Günahlar Helak Olan Milletlerin Mirasıdır

0 0 0
                                    

📌(Günahlar, Helak Olan Milletlerin Mirasıdır)

🖇Söz konusu olumsuz etkilerden biri de her bir günahın, Allah azze ve celle'nin helak etmiş olduğu bir ümmetin mirası olmasıdır. Meselâ:

🔺Lutilik (homoseksüellik), Lut kavminden mirastır.

🔺Hakkın fazla fazla alınıp eksik ödenmesi, Şu'ayb kavminin mirasıdır.

🔺Yeryüzünde bozgunculuk yaparak üstünlük taslamak, Firavun kavminin mirasıdır.

🔺Büyüklenmek ve diktatörlük, Hûd kavminin mirasıdır.

🖇Günah işleyen kimse, Allah'ın düşmanı olan bu milletlerden birinin kisvesine bürünmüş demektir.

Abdullah b. Ahmed, babasına ait olan ez-Zühd adlı eser de Mâlik b. Dinâr'in şöyle dediğini rivayet etmiştir: "Allah,İsrailoğullarının peygamberlerinden birine şöyle vahyetmiştir: "Kavmine söyle, düşmanlarımın girdikleri yerlere girmesinler! Düşmanlarımın giysilerini giymesinler!Düşmanlarımin bineklerine binmesinler! Düşmanlarımın karınlarını doyurdukları yerde karınlarını doyurmasınlar! Aksi halde onlar da düşmanlarım olurlar. "

📚Bkz. ez-Zühd, 2/180; Hilyetu'l-Evliyà, 2/371.

🖇Imam Ahmed'in, Müsned'inde Abdullah b. Ömer'den rivayet ettiğine göre Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur: “Hiçbir şeyi ortak koşmaksızın bir tek Allah'a kulluk edilmesi için kıyametin öncesinde kılıçla gönderildim. Rızkım, mızrağımın gölgesi altına konulmuştur. Zillet ve alçaklık, emrime muhalefet eden kimse için mukadder kılınmıştır. Her kim bir millete benzemeye çalışırsa, o da onlardandır. "

📚Ahmed, Müsned, 2/50, 92.

||💫@kalplerin_ilaci💫||

Kalbin İlacı (İbn-i Kayyım)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin