ZAYYAD melabuhkan punggung di atas kerusi yang tersedia. Matanya memandang lelaki yang berkaca hitam dan berbaju mewah. “ kau nak apa? ” soal Zayyad. Lelaki itu hanya tersenyum sinis.
“ aku nak duit. ” ujar lelaki itu. “ kau ni ibu dengan abah dah mati pun tak tahu erti bertaubat ke ha? ” soal Zayyad. Senyuman sinis masih terukir di bibirnya. “ eh, lantak la siapa pun mati, aku kisah apa? Yang aku nak sekarang duit. Itu ja. ”
Zayyad menatap mata lelaki itu dengan amarah. “ berhenti lah dengan judi kau tu. Haram! ”
“ kau tak payah nak nasihat aku la... aku dah muak dengan kata haram tu. Kau ingat aku kisah ke? ” Zayyad mengetap giginya menahan geram.
Suhail hanya menatap wajah Zayyad tanpa riak takut. Sedikit pun dia tidak gentar dengan tatapan abang sulungnya. “ kau tak payah bazirkan air liur kau tu untuk cermah kan aku, sebab aku takkan termakan dengan kata-kata murni kau tu. ” ujar Suhail bernada sindir.
“ kalau itu tujuan kau untuk guna duit, jangan harap aku bagi. ” Zayyad bangkit dan mengorak langkah ingin pergi. Suhail bangkit dan merentap bahu Zayyad sekali kilas penumbuk-nya singgah di pipi Zayyad.
Kepala Zayyad terteleng ke samping. “ kau tak payah jadi manusia alim sangat lah! ” tengking Suhail. Mata-mata yang sedang melihat ia hiraukan. Terus ia melangkah pergi meninggalkan Zayyad.
Cecair pekat di kesat kasar. Zayyad memandang adiknya dari jauh. Pandangan sedih, marah dan hampa.
ELIENA menatap wajah abangnya yang terlihat sedang lena di atas sofa. “ Elie.. buat apa tengok muka abang tu? ” soal Datin Sofea melabuhkan punggung di atas sofa.
“ saja.. Elie tengok muka abang ni.. macam jungkook . ” ujar Eliena. Meletus ketawa Datin Sofea. “ jungkook? Elie jauh beza tu, muka abang kamu tu lebih kurang dengan pakcik dekat kebun tu ada la.. ”
Mata Zayden dicelik perlahan. “ zayden dengar ma... ” ujar Zayden. Dia bangkit dari baringnya dan bersandar. Eliena di sampingnya ia hiraukan. “ bagus la tu dengar, tak payah lah lepas ni nak berlagak terpaling handsome ”
“ eh, Zayden kalau petik jari terus banyak yang datang beratur tahu. ” Datin Sofea ketawa mengekek mendengar-nya. “ ye ke? ” soal Eliena polos. Zayden menjeling ke atas memandang wajah Eliena.
“ sibuk. ” ujar Zayden. Terus mencebik Eliena. Tanya pun tak boleh ke?
“ mama nak naik ke bilik kejap.. ” pinta Datin Sofea bangkit berlalu pergi. Kini di ruang tamu hanya tinggal Eliena dan Zayden.
“ apa tengok-tengok? ” dengan nada garang dia suarakan. Eliena hanya menggeleng. “ nak pandang muka abang sendiri pun tak boleh ke? ” soal Eliena bersahaja. Zayden menjeling.
“ ni aku nak tanya.. siapa abang yad? ” soal Zayden tanpa tapis. “ abang yang teman Elie la.. ” jawab Eliena. “ nama dia apa? ” soalnya lagi. “ Zayyad. ” Zayden mengganguk.
“ kenapa abang tanya? ” soal Eliena pula.
“ biarlah aku nak tanya. ” kasar Zayden. Eliena memuncungkan bibirnya ke depan. Zayden bangkit dan berlalu ke biliknya....
Malam itu, secara tiba-tiba hujan lebat menghentam bumi. Eliena mengetuk pintu bilik Zayden bersama teddy bear yang dipeluknya. Perlahan-lahan pintu dibuka. Mata hazel milik lelaki itu memandang wajah Eliena tajam.
“ kau nak apa malam-malam buta ni? Aku nak tidur. ” terdengar nada garaunya. “ Elie takut.. ada kilat. Boleh tak Elie tidur dengan abang? ” soal Zayden. Lelaki itu mengecilkan matanya memandang Eliena. Biar betul?
YOU ARE READING
Hanya Dia ✔
RomanceIMAN ZAYYAD | ELIENA AURORA Love is the only language that needs no translation. - Muhammad Iman Zayyad - Start : 20 Januari 2024 End : 24 Jun 2024 Warning ⚠️ : This story has no intention to discredit anyone, whether dead or alive. #top 1 happy