut yang kata aku acah-acah study.
Masuk kali ini,dah tiga kali pelayan kafe dahlia menghantarkan secawan kopi cappuccino ke meja kami.
Ryu panggung kepala dari buku melihat aku minum kopiku ini.
“Minumlah kopi banyak-banyak... Gastrik nanti,” tegur Ryu.
Aku merengus. Minum kopi pun salah,dahlah kopi kafe ni sedap. Maam mana nak berhenti?
Cawan kopi aku tolak ke tepi dan sambung pandang laptop di mana semua hasil kerjaku terletak. Ini kalau hilang,mahu kemurungan aku.
“Ryu… Betul ni awak boleh keluarkan dari keluarga tu?” masuk kali ini,dah berapa kali dah aku menyoal soalan yang sama dengan nada yang sama.
“Like I said before,saya hanya dapat keluarkan awak dari situasi itu sunflower…” Ryu juga menjawab dengan malas.
“Awak boleh janji dengan saya satu benda tak?” soalku terlebih dahulu. Tak naklah main redah aje.
Kening Ryu naik seinci.
“Janji dengan saya yang awak tak akan tinggalkan saya.” Aku angkat dan tunjukkan jari kelingkingku padanya tanda berjanji.
“Janji.” Ryu ikut gayaku lalu jari kelingking dilipat seakan-akan telah berjanji denganku. Aku juga turut lipat jari kelingkingku sebagai tanda berjanji padanya juga.
Aku sengih tersipu malu dengan perjanjian yang agak aneh ini.
Aku tunduk pandang buku dan nota yang berselerak. Beberapa minit kemudian,telefonku bergetar tanda orang telefon.
YOU ARE READING
DRAGON'S SUNFLOWER | OG
Teen FictionMaaf atas kesilapan dalam ayat. Slow update. Zayn D Ryu × Nur Bunga 🐉🌻 | 🍉🍉 Mula : 1.12.23 Tamat : ? I guess this story will take a long time also i am busy this lately. SINOPSIS. Bermula dengan status seorang lecturer dan student. Lalu entah ba...