ISTERI TUAN GHIBRAN | 44

19.6K 1.1K 219
                                    

His beautiful wife

   Kasyaf memandang pelik permandangan dihadapan nya kini. Jalan di tutup?

"Sejak bila ada pembaikan jalan ni?" tanya Kasyaf pelik. Empat pasang mata tertuju pada sign board dihadapan mereka.

"Kau yakin ker tak salah tengok?" tanya Taqif. Cepat sahaja Kasyaf mengeleng menidakkan yang dia salah, dia tidak bodoh lagi nak bermain-main sekarang.

"Jalan," kata Wildan.

"Kau gila? Nanti tak pasal-pas.."

Kasyaf membuka pintu kereta berura-ura ingin keluar namun cepat-cepat Wildan menahan.

"Jangan turun. Langgar" kata Wildan lagi. Kasyaf tanpa banyak kata menurut semua apa yang Wildan kata kan.

Taqif terjerit perlahan.

"Woi! Gila ker? Tak nampak ker dia warning jalan putus!" Taqif berpegang erat ditali pinggang keselamatan.

"Kenapa lah kau bawa juga budak lemah ni?" kata Wildan perlahan.

Kasyaf dan Faiq serentak tergelak. Taqif memang nampak saja luaran nya kasar namun sebaliknya, dia sangat penakut.

"Mati tanam," jawab Faiq pula.

Kereta yang dipandu Kasyaf terus sahaja bergerak melanggar papan tanda tersebut tanpa rasa bersalah. Banyak kereta yang menghon mereka namun tidak dihiraukan.

Kasyaf tau ada something wrong dengan papan tanda itu. Banyak kereta sudah berpatah balik namun tidak mereka.

"Tolong! Aku tak reti lagi baca doa Qunut! Jangan lah bagi aku mati dulu!" jerit Taqif kuat. Telinga ditutup rapat mendengar jeritan pondan Taqif.

Memang lah lelaki ni, mulut saja jahat tapi hati penuh bunga.

"Tak mati punya, paling-paling meninggal. Jangan risau."

Membulat mata Taqif mendengar ujaran Faiq.

"Signal putus." Perlahan kedengaran suara Wildan. Kereta yang dipandu laju sahaja menyusuri jalan yang tidak mempunyai sebarang kenderaan.

Dalam masa yang sama. Dua orang saling berbalas pandangan.

"Kau nak apa?" tanya Dahlia. Dia dan suaminya berpegangan tangan dan berdiri di tengah-tengah. Mereka telah dikepung.

"Stop asking her," kata Emir.

"Why? Sebab dia tak ada otak eh tuan?" Wajah dibuat senaif yang mungkin. Tenang sahaja dua orang itu berhadapan, Dahlia tau suaminya sengaja melengah-lengahkan masa.

"Tak lah, aku tak nak kau bazirkan air liur untuk sampah-sampah macam ni." Hujung ayat disertakan dengan gelakan.

Berbulu mata wanita itu memandang aksi dua orang dihadapan nya.

"Go!"

"Asyik-asyik cakap go, budak-budak ni tak gerak pun. Kau tengah main pokemon go ker?" Dian memandang satu-satu pekerja nya. Macam mana mereka boleh go kalau dihadapan mereka...

ISTERI TUAN GHIBRAN Where stories live. Discover now